Parkingi „Parkuj i Jedź” to popularny system komunikacji mieszanej (transport indywidualny + komunikacja miejska) istniejący w krajach Europy Zachodniej i USA już od kilkudziesięciu lat. Parkingi „P+R” powstają z myślą o kierowcach, którzy dojeżdżają własnymi samochodami do centrum Warszawy z obrzeżnych dzielnic i z miejscowości ościennych. Mając w kieszeni ważny bilet ZTM, mogą pozostawić pojazdy na parkingu i przesiąść się do środków komunikacji miejskiej. To prosty sposób na zaoszczędzenie czasu, pieniędzy i paliwa. Oprócz tego rozwiązanie powinno wpłynąć na zmniejszenie korków w mieście.
Pierwszy obiekt tego typu powstanie w Warszawie. Na trzech poziomach (ok. 9,7 tys. m. kw. powierzchni i ok. 28,3 tys. m. sześc. kubatury) zmieści się 400 aut. Budowa rozpoczęła się w marcu 2006 r., trwała rok, a koszt inwestycji wyniósł 11,3 mln zł. Na terenie parkingu znajduje się system monitoringu, który składa się z 31 kamer. Na każdym z poziomów znajduje się system informacji pasażerskiej - informacje o węźle przesiadkowym, rozkłady jazdy oraz mapki.
Inwestorzy liczą, że parking „Metro Marymont” zainteresuje przede wszystkim kierowców dojeżdżających z Białołęki czy Bielan ale także Izabelina, Łomianek, Jabłonny, Legionowa czy Marek.
Aby zachęcić Warszawiaków do korzystania z systemu „Parkuj i Jedź” przez pierwsze dwa miesiące parking będzie dostępny dla wszystkich chętnych bez żadnych opłat. Po tym okresie aby z niego skorzystać parkingu konieczne będzie posiadanie ważnego, dobowego biletu miejskiego.
Kierowcy zostawiając swoje auta na Parkingu P+R „Metro Marymont” będą mogli w szybki i wygodny sposób przesiąść się do komunikacji miejskiej i dalej kontynuować swoją podróż.
Na nowootwartym parkingu jest również 20 miejsc dla rowerów. Przy wjeździe ustawionych jest 10 specjalnych stojaków (do każdego można przyczepić dwa rowery). Kształt stojaków i ich ilość były konsultowane z przedstawicielami warszawskich cyklistów. Rowerzyści sami zaproponowali, żeby stojaki dla jednośladów nie były typowymi, tak popularnymi u nas, „wyrwikółkami”, lecz żeby pojazdy można było mocować za ramę.
W pierwszych dniach maja oddany do użytku zostanie kolejny obiekt tego typu – Parking „Połczyńska”. Trzeci – „Metro Wilanowska” będzie otwarty w wakacje. Z czwartego – „Młociny” kierowcy skorzystają w przyszłym roku. Zarząd Transportu Miejskiego rozpoczął również przygotowania do budowy kolejnych parkingów, które wejdą w skład systemu „P+R”.