Nowe Porsche Boxster i Cayman będą się nazywać 718
Porsche poinformowało, że liftingowane wersje modeli Boxster i Cayman otrzymają liczbę 718 na początku swojej nazwy. Jest to nawiązanie do jednego z ważniejszych samochodów wyścigowych w historii niemieckiej marki, ale też sposób na podkreślenie, że teraz mniejsze Porsche otrzymają nowe silniki.
Oryginalne Porsche 718 zadebiutowało w 1957 roku i - w różnych wersjach nadwoziowych - startowało zarówno w wyścigach długodystansowych, jak i np. Formule 1. Za napęd tego modelu odpowiadał 4-cylidrowy bokser. Taki właśnie rodzaj silnika trafi też do nowych 718 Boxster i 718 Cayman. Można się spodziewać, że zmiany stylistyczne nie będą duże, ale rewolucja w napędzie pokazuje, że również Porsche stawia na downsizing.
Zamiast dotychczasowych 6-cylidrowych bokserów, za napęd będą odpowiadać turbodoładowane silniki, z czterema cylindrami pracującymi w takim samym układzie. Zmiana ta obejmie zarówno wersję podstawową, jak również odmiany S i GTS. Należy się spodziewać, że ich moc będzie zbliżona do tego, co oferują dziś sprzedawane modele.
Co ważne, mimo iż już dotychczas były to bliźniacze samochody (Boxster to po prostu Cayman bez dachu), to kabriolet był minimalnie słabszy i nieco tańszy. Tym razem cennik najprawdopodobniej zmieni się w taki sposób, że model z otwieranym dachem (jak to jest na ogół) będzie droższy. Można się zatem spodziewać wyrównania mocy obu „718-tek”.
sj, moto.wp.pl