Nowe Renault Megane R.S. Jeszcze szybsze od poprzednika?

Długo oczekiwane Renault Megane R.S. zadebiutowało we Frankfurcie. Informacje na temat auta utrzymywano w tajemnicy – teraz wiemy wszystko.

Renault Megane R.S. 2017
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Renault
Marcin Łobodziński

– Jego prowadzenie to prawdziwa przyjemność – powiedział Nico Hülkenberg kierowca Renault Sport Formula One Team.To oczywiste, że w tej roli może tylko zachwalać najnowsze dzieło Renault, ale prawdą jest, że każda kolejna generacja Megane R.S. jest fascynująca i szybko znajduje się w czołówce w swojej klasie.

Aby samochód typu hot-hatch był rzeczywiście szybki, musi przejść szereg zmian technicznych. W nowym Renault Megane R.S. zakres modyfikacji jest bardzo duży. Są to przede wszystkim:

  • poszerzenia błotników o 60 mm z przodu i 45 mm z tyłu w porównaniu z Megane GT,
  • szersze obręcze kół o średnicy 18 i 19 cali, dzięki którym poszerzono rozstaw kół,
  • powiększony wlot powietrza w zderzaku, zapewniający skuteczne zasilanie wymienników ciepła i chłodzenie silnika,
  • wyloty powietrza usytuowane za przednimi kołami odprowadzające ciepłe powietrze z przednich tarcz hamulcowych,
  • zderzaki, progi i tylny spojler zaprojektowane pod kątem wydajności aerodynamicznej,
  • aktywny dyfuzor,
  • przeprojektowany układ kierowniczy o szybszym przełożeniu i system czterech kół skrętnych 4Control. Do prędkości 60 km/h tylne koła skręcają w przeciwną stronę co przednie, a powyżej tej prędkości w tę samą,
  • cztery ciśnieniowe poduszki hydrauliczne zawieszenia - są dodatkowymi elementami amortyzującymi i eliminują efekt odbicia. W zawieszeniu w wersji Cup zapewniają skuteczniejszą i stabilniejszą pracę układu jezdnego niezależnie od rodzaju nawierzchni. W specyfikacji zawieszenia Sport podnoszą znacząco poziom komfortu jazdy,
  • przednie zawieszenie z niezależnym sworzniem zwrotnicy,
  • samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen dla specyfikacji Cup,
  • nowe tarcze przednie o średnicy 355 mm, które współpracują z zaciskami Brembo.

Silnik to odrębna kwestia. Długo można było jedynie przypuszczać, że Renault zastosuje nowy motor 1,8 turbo znany m.in. z Alpine A110. Teraz już wiemy, że jest to właśnie ten silnik, generujący moc 280 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy 390 Nm dostępny od 2400 do 5000 obr./min. Motor wyposażono w turbosprężarkę typu Twin Scroll z podwójnym wirnikiem, który zapewnia szybszy czas reakcji na dodanie gazu.

Renault Megane R.S. 2017
© Materiały prasowe | Renault

Jakby tego było mało, do końca 2018 r. Renault Sport wprowadzi wersję Trophy z silnikiem o mocy 300 KM, osiągającym moment obrotowy 400 Nm.

Do pary z silnikiem przygotowano dwie skrzynie biegów – manualną i automatyczną z dwoma sprzęgłami. Obie mają po sześć przełożeń. Automat przygotowano pod kątem sportowego użytkowania. Dzięki technologii Multi-Change Down możliwa jest kilkustopniowa, szybka redukcja jednym ruchem manetki, na przykład podczas hamowania. Same łopatki do zmiany biegów tak zaprojektowano, że nie trzeba puszczać kierownicy w żadnej sytuacji. Do tego przygotowano system launch control pozwalający na możliwie najszybszy start.

Renault Megane R.S. 2017
© Materiały prasowe | Renault

Silnik i skrzynię biegów można ustawić w jednym z trybów jazdy: komfort, neutral, sport, race i spersonalizowany. Przycisk R.S. Drive daje możliwość szybkiego, bezpośredniego przejścia do trybu sport (krótkie wciśnięcie) lub race (długie wciśnięcie klawisza).

Tak zaprojektowane auto daje duże nadzieje na to, że nowa generacja Megane R.S. będzie jeszcze lepsza i szybsza od wysoko cenionego poprzednika. Z pewnością potwierdzi to na północnej pętli Nurburgringu, gdzie Renault Sport ustanawiało już rekordy w kategorii aut przednionapędowych.

Renault Megane R.S. 2017
© Materiały prasowe | Renault

Obecnie najszybszym samochodem z przednim napędem wciąż pozostaje Volkswagen Golf GTI Clubsport, który osiągnął czas przejazdu to 7:49 min. Poprzednia generacja Megane R.S. w specyfikacji Trophy 275 przejechała północną pętlę w czasie 7:54 min. Czy nowa będzie szybsza? Wierzymy, że tak.

Wprowadzenie do sprzedaży nowego Renault Megane R.S. w Polsce przewidywane jest na wiosnę 2018 r.

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3