Opel GT Concept. Fascynująca wersja auta

Takiego Opla można się było spodziewać. Nowy GT, który zostanie zaprezentowany oficjalnie na salonie w Genewie, pełnymi garściami czerpie ze studyjnej Monzy. Jeśli producentom z Rüsselsheim starczy odwagi, wersja produkcyjna będzie podobna do tej, która widnieje na zdjęciach jako GT Concept.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

/ 7Nowocześniejszy niż Monza

Obraz
© Materiały prasowe

Takiego Opla można się było spodziewać. Nowy GT, który zostanie zaprezentowany oficjalnie na salonie w Genewie, pełnymi garściami czerpie ze studyjnej Monzy. Jeśli producentom z Rüsselsheim starczy odwagi, wersja produkcyjna będzie podobna do tej, która widnieje na zdjęciach jako GT Concept.

/ 7Cienka czerwona linia

Obraz
© Materiały prasowe

Ponieważ to studium pojazdu (zapowiadające jednak przyszłe generacje Opli), projektantom pozwolono poszaleć. Postawili na bardzo wyraźne linie. Ta najbardziej rzucająca się w oczy jest koloru czerwonego i zdecydowanie przecina aerodynamiczną sylwetkę samochodu. Jak we wszystkich poprzednich GT wyróżnia się również długa maska.

/ 7Gadżetologia stosowana

Obraz
© Materiały prasowe

GT Concept pozbawiony jest lusterek i ma całkowicie zaciemnioną, odblaskową szybę w kolorze srebrnym. Reflektory - obowiązkowo LED-owe - są bardzo wąskie. Dla zrobienia jeszcze większego wrażenia zrezygnowano z wycieraczek, klamek i klapy bagażnika. Drzwi są otwierane elektrycznie.

/ 7Auto dla kierowcy

Obraz
© Materiały prasowe

We wnętrzu, którego zdjęć póki co nie ujawniono, można spodziewać się wszystkich gadżetów, jakimi w tej chwili dysponuje Opel. Jednak GT Concept nie będzie autem autonomicznym. Jak poprzednicy, ma być samochodem, który dostarczy kierowcy przyjemność z jazdy.

/ 7Litr wystarczy

Obraz
© Materiały prasowe

Kolejnym zaskoczeniem jest jednostka napędowa. Umieszczono ją centralnie, za przednią osią. Nie jest to żaden mocarny motor, ale litrowy benzynowiec o trzech cylindrach. Brzmienie pewnie będzie pozostawiało wiele do życzenia, ale Oplowi chodziło raczej o pokazanie możliwości, jakie mają inżynierowie z Rüsselsheim.

/ 7Waga lekka

Obraz
© Materiały prasowe

A udało im się coś naprawdę wyjątkowego. Ze wspomnianego litra wykrzesali aż 145 koni mechanicznych. Wartość maksymalna momentu obrotowego to 205 Nm. Wspomniany silnik, jednak dużo słabszy, jest montowany seryjnie w małych Oplach: Corsie i Adamie. Trafił także do nowej Astry.

/ 7Szybki i wściekły

Obraz
© Materiały prasowe

Osiągi koncepcyjnego Opla zostały przez podane, ale nie mają aż takiego znaczenia, wszak autem nikt nie będzie jeździł. Podajemy je jednak z kronikarskiego obowiązku. GT Concept waży niecałą tonę. Rozpędzenie go do setki zajmuje 8 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 215 km/h. Więcej informacji zostanie przekazanych już wkrótce w Genewie.

MAK

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła