Trwa ładowanie...

Pierwszy elektryczny samochód Forda

Pierwszy elektryczny samochód FordaŹródło: zdjęcie producenta
d3qa1ge
d3qa1ge

Ford Comuta zaprojektowany został w latach 60 jako nie zanieczyszczający środowiska samochód przeznaczony do użytku miejskiego. Energia zmagazynowana była w czterech ciężkich ołowiowych bateriach, w pełni naładowane pozwalały na przejechanie 60km co znacznie ograniczało możliwości auta.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Powstał w 1967r. i odznaczał się niecodziennym, żeby nie powiedzieć głupim wyglądem. Maksymalny zasięg był do osiągnięcia przy założeniu, ze samochód poruszał się z prędkością 40km/h, natomiast prędkość maksymalna wynosiła 60km/h i jak się łatwo domyśleć znacznie skracała czas użytkowania auta miedzy kolejnymi ładowaniami.

Były to pierwsze kroki Forda w zakresie produkcji samochodów elektrycznych, nie rozpoczęto wiec masowej produkcji auta, choć powstała garść modeli przeznaczonych na sprzedaż.

d3qa1ge

Pol wieku później Ford nadal podchodzi do samochodów elektrycznych dość ostrożnie, nie wychodząc zanadto przed konkurencje, ale także zupełnie nie ignorując tego tematu. Można odnieść wrażenie, ze chodzi głównie o polepszenie wizerunku marki oraz przetestowanie niektórych rozwiązań.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Producent zapowiedział elektryczna wersje modelu transit na rok 2011, nie oczekuje jednak, ze wersja z zasięgiem 160km i cena 30tys. dolarów będzie się dobrze sprzedawała. Auto ma rozwijać prędkość 120km/h i potrzebować od 6 do 8 godzin na pełne naładowanie baterii. Kolejnym krokiem ma być Focus Electric w wersji sedan i hatchback zapowiedziany na rok 2012.

Focus Electric ma być konkurentem dla modelu Leaf Nissana który ma kosztować 32 tys. dolarów. Istotnym czynnikiem w aucie z napędem elektrycznym jest trwałość baterii, japoński producent ma dać gwarancje na baterie na okres 8lat lub 160 000km.

(fot. zdjecie producenta)
Źródło: (fot. zdjecie producenta)

Podstawowym powodem tego ze Ford ciągle wierzy ze całkowicie elektryczne auta nie są jeszcze gotowe do dystrybucji szerszej liczbie użytkowników jest technologia wytwarzania baterii. Na chwile obecna baterie nie mogą jednocześnie dostarczyć odpowiednich mocy przy zachowaniu zakresu temperatur pracy w jakich ludzie chcieliby podróżować. Fokus Electric ma łagodzić ten problem dzięki systemowi regulacji temperatury baterii cieczą, co dodatkowo ma wydłużyć żywotność baterii i zwiększyć zasięg auta.

Mimo prób w dziedzinie całkowicie elektrycznych aut, obecne firma twierdzi, ze lepsze jest tradycyjne rozwiązanie hybrydowe w którym silnik spalinowy napędza kola kiedy baterie sobie nie radzą. Pewne źródła twierdza, ze Ford ma w planach wersje hybrydowa F-350 przeznaczona na rok 2012. TUTAJ ZOBACZYSZ ELEKTRYCZNEGO FORDA

d3qa1ge
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3qa1ge
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj