Nowe Piaggio MP3 530 zaskakuje mocą. Wystarczy prawo jazdy kat. B 

Piaggio prezentuje nową odsłonę swojego trójkołowego, miejskiego skutera MP3, przy okazji uzupełniając ofertę o nową, topową odmianę 530 HPE z mocnym, 44-konnym silnikiem. Co warte odnotowania, to maszyna, na którą wystarczy samochodowe prawo jazdy.

Nowe Piaggio MP3Nowe Piaggio MP3
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Choć trudno w to uwierzyć, Piaggio MP3 ma już 16 lat. Debiutowało w 2006 roku jako pierwszy trójkołowy skuter na świecie łączący mobilność i zwinność jednośladu z praktycznością, bezpieczeństwem i wygodą. Klienci pokochali ten model o czym świadczy ponad 230 tys. sprzedanych egzemplarzy. Teraz Włosi zdecydowali się na zmiany, które powinny zostać docenione.

Najnowsze wcielenie MP3 poznamy przede wszystkim po poziomo umieszczonych światłach LED i kierunkowskazach zintegrowanych z nadkolami. Najważniejsze jest jednak to, czego nie widać na pierwszy rzut oka, a co jeszcze bardziej upodabnia włoską konstrukcję do samochodów.

Mowa o pakiecie funkcji ARAS (Advanced Rider Assistance Systems), w skład którego wchodzą systemy wsparcia oparte na technologii Imaging Radar 4D, wykrywające zagrożenia przed, z boku, jak i za pojazdem. Na pokładzie znajdziemy też 7-calowy ekran z nawigacją, multimediami i łącznością Bluetooth, Android Auto i Apple CarPlay. Nie brakuje również systemu bezkluczykowego.

Najważniejszą nowość stanowi jednak napęd. Poza bazowym, 35-konnym 400 HPE możemy bowiem wybrać mocniejszą opcję 530 HPE oferującą 44 KM mocy i 50 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowy sterownik Magneti Marelli 11MP z manetką gazu "ride by wire" umożliwił zastosowanie systemu trybów jazdy: Eco, Comfort i Sport wpływających nie tylko na pracę przepustnicy ale i kontroli trakcji oraz ABS.

W kwestii układu hamulcowego trzeba wspomnieć o wydajniejszych pompach i większych tarczach mających minimum 258 mm średnicy. Piaggio twierdzi, że przekłada się to nie tylko na wyższą skuteczność hamowania, ale i mniejszą siłę jaką trzeba przyłożyć do dźwigni.

O tym jak jeździ nowe MP3, już niebawem przeczytacie moto.wp.pl. Sprzedaż też rozpocznie się wkrótce, gdyż pierwsze sztuki trafią do salonów już w połowie lipca 2022 roku.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę