Piaggio MP3 310 debiutuje z nowym silnikiem i bardziej sportowym charakterem
Pod koniec września Piaggio oficjalnie pochwaliło się nową wersją jednego z najbardziej charakterystycznych skuterów na rynku. Mowa o trójkołowym MP3 w wydaniu 310.
Największą atrakcją włoskiej nowości jest silnik. To jednocylindrówka o pojemności 310 cm3, reprezentująca serię HPE (High Performance Engine), spełniająca rygorystyczne normy emisji spalin Euro 5+.
Jednostka generuje 26,4 KM mocy przy 7500 obr./min. i 27,3 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 6000 obr./min. Standardowo współpracuje z bezstopniową przekładnią CVT. Dzięki mocnemu silnikowi MP3 310 rozpędza się maksymalnie do 129 km/h. To o 9 km/h więcej niż w dotychczasowym wydaniu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nie można się na nim wywrócić. Piaggio MP3 dla kierowców z kat. B
Nowe piaggio jest wyposażone w zawieszenie z dwoma przednimi wahaczami. Z tyłu z kolei znajdziemy dwa amortyzatory. Na wszystkich kołach zastosowano tarczowe hamulce ze standardowym układem ABS. W bazowej wersji dostaniemy też kontrolę trakcji ASR.
Kierowcy docenią też system łączności Piaggio MIA, pozwalający parować pokładowe instrumenty ze smartfonem, dzięki czemu nie tylko wykorzystamy pełnię multimediów, ale i zyskamy dostęp do szczegółowych informacji o pojeździe. Mowa np. o średnim spalaniu.
Tym, co docenimy podczas codziennej eksploatacji, jest również pełne oświetlenie LED, liczne schowki i wygodna, dwuosobowa kanapa. MP3 zawsze było i nadal jest jednym z najwygodniejszych miejskich skuterów na rynku. Chętni na ten model muszą przygotować co najmniej 36 900 zł.