Trwa ładowanie...
parking
05-02-2009 00:01

Parkingi „Parkuj i Jedź” już w Polsce

Parkingi „Parkuj i Jedź” już w Polsce
d2xqs7l
d2xqs7l

Parkingi „Parkuj i Jedź” to popularny system komunikacji mieszanej (transport indywidualny + komunikacja miejska) istniejący w krajach Europy Zachodniej i USA już od kilkudziesięciu lat. Parkingi „P+R” powstają z myślą o kierowcach, którzy dojeżdżają własnymi samochodami do centrum Warszawy z obrzeżnych dzielnic i z miejscowości ościennych. Mając w kieszeni ważny bilet ZTM, mogą pozostawić pojazdy na parkingu i przesiąść się do środków komunikacji miejskiej. To prosty sposób na zaoszczędzenie czasu, pieniędzy i paliwa. Oprócz tego rozwiązanie powinno wpłynąć na zmniejszenie korków w mieście.

Pierwszy obiekt tego typu powstanie w Warszawie. Na trzech poziomach (ok. 9,7 tys. m. kw. powierzchni i ok. 28,3 tys. m. sześc. kubatury) zmieści się 400 aut. Budowa rozpoczęła się w marcu 2006 r., trwała rok, a koszt inwestycji wyniósł 11,3 mln zł. Na terenie parkingu znajduje się system monitoringu, który składa się z 31 kamer. Na każdym z poziomów znajduje się system informacji pasażerskiej - informacje o węźle przesiadkowym, rozkłady jazdy oraz mapki.

Inwestorzy liczą, że parking „Metro Marymont” zainteresuje przede wszystkim kierowców dojeżdżających z Białołęki czy Bielan ale także Izabelina, Łomianek, Jabłonny, Legionowa czy Marek.

Aby zachęcić Warszawiaków do korzystania z systemu „Parkuj i Jedź” przez pierwsze dwa miesiące parking będzie dostępny dla wszystkich chętnych bez żadnych opłat. Po tym okresie aby z niego skorzystać parkingu konieczne będzie posiadanie ważnego, dobowego biletu miejskiego.

d2xqs7l

Kierowcy zostawiając swoje auta na Parkingu P+R „Metro Marymont” będą mogli w szybki i wygodny sposób przesiąść się do komunikacji miejskiej i dalej kontynuować swoją podróż.

Na nowootwartym parkingu jest również 20 miejsc dla rowerów. Przy wjeździe ustawionych jest 10 specjalnych stojaków (do każdego można przyczepić dwa rowery). Kształt stojaków i ich ilość były konsultowane z przedstawicielami warszawskich cyklistów. Rowerzyści sami zaproponowali, żeby stojaki dla jednośladów nie były typowymi, tak popularnymi u nas, „wyrwikółkami”, lecz żeby pojazdy można było mocować za ramę.

W pierwszych dniach maja oddany do użytku zostanie kolejny obiekt tego typu – Parking „Połczyńska”. Trzeci – „Metro Wilanowska” będzie otwarty w wakacje. Z czwartego – „Młociny” kierowcy skorzystają w przyszłym roku. Zarząd Transportu Miejskiego rozpoczął również przygotowania do budowy kolejnych parkingów, które wejdą w skład systemu „P+R”.

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj