Trwa ładowanie...

Nowe przepisy reliktem przeszłości. Przedsiębiorcy ostro o nowelizacji prawa transportowego

Uber będzie musiał ugiąć się przed nowymi przepisami, a Federacja Przedsiębiorców Polskich bije na alarm. Według ekspertów nowelizacja ustawy cofnie rynek do czasów PRL - rząd nie zauważył, że transport wykorzystuje nowe technologie.

Nowe przepisy reliktem przeszłości. Przedsiębiorcy ostro o nowelizacji prawa transportowegoŹródło: flickr.com, fot: Mark Warner
d2zpaym
d2zpaym

– Ustawodawca nie zauważa, że świat się zmienia i wpędza nas na powrót do PRL-u, gdzie taksówkarze stanowili grupę uprzywilejowaną. Nie rozwiązuje problemów na rynku, tworzy zaś nierealne bariery i nie uwzględnia nowych regulacji z Konstytucji Biznesu – twierdzi Marek Kowalski, przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich.

Według zakładanej nowelizacji Uber będzie zobowiązany do tworzenia rejestru wszystkich pojazdów poruszających się w ramach tej sieci. Dodatkowo, kierowcy będą zmuszeniu do posiadania takiej samej licencji jak taksówkarze. Jej uzyskanie wiąże się ze zdaniem egzaminu z topogafii miasta, co w dobie wszechobecnych systemów GPS i telefonów komórkowych wydaje się reliktem przeszłości.

Zamiast egzaminu - aplikacja z funkcją lokalizacji  East News
Zamiast egzaminu - aplikacja z funkcją lokalizacji Źródło: East News

Większość kierowców zajmujących się transportem ludzi to mali przedsiębiorcy, a poprawa ich sytuacji powinna być priorytetem Ministerstwa Infrastruktury. Tymczasem nowe regulacje stoją w sprzeczności z Konstytucją Biznesu oraz założeniami Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju. Zupełnie pominięto też kwestię korzyści konsumentów. Marek Kowalski twierdzi, że projekt powinien zostać zmieniony w całości.

d2zpaym

Uber nie zamierza wycofywać się z polskiego rynku, który jest równie ważny jak biznes we Francji czy w Niemczech.* Już wcześniej kierowcy musieli zmierzyć się z obowiązkiem prowadzenia działalności gospodarczej, lecz nie zmniejszyło to zainteresowania usługą.* Polska nie jest pierwszym krajem starającym się dostosować przepisy do zmieniającego się rynku przewozów. Regulacje dot. transportu zostały też wprowadzone np. w Estonii, gdzie nie trzeba mieć licencji czy parkometru, czy w Wielkiej Brytanii, gdzie licencja dotyczy wybranych grup kierowców.

d2zpaym
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2zpaym
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj