Trwa ładowanie...

Panhard – powrót legendy?

Panhard – powrót legendy?
d2xqs7l
d2xqs7l

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17888/panhard-levassor_1914.jpeg',550,337) ) |
| --- | Bardzo szacowna marka znana jeszcze w XIX wieku może być na powrót wskrzeszona przez koncern PSA Peugeot Citroen. Panhardy miałyby być francuską konkurencją dla luksusowych limuzyn BMW, Mercedesa, czy Lexusa.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17888/panhard-levassor_1910.jpeg',550,448) ) |
| --- | Panhard miałby być tym dla PSA Peugeot Citroen, czym dla Mercedesa jest Maybach. Francuski koncern posiada prawa dla niegdyś bardzo szacownej marki, którą w 1965 roku przejął Citroen (przejęty następnie przez Peugeota). Ani Peugeot, ani Citroen nie są w stanie wizerunkowo sprostać oczekiwaniom najzamożniejszej klienteli. Zamiast więc powtarzać błąd Volkswagena bezskutecznie lansującego Phaetona, PSA sprzedawałaby swoje flagowe limuzyny pod marką pochodząca jeszcze z XIX wieku.

d2xqs7l

Panhard (pierwotnie Panhard et Levassor) założony został przez panów René Panhard i Emile Levassor około 1890 roku, czyli 3 lata po tym, jak w Niemczech zaczęły powstawać pierwsze motorwageny. Pierwszy samochód Panharda napędzany był zresztą silnikiem Daimlera. Samochody „systemu Panharda” miały cztery koła, oraz silnik umocowany z przodu, którego moc przekazywana była na tylne koła za pomocą łańcucha. Czasy największej świetności marki przypadły na okres po I Wojnie Światowej. Do firmy należało wiele rekordów, w tym światowy rekord prędkości z roku 1925 wynoszący 185.51 km/h. Kres sukcesów położyła II Wojna Światowa. Po niej, zubożała francuska firma produkowała lżejsze i mnij luksusowe modele, które nie zachwycały miłośników motoryzacji, ani nie zapewniły masowej sprzedaży. Były to czasy, kiedy wzrastały gwałtowanie koncerny, które były w stanie produkować masowe, tanie samochodziki dla zubożałych Europejczyków (VW, Citroen, czy Fiat). W 1965 roku Panhard został przejęty przez Citroena, a w 1967 roku
ostatecznie zaprzestano produkcji samochodów osobowych. Począwszy od I Wojny Światowej aż po czasy dzisiejsze produkowane są samochody bojowe pod nazwą Panhard.

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj