Podczas targów Consumer Electronic Show w Las Vegas zaprezentował inteligentne rozwiązania, które mają zwiększać świadomość i bezpieczeństwo kierowcy.
Najważniejszą z prezentowanych nowości jest tzw. dynamiczny horyzont elektroniczny, który powstał we współpracy z IBM. Wykorzystuje on technologię chmury lokalizacyjnej Here i opiera się na przekształceniu may cyfrowej w zbierający aktualne informacje czujnik. Pozwala on na uwzględnienie takich zmiennych jak pogoda, natężenie ruchu czy roboty drogowe i przekazywanie tych informacji do podzespołów elektronicznych pojazdu.
Ciekawym rozwiązaniem jest zegarek ze zdalnym kluczykiem. Wykorzystując technologię Bluetooth pozwala na przesyłanie danych dotyczących pojazdu, informacji diagnostycznych i informacji o użytkowniku bezpośrednio do auta. Korzystając z odpowiedniej aplikacji kierowca może np. otwierać i zamykać samochód. Kolejną innowacją jest rozwiązanie umożliwiające nawiązanie łączności z pojazdem za pomocą aplikacji na tablety. Dzięki niej serwisant w warsztacie jest prowadzony krok po kroku przez cały czas określania przyczyn usterek i wykonywania napraw. Profesjonalny system diagnostyczny umożliwia automatyczne rozpoznanie modelu i typu pojazdu, wykrycie problemów oraz udostępnienie pełnych informacji o aucie.
Od 2018 r. wszystkie osobówki w USA będą musiały zostać wyposażone w kamery tylne. Służyć temu ma m.in. zintegrowany układ czujników i kamer Continental System Surround View. Zapewni on pełny widok wokół całego pojazdu. Połączenie tej technologii z aktywnym rozwiązaniem w zakresie hamowania może istotnie przyczynić się do obniżenia liczby ofiar wypadków w trakcie cofania.
Firma od niemal 20 lat pracuje nad rozwiązaniami, które umożliwiają internetową wymianę danych na temat pojazdu. Jeszcze w tym roku modele Subaru sprzedawane na amerykańskim rynku będą wyposażane w najnowszy moduł telematyczny koncernu, który zapewni przesył danych w standardzie LTE i pozwoli na korzystanie z szeregu usług łączności z użyciem systemu Starlink. Właściciele aut tej marki będą mogli korzystać z usług automatycznego powiadamiania o kolizji, zdalnego sterowanie pojazdem (np. otwieranie i zamykanie za pomocą smartfona), a także dostawać miesięczne raporty na temat stanu pojazdu i jego kluczowych parametrów.
Źródło: Continental
ll/moto.wp.pl