Tak będzie wyglądał nowy samochód produkowany przez polską fabrykę Opla w Gliwicach. Samochód, na którego zamówienia będzie można składać już w czerwcu, ma wykorzystywać nową rodzinę silników Opla.
Sedany szczególną popularnością cieszą się w USA. Do poprawienia się statystyki sprzedaży tego typu samochodów w Europie niebawem będzie mógł przyczynić się Opel. Czwarta generacja modelu Astra została oficjalnie pokazana w wariancie posiadającym cztery drzwi. Zdjęcia udostępnione przez producenta co prawda nie pokazują samochodu od przodu, ale tu wiadomo czego się spodziewać. Tył nie został brutalnie ścięty. Szyba znajdująca się za pasażerami kanapy stanowi łagodną kontynuację linii dachu. Charakterystyczne dla obecnej generacji Astry światła zachodzą na klapę bagażnika zwieńczonego przetłoczeniem imitującym spojler.
Niemiecka nowość, której premiera ma nastąpić końcem sierpnia podczas salonu samochodowego w Moskwie, mierzy niespełna 4,66 m długości, a jego bagażnik mieści 460 litrów. Po rozłożeniu oparć kanapy przestrzeń bagażowa zwiększa się do 1010 l. Pod maskę Astry sedan trafi początkowo siedem silników. Nabywcy będą mogli wybrać spośród czterech silników benzynowych oferujących moc od 100 do 180 KM oraz trzech diesli o mocy od 95 do 130 KM. Uwagę należy zwrócić na dwie szczególnie wydajne jednostki.
Pierwszą z nich jest 1.7 CDTI ecoFLEX połączoną z systemem Start/Stop o generującą moc 110 lub 130 KM, który wedle zapewnień producenta ma palić średnio 3,7 l/100 km. Drugim silnikiem o wysokiej wydajności będzie silnik benzynowy o pojemności 1.6 l z nowej rodziny SIDI ECOTEC. Doładowany agregat z bezpośrednim wtryskiem rozwija moc 200 KM i dysponuje momentem obrotowym w wysokości 300 Nm.
Nowy silnik benzynowy pojawi się w Astrze sedan na początku przyszłego roku.
tb/