Opel Astra OPC: najszybsza w historii modelu

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Rodzina Opla Astry rozszerzyła się o wyczynowy model OPC z silnikiem o mocy 280 KM.

Astra OPC dołączyła do innych wozów z oznaczeniem Opel Performance Center - Corsy oraz Insigni. Pracujący pod maską turbodoładowany silnik o pojemności dwóch litrów i bezpośrednim wtryskiem paliwa rozpędzi auto do 250 km/h, natomiast 100 km/h osiągnie w 6 s.

Czterocylindrowy motor oferuje o 25 proc. wyższy maksymalny moment obrotowy oraz o 40 KM mocy więcej niż ten zastosowany w Astrze OPC poprzedniej generacji. Równocześnie udało się uzyskać mniejsze o 12 proc. zużycie paliwa, które wynosi 8,1 l/100 km.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

W aucie zastosowano nowy układ dolotowy którego zadaniem jest doprowadzenie jak największej ilości powietrza do turbosprężarek. Zoptymalizowano również układ wydechowy.

Najmocniejsza Astra ma wyczynowe podwozie, pozwalające opanowaćdynamikę boczną. Znajduje się w nim szereg elementów które poprawiają dynamikę pojazdu - kolumny HiPerStruts z przodu, mechatroniczny system zawieszenia FlexRide, wielotarczowy mechanizm różnicowy oraz hamulce Brembo.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

System zawieszenia FlexRide pozwala kierowcy na usztywnienie amortyzatorów, układu kierowniczego i pedału gazu. Auto ma trzy tryby pracy tych układów - Standard jest przeznaczony do codziennego użytkowania, Sport usztywnia zawieszenie i poprawia zwrotność pojazdu natomiast OPC jest przeznaczony do ekstremalnej jazdy.

Za hamowanie odpowiadają produkty firmy Brembo - powiększone, wentylowane, dodatkowo chłodzone i perforowane tarcze o wymiarach 355 x 32 mm oraz czterotłoczkowe zaciski hamulcowe z przodu. System ma podwyższoną odporność na wzrost temperatury związany z częstym hamowaniem.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Auto przetestowano na torze Nurburgring, gdzie przejechało dystans 10 000 km, odpowiadający przebiegowi 180 000 km w zwykłych warunkach.

Z zewnątrz znajdziemy sportowe dodatki - specjalnie wyprofilowane zderzaki, boczne spojlery oraz aerodynamiczny spojler dachowy. Oprócz standardowych felg 19-calowych dostępne są również dwudziestocalówki. W aucie zamontowano nową, spłaszczoną kierownicę oraz fotele kubełkowe.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀