Podczas targów samochodów we Frankfurcie we wrześniu 2011 zostanie zaprezentowany Peugeot 508 RXH z napędem hybrydowym. Ma on wykorzystywać silnik Diesla współpracujący z jednostką elektryczną. Będzie to kolejny krok w kierunku zmniejszenia spalania.
508 RXH posiada napęd na 4 koła połączony z systemem HYbrid4. W samochodzie zamontowano 2-litrowy silnik HDi współpracujący z jednostką elektryczną o mocy 38 KM. Dzięki nim kierowca ma do dyspozycji łącznie 200 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Jest to rozwiązanie znane już z modelu 3008 HYbrid4. Podobnie jak w innych samochodach hybrydowych, tak też 508 RXH przy małych prędkościach posiada możliwość jazdy tylko na silniku elektrycznym. Niestety Peugeot nie poinformował jak długą trasę można przebyć w ten sposób.
Połączenie diesla z silnikiem elektrycznym oznacza, że spalanie w cyklu mieszanym wynosi 4,0 l/100 km, a emisja CO2 to 109. Nie można przy tym zapominać, że jest to duże i przestronne kombi z dużą mocą pod maską.
Oprócz osiągów i małego spalania Peugeot po raz kolejny podkreśla, że 508 ma być autem z wyższej półki. Bogate wyposażenie ma uzupełniać nowości technologiczne. 508 RXH HYbrid4 będzie drugim modelem wykorzystującym tę technologię, ale jak zapowiada francuski producent - na pewno nie ostatnim. Już wkrótce mamy zobaczyć kolejne hybrydowe modele Peugeota. 508 RXH będzie miał swoją premierę we Frankfurcie, ale do sprzedaży trafi dopiero na wiosnę 2012. Producent nie podał jeszcze informacji o przewidywanych cenach tego modelu.
sj