Peugeot zapowiada premiery w rodzinie SUV-ów i aut dostawczych.
Peugeot stawia na rozwój modeli typu SUV i crossover. Obok Peugeota 2008, kompaktowego auta tego typu, które firma zaprezentowała podczas Motor Show w Poznaniu, jeszcze w tym roku pojawi się druga generacja 3008 i następca rodzinnego 5008. Firma planuje również podbić rynek samochodów dostawczych nowym Peugeot Expertem, którego premiera planowana jest na wakacje. Koncern liczy na dużą dynamikę sprzedaży ze względu na premiery w najpopularniejszych segmentach rynku motoryzacyjnego.
Podczas Motor Show 2016 w Poznaniu Peugeot zaprezentował dwie polskie premiery - nowego SUV-a 2008 oraz mikrobus Traveller.
- Miejski, kompaktowy SUV jest pierwszym krokiem w dużej kampanii, czyli prezentacji kolejnych modeli tej klasy. Przez najbliższe miesiące w marce Peugeot będziemy pokazywać nową rodzinę aut tej kategorii. Za niespełna dwa miesiące pokażemy pierwsze zdjęcia nowego 3008, a wkrótce potem następcy Peugeota 5008 - zapowiada Tomasz Mucha, PR Manager Peugeot, Citroën i DS w Polsce.
W Polsce samochody kompaktowe cieszą się coraz większą popularnością. W 2015 roku liczba rejestracji wzrosła o prawie 6 proc. do 106,6 tys. Segment małych i średnich SUV-ów oraz crossoverów wzrósł o ponad 13 proc. do 78,2 tys.
Peugeot wchodzi również na rynek lekkich samochodów dostawczych z segmentu K1. Peugeot Traveller to rodzaj ekskluzywnego busa dostępnego w trzech długościach.
- Już w wersji krótkiej, o długości 4,60 m, dysponuje aż dziewięcioma miejscami. To najmniejszy samochód w tym segmencie, który pomieści aż tylu pasażerów. Druga wersja ma 4,95 m, a trzecia, przy zwiększonym rozstawie osi, mierzy przeszło 5,30 m. Peugeot Traveller będzie pokazywany w polskich salonach we wrześniu tego roku. Wcześniej, bo w lipcu, trafi do naszej sieci dystrybucji wersja dostawcza, popularny blaszak, ponieważ to ona stanowi 85 proc. sprzedaży tego typu aut - dodaje Mucha.
W okresie wakacyjnym w sprzedaży pojawi się także Peugeot Expert. Jak zaznacza Mucha, oba auta mają wzmocnić pozycję Peugeot w segmencie lekkich samochodów dostawczych.
- Jesteśmy liderem kombivanów z modelem Peugeot Partner, ale też doskonale radzimy sobie w segmencie samochodów do 3,5 tony, czyli takich jak Boxer, m.in. zdobywamy takich dostawców jak Poczta Polska - tłumaczy przedstawiciel Peugeota.
We wszystkich nowych modelach Peugeota montowany jest deska rozdzielcza Peugeot i-Cockpit, która ma podnosić komfort użytkowania. Nowością jest również montaż we wszystkich modelach trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika PureTech, który w ubiegłym roku zdobył nagrodę Silnika Roku w kategorii pojemnościowej od 1,0 do 1,4 l.
- Wyprodukowanych już zostało 300 tys. egzemplarzy tej jednostki o mocach 110 oraz 130 koni mechanicznych - mówi Mucha. - Stanowi ona w tej chwili gros naszej propozycji handlowej. To ciekawa alternatywa dla tradycyjnych silników ze względu na niskie parametry spalania, masę o przeszło 21 proc. niższą od podobnych jednostek 4-cylindrowych i przede wszystkim mniejsze wymiary i zwartość konstrukcji.
Jak podkreśla rzecznik Peugeota, w tym roku wyzwaniem będzie wprowadzenie na rynek nowych pojazdów. W październiku do polskich salonów trafi model 3008.
- Dysponujemy bardzo młodą, bo niespełna 4-letnią, gamą modeli. Niedługo pojawią się kolejne atrakcyjne samochody we wzrostowych segmentach rynku. To, co w tej chwili cieszy się ogromną popularnością wśród polskich klientów, to nadwozia typu crossover i SUV. Właściwie każdy segment zdominowany jest w tej chwili przez tego typu premiery, a my za tym podążamy. Dowodem tego jest model 2008 – mały SUV, a wkrótce 3008. Nasza oferta będzie bardzo mocno dostosowana do tego, czego poszukuje na rynku polski klient - podkreśla Tomasz Mucha.
W 2015 roku sprzedaż modeli Peugeota wzrosła w Europie o ponad 9 proc. do miliona nowych samochodów rocznie. Również w Polsce marka znajduje się w czołówce. Koncern liczy na kontynuację trendu i wyższą dynamikę sprzedaży dzięki wprowadzonym do sprzedaży nowościom i dopasowaniu oferty do klienta.
Newseria/BC