Pod koniec br. w europejskich salonach Lexusa pojawi się nowy model RC 200t. Samochód będzie napędzany przez turbodoładowany silnik benzynowy 2,0.
Na sylwetkę zewnętrzną tego dwudrzwiowego coupe składa się kompaktowa kabina kontrastowo zestawiona z uwypuklonymi nadkolami oraz głęboko zarysowanymi konturami nadwozia. W wersji F SPORT zastosowano klepsydrową, szerszą osłonę chłodnicy, której niskie położenie ma podkreślić położenie środka ciężkości. W ofercie pojawią się nowe wzory 17-, 18- i 19-calowych felg aluminiowych o pięciu, lub dziesięciu ramionach.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
We wnętrzu wykorzystano kontrastowe zestawienie kolorów, materiałów oraz tonacji oświetlenia, którego strumień jest prowadzony od dołu. W kokpicie wyodrębniono strefy operacyjną i wyświetlania. W pierwszej znajduje się zespół wskaźników i 7-calowy wyświetlacz nawigacyjny a w drugiej – zdalny sterownik Remot Touch Interface drugiej generacji. Odmiana F SPORT posiada kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszyte perforowaną skórą, zapożyczony z modelu LFA zespół wskaźników z ruchomym centralnym pierścieniem, metalowe elementy ozdobne oraz aluminiowe pedały i spoczniki.
Pod maskę trafi 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy, ważący 160 kg. Jednostka posiada przystosowany do wersji turbodoładowanej układ bezpośredniego wtrysku paliwa D-4ST, dwudzielną turbinę turbosprężarki typu twin-scroll, chłodzoną cieczą głowicę cylindrów zintegrowaną z kolektorem wylotowym oraz szerokozakresowy układ zmiennych faz rozrządu VVTi-W. Motor rozwija 245 KM mocy i 350 Nm momentu obrotowego. Pozwala to na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w czasie 7,5 s i osiągnąć maksymalną prędkość 230 km/h przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 7,2 l/100 km.
Napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni biegów SPDS (Sport Direct Shift), pierwotnie opracowanej dla wyczynowego RC F. Wychylne przełączniki w kierownicy pozwalają przejąć ręczną kontrolną nad zmianą przełożeń, a w trybie automatycznym zmiana biegów realizowana jest z uwzględnieniem oddziałującej na samochód siły odśrodkowej. Podczas silnego hamowania przed zakrętem następuje samoczynna redukcja biegu, następnie na łuku utrzymywany jest niższy bieg, a na wyjściu z zakrętu dobierany jest bieg, który zapewni najlepszą reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszania. Przednie zawieszenie RC z podwójnymi wahaczami rozwidlonymi oraz tylne zawieszenie wielodrążkowe zostały przystosowane do nowej wersji silnikowej 200t, aby zwrotność z komfortem jazdy po prostej. Model wyposażony jest w układ wyboru trybu jazdy Drive Mode Select, oferujący tryby jazdy SNOW, ECO, NORMAL oraz SPORT (SPORT S w wersji F SPORT).
Wersja F SPORT modelu RC 200t otrzymała specjalnie zestrojone przednie i tylne zawieszenie, mechanizm różnicowy Torsena o podwyższonym tarciu wewnętrznym oraz funkcję elektronicznej modulacji charakterystyki zawieszenia pneumatycznego AVS. Reguluje ona tłumienie amortyzatorów niezależnie dla każdego z czterech kół. W przypadku wersji F SPORT, po wybraniu trybu jazdy sportowej SPORT S+ układ podczas pokonywania zakrętów zwiększa zróżnicowanie sztywności wewnętrznych i zewnętrznych amortyzatorów, jeszcze silniej przeciwdziałając przechyłom nadwozia.
Źródło: Lexus
ll/moto.wp.pl