Podkarpackie/ Przetarg na obwodnicę Sanoka bez zastrzeżeń UZP

Prezes Urzędu Zamówień Publicznych nie wniósł żadnych uwag do przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Sanoka (Podkarpackie) - poinformowała PAP rzeczniczka prasowa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie Joanna Rarus.

Dodała, że teraz wybrany przetargu wykonawca - konsorcjum z liderem firmą Max Boegl Polska - musi wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy. "Po tym jak to zrobi będziemy mogli podpisać umowę" - wyjaśniła.

Konsorcjum zaoferowało wykonanie zadania w ciągu 33 miesięcy z 10-letnią gwarancję jakości, za kwotę prawie 140 mln zł.

Obwodnica Sanoka realizowana będzie w systemie "zaprojektuj-buduj". Oznacza to, że wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID), a następnie wybuduje trasę. Rarus zaznaczyła, że zakończenie inwestycji planowane jest na lipiec 2019 r.

Przetarg na zaprojektowanie i budowę sanockiej obwodnicy był dwuetapowy. W pierwszym etapie złożono 20 wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Złożone wnioski zweryfikowano pod kątem m.in. posiadanego potencjału. GDDKiA oceniła także zdolność wykonawców do należytego wykonania zamówienia.

W drugim etapie postępowania przetargowego do złożenia ofert cenowych zaproszono 18 wykonawców. Ostatecznie oferty złożyło dziewięć podmiotów. Oferta konsorcjum Max Boegl była najniższa. Z kolei najwyższą złożyło konsorcjum firm z liderem - Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty Łódź - prawie 230 mln zł.

Początek obwodnicy zlokalizowany będzie na skrzyżowaniu istniejącej drogi krajowej nr 28 i drogi wojewódzkiej nr 886 Domaradz - Sanok, a koniec na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 84. Trasa będzie mieć ok. 7 km.

Według wstępnych szacunków koszt sanockiej obwodnicy miał wynieść ok. 250 mln zł. W ciągu doby przez Sanok przejeżdża ok. 25 tys. samochodów.

Obwodnica Sanoka finansowana będzie w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła