Przedstawiciele marki podkreślają, że seria ma otwierać możliwości debiutu w świecie sportów motorowych. Wyścigowe wersje TT rozwijają 310 KM mocy, ważąc przy tym 1 125 kg. Kierowcy będą mogli skorzystać ze znanej z polskiego cyklu Volkswagen Castrol Cup funkcji push to pass, dzięki której moc 2-litrowej jednostki wzrośnie na krótko o dodatkowych 30 KM. Jednostka napędowa oraz 6-stopniowa skrzynia S tronic zostały zaadaptowane z pojazdów seryjnych w prawie niezmienionym stanie. Optymalną trakcję przedniej osi zapewni regulowany elektronicznie mechanizm różnicowy.
W sezonie 2015, podczas każdego z sześciu wyścigów DTM w Niemczech i w krajach sąsiednich, zaplanowano po dwa wyścigi Audi Sport TT Cup. Na linii startowej staną 24 samochody przygotowane przez quattro GmbH. 6 z nich zarezerwowano dla kierowców wytypowanych przez Audi, natomiast miejsce za kierownicą pozostałych pojazdów przeznaczono dla chętnych z całego świata. Swoją aplikację do tej ekipy można składać za pośrednictwem strony Audi Motorsport. Kilkuetapowa rekrutacja prowadzona będzie we współpracy z Audi driving experience.
TT cup to wyścigówka idealna dla początkujących, ale mimo to ma swoje wymagania - zaznaczył Markus Winkelhock, były kierowca wyścigowy, który przez cały sezon będzie służył radą młodym zawodnikom. Zwycięzca serii może liczyć na wsparcie Audi w programie wyścigów GT3.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl