Opel Corsa: kontynuować sukces poprzedniczek

Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu Opel zaprezentował nową odmianę Corsy. Auto kontynuuje 32-letnią historię tego modelu.

Podwozie nowej Corsy nie ma ani jednego elementu pochodzącego z poprzedniej wersji. Stabilność jazdy wzrosła dzięki niższemu o 5 mm środkowi ciężkości, sztywniejszej ramie pomocniczej i nowej geometrii zawieszenia z nowymi przegubami z przodu. Ograniczono kołysanie, poprawiono szybkość reakcji układu kierowniczego oraz charakterystykę w zakresie podsterowności. Opracowanie całkowicie nowej instalacji elektrycznej pozwoliło na bardziej zaawansowaną interakcję między poszczególnymi układami samochodu. Dzięki nowej geometrii układu kierowniczego i odpowiedniej kalibracji oprogramowania zależne od prędkości elektryczne wspomaganie układu kierowniczego działa bardziej precyzyjnie, co poprawia komfort prowadzenia.

Pod maską zamontowano nowy, 3-cylindrowy silnik 1,0 Ecotec Direct Injection Turbo. Wykonany z aluminium motor posiada wałek wyrównoważający obracający się w kierunku przeciwnym do obrotów wału korbowego. Jednostka będzie dostępna w dwóch wariantach mocy - 90 i 115 KM, przy czym maksymalny moment obrotowy dla obu jest ten sam i wynosi 170 Nm od 1800 obr./min. Zużycie paliwa dla pierwszej z nich wynosi 4,3 l/100 km. Innymi dostępnymi silnikami będą "benzyniaki" 1,2 i 1,4 oraz wysokoprężne 1,3 CDTI (75 lub 95 KM). Do wyboru będą 6-biegowa skrzynia manualna, 6-stopniowa przekładnia automatyczna oraz zautomatyzowana Easytronic 3,0.

Projektanci Corsy połączyli jej dynamiczną sylwetkę z opływowymi konturami oraz detalami. Przód posiada reflektory w kształcie skrzydeł z LED-owymi światłami do jazdy dzienne oraz trapezowaty wlot powietrza z dominującą chromowaną listwą i logo marki. Tył utrzymano w oszczędnej stylistyce. Szerokie, dzielone światła tylne optycznie poszerzają auto i zachodzą na boki nadwozia, podkreślając muskularność sylwetki.

Obraz
© (fot. Zdjęcie producenta)

We wnętrzu znajdziemy harmonijnie zaprojektowaną deskę rozdzielczą. 7-calowy, kolorowy wyświetlacz dotykowy jest częścią opcjonalnego systemu multimedialnego IntelliLink. Umieszczono go w konsoli centralnej, skąd widoczny jest dla kierowcy i pasażera. System jest kompatybilny z urządzaniami wyposażonymi w systemy iOS oraz Android.

Nową Corsę wyposażono w wiele przydatnych funkcji, np. tryb City (zwiększający siłę wspomagania układu kierowniczego w mieście), system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu czy asystenta parkowania (rozpoznający wolne miejsce i automatycznie parkujący pojazd). Za poprawę bezpieczeństwa odpowiadają system ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu, rozpoznawanie znaków drogowych, asystent pasa ruchu i świateł drogowych, monitoring odległości od poprzedzającego pojazdu czy układ ostrzegania o zagrożeniu kolizją czołową.

Produkcja Corsy piątej generacji będzie się odbywać w zakładach w Eisenach i Saragossie. Auto można już zamawiać w niemieckich salonach Opla. Nie wiadomo jeszcze, kiedy model pojawi się u polskich przedstawicieli marki.

Źródło: Opel

ll/moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła