Podczas Salonu Samochodowego w Szanghaju zadebiutuje Peugeot 308 R Hybrid. Auto będzie dysponowało łączną mocą 500 KM.
Za napęd odpowiada napęd hybrydowy plug-in, w skład którego wchodzą 4-cylindrowy „benzyniak” 1,6 THP 270 S&S (270 KM) oraz dwa silniki elektryczne o mocy 115 KM każdy. Jeden będzie napędzał koła tylnej osi, a drugi przekazywał moment obrotowy przez 6-biegową przekładnię. Rozwiązanie takie pozwala na rozpędzenie samochodu do „setki” w 4 s i pokonanie kilometra ze startu zatrzymanego w 22 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h, zaś emisję CO2 ustalono na 70 g/km.
Sylwetka modelu różni się od zwykłej „trzystaósemki” oraz 308 R. Styliści zdecydowali się na zderzaki z dużymi wlotami powietrza, nową maskę oraz tylną lotkę. Ciekawy jest sposób lakierowania karoserii – z przodu użyto lakieru niebieskiego z domieszką barwników fluorescencyjnych, zaś z tyłu matowej czerni. Całość uzupełniają 19-calowe obręcze, na których zamontowano opony w rozmiarze 235/35 R19. We wnętrzu znajdziemy cztery sportowe fotele z dedykowanym logo. Nie zabrakło też czerwonych akcentów wokół zegarów, na kierownicy oraz na konsoli centralnej.
Prowadzący będzie miał do dyspozycji wybór jednego spośród czterech trybów jazdy – elektrycznego, drogowego, torowego i „Hot Lap”, przy którym będzie dostępna pełna moc. Za hamowanie odpowiadają czterotłoczkowe zaciski i 380-mm tarcze z przodu oraz 290-mm tarcze z tyłu. Układ hamulcowy współpracuje z systemem rekuperacji energii elektrycznej. Jest ona składowana w litowo-jonowym akumulatorze o pojemności 3 kWh, który umieszczono w miejscu zbiornika paliwa. Bak natomiast przeniesiono do bagażnika. Zabieg taki pozwolił na osiągnięcie rozkładu masy w proporcji 60/40 (przód/tył).
ll/moto.wp.pl