Panhard – powrót legendy?

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17888/panhard-levassor_1914.jpeg',550,337) ) |
| --- | Bardzo szacowna marka znana jeszcze w XIX wieku może być na powrót wskrzeszona przez koncern PSA Peugeot Citroen. Panhardy miałyby być francuską konkurencją dla luksusowych limuzyn BMW, Mercedesa, czy Lexusa.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17888/panhard-levassor_1910.jpeg',550,448) ) |
| --- | Panhard miałby być tym dla PSA Peugeot Citroen, czym dla Mercedesa jest Maybach. Francuski koncern posiada prawa dla niegdyś bardzo szacownej marki, którą w 1965 roku przejął Citroen (przejęty następnie przez Peugeota). Ani Peugeot, ani Citroen nie są w stanie wizerunkowo sprostać oczekiwaniom najzamożniejszej klienteli. Zamiast więc powtarzać błąd Volkswagena bezskutecznie lansującego Phaetona, PSA sprzedawałaby swoje flagowe limuzyny pod marką pochodząca jeszcze z XIX wieku.

Panhard (pierwotnie Panhard et Levassor) założony został przez panów René Panhard i Emile Levassor około 1890 roku, czyli 3 lata po tym, jak w Niemczech zaczęły powstawać pierwsze motorwageny. Pierwszy samochód Panharda napędzany był zresztą silnikiem Daimlera. Samochody „systemu Panharda” miały cztery koła, oraz silnik umocowany z przodu, którego moc przekazywana była na tylne koła za pomocą łańcucha. Czasy największej świetności marki przypadły na okres po I Wojnie Światowej. Do firmy należało wiele rekordów, w tym światowy rekord prędkości z roku 1925 wynoszący 185.51 km/h. Kres sukcesów położyła II Wojna Światowa. Po niej, zubożała francuska firma produkowała lżejsze i mnij luksusowe modele, które nie zachwycały miłośników motoryzacji, ani nie zapewniły masowej sprzedaży. Były to czasy, kiedy wzrastały gwałtowanie koncerny, które były w stanie produkować masowe, tanie samochodziki dla zubożałych Europejczyków (VW, Citroen, czy Fiat). W 1965 roku Panhard został przejęty przez Citroena, a w 1967 roku
ostatecznie zaprzestano produkcji samochodów osobowych. Począwszy od I Wojny Światowej aż po czasy dzisiejsze produkowane są samochody bojowe pod nazwą Panhard.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀