Piechociński chce pobudzić polską motoryzację

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Zapewnienie odpowiednich kadr, środków rozwojowych, nowego prawa gospodarczego i wykorzystanie specjalnych stref ekonomicznych do pobudzenia rodzimej produkcji - to zdaniem wicepremiera Janusza Piechocińskiego najpilniejsze potrzeby sektora motoryzacyjnego.

- Przemysłu motoryzacyjnego nie trzeba w Polsce zatrzymywać, tylko mobilizować. Nie należy niczego psuć, tylko dać temu sektorowi to czego potrzebuje: kadry, duże środki rozwojowe i życzliwość w bieżącym funkcjonowaniu, do czego potrzebne jest nowe prawo działalności gospodarczej. Należy też wykorzystać specjalne strefy ekonomiczne, nie tylko dla przyciągania zagranicznych inwestorów, ale przede wszystkim dla stworzenia najatrakcyjniejszych i najtańszych form inwestowania dla kapitału rodzinnego - powiedział Piechociński, zwiedzający w sobotę Targi Motoryzacyjne Inter Cars 2015 na Stadionie Narodowym.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Zdaniem wicepremiera polski rynek motoryzacyjny zmienia się. - Małe i średnie firmy dokonały wielkiej transformacji technologicznej. W Europie jesteśmy mistrzami pod względem komponentów, akcesoriów samochodowych. To zaczyna być taki przeważający element, dlaczego następne inwestycje motoryzacyjne przychodzą, bo mamy duży potencjał wzrostowy. Jest tu (na targach) ok. 50 dużych firm, głównie kapitału polskiego, które zatrudniają od 30 do 80 osób i są firmami globalnymi - podkreślił.

Wicepremier wspomniał również o potrzebie zwiększenia produkcji gotowych samochodów i modernizacji zakładów produkcyjnych. - Teraz w Gliwicach wchodzi do produkcji najnowszej generacji Opel, który ma już 38 000 zamówionych sztuk, a produkcję zaczniemy dopiero pod koniec września. Do tego nieuchronnie musi nastąpić modernizacja zakładów Fiata w Tychach - dodał.

Wśród słabości w rodzimej produkcji aut, szef resortu gospodarki wymienił m.in. mniejszy niż kilka lat temu oczekiwano popyt na nowe samochody wśród Polaków, brak produkcji niektórych komponentów, takich jak blachy do karoserii. - Stąd program "Nowa Huta", w ramach którego ma powstać przemysł nowej generacji, również z zapleczem motoryzacyjnym, oraz modernizacja wielkiego pieca w hucie krakowskiej - zaznaczył.

Źródło: PAP

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła