| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8592/porsche-le-mans-01.jpeg',550,431) ) |
| --- | Rozpoczęto właśnie oficjalne testy całkiem nowego wyścigowego samochodu Porsche zaprojektowanego z myślą o startach w kategorii LMP2 (Le Mans Prototyp 2) American Le Mans Series (ALMS) 2006. Auto o wadze 750 kg i mocy 480 KM jest w całości zaprojektowane przez Porsche.
Waga auta wynika z regulaminowych ograniczeń, którym udało się sprostać dzięki zastosowaniu lekkiej konstrukcji o dużym stopniu zintegrowania. Jako, że autem ścigać się mają klienci Porsche, zrezygnowano z nazbyt wyszukanych, więc i drogich materiałów.
Pojazd napędza ośmiocylindrowy silnik o pojemności 3,4 litra i mocy maksymalnej 480 KM. Na każdy cylinder przypadają po cztery zawory. Moc przenoszona jest za pośrednictwem sekwencyjnej, sześciobiegowej skrzyni biegów wyposażonej w trzytarczowe sprzęgło. Podobnie jak w Porsche Carrera GT, także w tym nowym, sportowym prototypie zastosowano „monocoque” (monoblok) z włókna węglowego.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8592/porsche-le-mans-02.jpeg',550,431) ) |
| --- | Z tyłu i z przodu zamontowano podwójne wahacze trójkątne, oraz regulowane sprężyny, stabilizatory poprzeczne i amortyzatory. Układ hamulcowy wyposażono w podwójną pompę hamulcową. Wentylowane tarcze przednie mają średnicę 380 milimetrów, zaś tylne 355 milimetrów. Koła pochodzą od Michelin – stałego partnera Porsche w wyścigach.
Nowym wyścigowym Porsche jeździć będzie Penske Motorsports, Inc. spółka-córka należąca w 100 procentach do Penske Racing, Inc. Według aktualnych planów, zespół Penske wystartuje nowym samochodem najpierw w dwóch wyścigach testowych w sezonie wyścigowym ALMS 2005. W następnym sezonie 2006 samochód będzie startował od samego początku we wszystkich wyścigach.