Opel Corsa: kontynuować sukces poprzedniczek
Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu Opel zaprezentował nową odmianę Corsy. Auto kontynuuje 32-letnią historię tego modelu.
Podwozie nowej Corsy nie ma ani jednego elementu pochodzącego z poprzedniej wersji. Stabilność jazdy wzrosła dzięki niższemu o 5 mm środkowi ciężkości, sztywniejszej ramie pomocniczej i nowej geometrii zawieszenia z nowymi przegubami z przodu. Ograniczono kołysanie, poprawiono szybkość reakcji układu kierowniczego oraz charakterystykę w zakresie podsterowności. Opracowanie całkowicie nowej instalacji elektrycznej pozwoliło na bardziej zaawansowaną interakcję między poszczególnymi układami samochodu. Dzięki nowej geometrii układu kierowniczego i odpowiedniej kalibracji oprogramowania zależne od prędkości elektryczne wspomaganie układu kierowniczego działa bardziej precyzyjnie, co poprawia komfort prowadzenia.
Pod maską zamontowano nowy, 3-cylindrowy silnik 1,0 Ecotec Direct Injection Turbo. Wykonany z aluminium motor posiada wałek wyrównoważający obracający się w kierunku przeciwnym do obrotów wału korbowego. Jednostka będzie dostępna w dwóch wariantach mocy - 90 i 115 KM, przy czym maksymalny moment obrotowy dla obu jest ten sam i wynosi 170 Nm od 1800 obr./min. Zużycie paliwa dla pierwszej z nich wynosi 4,3 l/100 km. Innymi dostępnymi silnikami będą "benzyniaki" 1,2 i 1,4 oraz wysokoprężne 1,3 CDTI (75 lub 95 KM). Do wyboru będą 6-biegowa skrzynia manualna, 6-stopniowa przekładnia automatyczna oraz zautomatyzowana Easytronic 3,0.
Projektanci Corsy połączyli jej dynamiczną sylwetkę z opływowymi konturami oraz detalami. Przód posiada reflektory w kształcie skrzydeł z LED-owymi światłami do jazdy dzienne oraz trapezowaty wlot powietrza z dominującą chromowaną listwą i logo marki. Tył utrzymano w oszczędnej stylistyce. Szerokie, dzielone światła tylne optycznie poszerzają auto i zachodzą na boki nadwozia, podkreślając muskularność sylwetki.
We wnętrzu znajdziemy harmonijnie zaprojektowaną deskę rozdzielczą. 7-calowy, kolorowy wyświetlacz dotykowy jest częścią opcjonalnego systemu multimedialnego IntelliLink. Umieszczono go w konsoli centralnej, skąd widoczny jest dla kierowcy i pasażera. System jest kompatybilny z urządzaniami wyposażonymi w systemy iOS oraz Android.
Nową Corsę wyposażono w wiele przydatnych funkcji, np. tryb City (zwiększający siłę wspomagania układu kierowniczego w mieście), system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu czy asystenta parkowania (rozpoznający wolne miejsce i automatycznie parkujący pojazd). Za poprawę bezpieczeństwa odpowiadają system ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu, rozpoznawanie znaków drogowych, asystent pasa ruchu i świateł drogowych, monitoring odległości od poprzedzającego pojazdu czy układ ostrzegania o zagrożeniu kolizją czołową.
Produkcja Corsy piątej generacji będzie się odbywać w zakładach w Eisenach i Saragossie. Auto można już zamawiać w niemieckich salonach Opla. Nie wiadomo jeszcze, kiedy model pojawi się u polskich przedstawicieli marki.
Źródło: Opel
ll/moto.wp.pl