Opel Astra OPC: najszybsza w historii modelu

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Rodzina Opla Astry rozszerzyła się o wyczynowy model OPC z silnikiem o mocy 280 KM.

Astra OPC dołączyła do innych wozów z oznaczeniem Opel Performance Center - Corsy oraz Insigni. Pracujący pod maską turbodoładowany silnik o pojemności dwóch litrów i bezpośrednim wtryskiem paliwa rozpędzi auto do 250 km/h, natomiast 100 km/h osiągnie w 6 s.

Czterocylindrowy motor oferuje o 25 proc. wyższy maksymalny moment obrotowy oraz o 40 KM mocy więcej niż ten zastosowany w Astrze OPC poprzedniej generacji. Równocześnie udało się uzyskać mniejsze o 12 proc. zużycie paliwa, które wynosi 8,1 l/100 km.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

W aucie zastosowano nowy układ dolotowy którego zadaniem jest doprowadzenie jak największej ilości powietrza do turbosprężarek. Zoptymalizowano również układ wydechowy.

Najmocniejsza Astra ma wyczynowe podwozie, pozwalające opanowaćdynamikę boczną. Znajduje się w nim szereg elementów które poprawiają dynamikę pojazdu - kolumny HiPerStruts z przodu, mechatroniczny system zawieszenia FlexRide, wielotarczowy mechanizm różnicowy oraz hamulce Brembo.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

System zawieszenia FlexRide pozwala kierowcy na usztywnienie amortyzatorów, układu kierowniczego i pedału gazu. Auto ma trzy tryby pracy tych układów - Standard jest przeznaczony do codziennego użytkowania, Sport usztywnia zawieszenie i poprawia zwrotność pojazdu natomiast OPC jest przeznaczony do ekstremalnej jazdy.

Za hamowanie odpowiadają produkty firmy Brembo - powiększone, wentylowane, dodatkowo chłodzone i perforowane tarcze o wymiarach 355 x 32 mm oraz czterotłoczkowe zaciski hamulcowe z przodu. System ma podwyższoną odporność na wzrost temperatury związany z częstym hamowaniem.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Auto przetestowano na torze Nurburgring, gdzie przejechało dystans 10 000 km, odpowiadający przebiegowi 180 000 km w zwykłych warunkach.

Z zewnątrz znajdziemy sportowe dodatki - specjalnie wyprofilowane zderzaki, boczne spojlery oraz aerodynamiczny spojler dachowy. Oprócz standardowych felg 19-calowych dostępne są również dwudziestocalówki. W aucie zamontowano nową, spłaszczoną kierownicę oraz fotele kubełkowe.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła