Trwa ładowanie...

Nowe Renault Megane R.S. Jeszcze szybsze od poprzednika?

Długo oczekiwane Renault Megane R.S. zadebiutowało we Frankfurcie. Informacje na temat auta utrzymywano w tajemnicy – teraz wiemy wszystko.

Nowe Renault Megane R.S. Jeszcze szybsze od poprzednika?Źródło: Materiały prasowe, fot: Renault
d1xrx10
d1xrx10

– Jego prowadzenie to prawdziwa przyjemność – powiedział Nico Hülkenberg kierowca Renault Sport Formula One Team.To oczywiste, że w tej roli może tylko zachwalać najnowsze dzieło Renault, ale prawdą jest, że każda kolejna generacja Megane R.S. jest fascynująca i szybko znajduje się w czołówce w swojej klasie.

Aby samochód typu hot-hatch był rzeczywiście szybki, musi przejść szereg zmian technicznych. W nowym Renault Megane R.S. zakres modyfikacji jest bardzo duży. Są to przede wszystkim:

  • poszerzenia błotników o 60 mm z przodu i 45 mm z tyłu w porównaniu z Megane GT,
  • szersze obręcze kół o średnicy 18 i 19 cali, dzięki którym poszerzono rozstaw kół,
  • powiększony wlot powietrza w zderzaku, zapewniający skuteczne zasilanie wymienników ciepła i chłodzenie silnika,
  • wyloty powietrza usytuowane za przednimi kołami odprowadzające ciepłe powietrze z przednich tarcz hamulcowych,
  • zderzaki, progi i tylny spojler zaprojektowane pod kątem wydajności aerodynamicznej,
  • aktywny dyfuzor,
  • przeprojektowany układ kierowniczy o szybszym przełożeniu i system czterech kół skrętnych 4Control. Do prędkości 60 km/h tylne koła skręcają w przeciwną stronę co przednie, a powyżej tej prędkości w tę samą,
  • cztery ciśnieniowe poduszki hydrauliczne zawieszenia - są dodatkowymi elementami amortyzującymi i eliminują efekt odbicia. W zawieszeniu w wersji Cup zapewniają skuteczniejszą i stabilniejszą pracę układu jezdnego niezależnie od rodzaju nawierzchni. W specyfikacji zawieszenia Sport podnoszą znacząco poziom komfortu jazdy,
  • przednie zawieszenie z niezależnym sworzniem zwrotnicy,
  • samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen dla specyfikacji Cup,
  • nowe tarcze przednie o średnicy 355 mm, które współpracują z zaciskami Brembo.

Silnik to odrębna kwestia. Długo można było jedynie przypuszczać, że Renault zastosuje nowy motor 1,8 turbo znany m.in. z Alpine A110. Teraz już wiemy, że jest to właśnie ten silnik, generujący moc 280 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy 390 Nm dostępny od 2400 do 5000 obr./min. Motor wyposażono w turbosprężarkę typu Twin Scroll z podwójnym wirnikiem, który zapewnia szybszy czas reakcji na dodanie gazu.

Renault Megane R.S. 2017 Materiały prasowe
Renault Megane R.S. 2017 Źródło: Materiały prasowe, fot: Renault

Jakby tego było mało, do końca 2018 r. Renault Sport wprowadzi wersję Trophy z silnikiem o mocy 300 KM, osiągającym moment obrotowy 400 Nm.

d1xrx10

Do pary z silnikiem przygotowano dwie skrzynie biegów – manualną i automatyczną z dwoma sprzęgłami. Obie mają po sześć przełożeń. Automat przygotowano pod kątem sportowego użytkowania. Dzięki technologii Multi-Change Down możliwa jest kilkustopniowa, szybka redukcja jednym ruchem manetki, na przykład podczas hamowania. Same łopatki do zmiany biegów tak zaprojektowano, że nie trzeba puszczać kierownicy w żadnej sytuacji. Do tego przygotowano system launch control pozwalający na możliwie najszybszy start.

Renault Megane R.S. 2017 Materiały prasowe
Renault Megane R.S. 2017 Źródło: Materiały prasowe, fot: Renault

Silnik i skrzynię biegów można ustawić w jednym z trybów jazdy: komfort, neutral, sport, race i spersonalizowany. Przycisk R.S. Drive daje możliwość szybkiego, bezpośredniego przejścia do trybu sport (krótkie wciśnięcie) lub race (długie wciśnięcie klawisza).

Tak zaprojektowane auto daje duże nadzieje na to, że nowa generacja Megane R.S. będzie jeszcze lepsza i szybsza od wysoko cenionego poprzednika. Z pewnością potwierdzi to na północnej pętli Nurburgringu, gdzie Renault Sport ustanawiało już rekordy w kategorii aut przednionapędowych.

Renault Megane R.S. 2017 Materiały prasowe
Renault Megane R.S. 2017 Źródło: Materiały prasowe, fot: Renault

Obecnie najszybszym samochodem z przednim napędem wciąż pozostaje Volkswagen Golf GTI Clubsport, który osiągnął czas przejazdu to 7:49 min. Poprzednia generacja Megane R.S. w specyfikacji Trophy 275 przejechała północną pętlę w czasie 7:54 min. Czy nowa będzie szybsza? Wierzymy, że tak.

Wprowadzenie do sprzedaży nowego Renault Megane R.S. w Polsce przewidywane jest na wiosnę 2018 r.

d1xrx10
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1xrx10
Więcej tematów