Nowy przebój ze Szwecji - Volvo S90

Volvo zaprezentowało właśnie swój flagowy model - limuzynę S90. Auto ma być jednym z najbezpieczniejszych w swojej klasie, oferując nowe, techniczne rozwiązania i będzie pierwszym, seryjnym autem "półautonomicznym". Produkcja modelu ruszy w nowej fabryce Volvo w USA, zbudowanej kosztem 11 mld. USD.

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 7Volvo S90

Obraz
© zdjęcie producenta

Volvo zaprezentowało właśnie swój flagowy model - limuzynę S90.
Auto ma być jednym z najbezpieczniejszych w swojej klasie, oferując nowe, techniczne rozwiązania i będzie pierwszym, seryjnym autem "półautonomicznym".

Volvo S90 standardowo wyposażone jest w najnowszą wersję systemu IntelliSafe Assist. W jego skład wchodzą: aktywny tempomat, system ostrzegania o odległości od przeszkody oraz system wspomagania jazdy Pilot Assist drugiej generacji. Dzięki temu zestawowi możliwa jest jazda, podczas której auto samo utrzymuje właściwy kierunek i prędkość jazdy w obrębie swojego pasa ruchu. Pilot Assist działa przy prędkościach do 130 km/h i nie wymaga już poprzedzającego samochodu, za którym może podążać - teraz danych dostarczają znaki drogowe.

Według producenta, to ostatni krok przed zbudowaniem w pełni autonomicznego samochodu, zdolnego poruszać się w standardowym ruchu drogowym.

/ 7Volvo S90

Obraz
© zdjęcie producenta

W swojej najmocniejszej odmianie S90 T8 Twin Engine jest hybrydą plug-in generująca moc 407 KM.
Auto może korzystać z samego silnika elektrycznego (tryb Pure), lub z obu jednostek w trybie Hybrid. W ustawieniach Power dysponuje maksymalną mocą zespołu napędowego.

/ 7Volvo S90

Obraz
© zdjęcie producenta

Pod względem bezpieczeństwa Volvo tradycyjnie chce wyznaczać standardy.
Flagowa limuzyna została wyposażona m.in. w radar pozwalający wykrywać duże zwierzęta na drodze (w Skandynawii to naprawdę przydatna funkcja), bez względu na porę dnia. Auto będzie informowało o wykryciu przeszkody, a w razie braku reakcji ze strony kierowcy, rozpocznie awaryjne hamowanie przed nią.

/ 7Volvo S90

Obraz
© zdjęcie producenta

S90 zadebiutowało podczas rozpoczynających się właśnie targów motoryzacyjnych w Detroit NAIAS.
Powodem jest przede wszystkim to, że produkcją modelu zajmie się nowy zakład koncernu. Wybudowano go kosztem 11 mld. USD w amerykańskim Charleston w Południowej Karolinie.

/ 7Volvo S90

Obraz
© zdjęcie producenta

Zatrudnienie tam znalazło na razie 2000 ludzi, a planowane jest osiągnięcie poziomu 8 tys. pracowników. Zdolność produkcyjna fabryki wynosi 100 tys. aut rocznie. Z jego taśm, oprócz S90 zjeżdża także XC-90, a w przyszłości planowane jest uruchomienie produkcji modeli XC-60 oraz nowej generacji S60, który będzie stamtąd trafiał na rynek globalny.

/ 7Volvo S90

Obraz
© zdjęcie producenta

Stylem S90 ma oddawać ascetyczny, skandynawski klimat w połączeniu z wyrafinowanym, ale nie krzykliwym luksusem.
We wnętrzu królują materiały naturalne, co również ma podkreślać pochodzenie limuzyny.

/ 7Volvo S90

Obraz
© zdjęcie producenta

Nie wiadomo jeszcze jak wygląda pełna gama jednostek napędowych samochodu, poziomy wyposażenia, oraz naturalnie, cena.
S90 jest kolejnym po XC90 modelem, będący elementem ofensywy szwedzkiego producenta (znajdującego się w posiadaniu chińskiej firmy Geely). Potężny SUV szwedów już zdążył,podbić rynek i jest jednym z najlepiej sprzedających się w swojej klasie. S90 wejdzie do sprzedaży wiosną tego roku.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła