Nowe Audi A3. Kompakt wyposażony jak limuzyna

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Przyszedł czas na zmiany w kompakcie z Ingolstadt: Audi A3. Na rynek trafia model po faceliftingu z nowymi systemami wsparcia kierowcy, silnikami oraz stylistyką. Na pokładzie samochodu znalazł się Audi Virtual Cockpit, rozwiązanie z modeli TT, A6 i A4. Zmodernizowane auto można zamawiać jako 5-drzwiowego hatchbacka (Sportback), sedana (Limousine), S3 lub A3 Sportback e-tron.

Z zewnątrz zmiany są kosmetyczne. Wymiary auta pozostały niemal identyczne (długość 4,24 metra, rozstaw osi 2,60 metra), ale wyeksponowano osłonę chłodnicy Singleframe. Stała się szersza i ma ostrzejsze kształty. Reflektory są płaskie i mają bardziej wyraźne kontury. Z tyłu na nowo zaprojektowano dyfuzor oraz zmieniono światła. Poszerzono paletę barw nadwozia, do wyboru jest dwanaście kolorów lakieru, w tym pięć nowych.

Zdecydowanie więcej zmian zaszło w środku, a konkretnie w wyposażeniu. Postawiono na wzbogacenie go zwłaszcza w systemy asystujące kierowcy oraz infotainment. A3 ma zainstalowane najnowsze wersje systemów Pre Safe (zapobiegających wypadkom) oraz pomagającego utrzymać auto w pasach ruchu. Nowością w tym segmencie jest asystent jazdy w korkach, współpracujący z aktywnym tempomatem (ACC). Opcjonalny system utrzymuje auto w odstępie od jadącego przed nim pojazdu, a w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów S-tronic, po całkowitym, krótkim zatrzymaniu samochodu sprawia, że ten ponownie rusza. To przedsmak albo raczej wstęp do autonomicznej jazdy w miejskich korkach.

Ważne jest dodanie do wyposażenia Audi Virtual Cockpit. Na ekranie TFT o przekątnej 12,3 cala zastępującym klasyczne zegary wyświetla najważniejsze dane związane z prowadzeniem samochodu oraz informacje niezbędne do kontynuowania podróży. Przy pomocy umieszczonego na wielofunkcyjnej kierownicy przycisku „View”, kierowca może wybierać jeden z dwóch dostępnych widoków kokpitu. W trybie klasycznym wyświetlone są duże wskaźniki, zbliżone kształtem do klasycznych zegarów analogowych. W trybie infotainment natomiast, na ekranie dominuje okno mapy nawigacji lub wyświetlane są listy telefonu, radia i systemu audio. Obrotomierz i prędkościomierz mają wtedy postać małych, umieszczonych w dwóch krańcach ekranu zegarów.

Gama silników modelu Audi A3 obejmuje cztery jednostki: dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Zakres ich mocy sięga od 110 KM do 150 KM. Po raz pierwszy w A3 Audi oferuje teraz silnik trzycylindrowy: 1,0 TFSI. Kompaktowy motor generuje 115 KM i moment obrotowy równy 200 Nm.

Dla nowoczesnych przewidziano Audi A3 Sportback E-Tron z hybrydowym napędem typu plug-in. To połączenie spalinowej jednostki napędowej 1,4 TFSI o mocy 150 KM z silnikiem elektrycznym. Łączna moc systemu to 204 KM.

Z kolei dla wielbicieli ostrej jazdy jest S3 z silnikiem 2,0 TFSI generującym moc 310 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm.

MAK

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła