Nowa Toyota Land Cruiser - jeszcze wygodniejsza i bardziej terenowa
We Frankfurcie zadebiutowała odświeżona Toyota Land Cruiser z linii Prado, cechującej się dzielnością terenową samochodów, wytrzymałością, wysoką wszechstronnością oraz atrakcyjną ceną.
Samochód przeszedł szereg modyfikacji mających na celu poprawienie komfortu użytkowania i nadaniu terenówce bardziej przyjaznego charakteru. Auto wciąż ma jednak ramową konstrukcję i wyróżnia się bardzo dobrymi właściwościami terenowymi. Nawet zmiany wizualne prowadzono tak, by auto lepiej spisywało się na bezdrożach, choć na dobra sprawę mamy do czynienia z luksusowym SUV-em.
Reflektory i wloty powietrza usytuowano tak, by zapewnić zarówno maksymalną ochronę, jak i możliwie największą głębokość brodzenia. Układ napędowy i wszystkie ważne części również zabezpieczono przed uszkodzeniami.
Maskę silnika ukształtowano w taki sposób, by uzyskać jak najlepszą widoczność przed samochodem. Podniesiono też boczne krawędzie błotników, by ułatwić kierowcy wyczucie gabarytów samochodu. Długość nowego Land Cruisera zwiększono o 60 mm. Mimo to samochód jest łatwy w manewrowaniu przy minimalnym promieniu skrętu wynoszącym zaledwie 5,8 m (5,2 m dla modelu 3-drzwiowego).
Dla lepszej ochrony przedziału silnika jest on po bokach osłonięty powierzchniami zderzaka. Ten uformowano tak, że jego dolna część działa jak płyta ślizgowa, gdy "skończy się" kąt natarcia. Soczewki świateł drogowych umieszczono po wewnętrznych stronach reflektorów, by uniknąć uszkodzeń podczas jazdy terenowej. Projektując na nowo grill zadbano o to, by otwory były możliwie jak największe, co ma ułatwić chłodzenie silnika.
Prześwit wynoszący 215 mm (205 mm w modelu 3-drzwiowym), kąt natarcia 31 stopni, kąt zejścia 25 stopni i kąt rampowy 22 stopnie gwarantują, że samochód będzie się swobodnie poruszał w trudnym terenie. Z kół oferowane są nowe, 17-calowe obręcze z lekkich stopów i opcjonalnie dwie wersje 19-calowych.
We wnętrzu nowego Land Cruisera znajdziemy odświeżoną deskę rozdzielczą, w tym nowy projekt obudowy zespołu wskaźników i konsoli centralnej. Górna krawędź kokpitu została obniżona, aby uzyskać lepszą widoczność do przodu podczas jazdy w terenie. W części środkowej zainstalowano większy, 8-calowy kolorowy ekran systemu multimedialnego, płaski panel sterowania klimatyzacją i wskaźniki informujące o działaniu układu napędowego. Nowością jest zestaw elektronicznych wskaźników Optitron i 4,2-calowy wyświetlacz wielofunkcyjny.
Komfort na pokładzie zwiększono dzięki wprowadzeniu do wyposażenia wentylacji przednich siedzeń, ogrzewania tylnych oraz zastosowaniu elektrycznie podgrzewanej szyby przedniej i dysz spryskiwaczy.
Na pokładzie nie mogło zabraknąć elementów systemu bezpieczeństwa czynnego Safety Sense, takich jak układ zapobiegania kolizjom, adaptacyjny tempomat, system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, układ monitorujący martwe pole lusterek i ostrzegający o ruchu poprzecznym za pojazdem.
Land Cruiser na rynku europejskim będzie napędzany silnikiem wysokoprężnym 2,8 D-4D o mocy 177 KM z przekładnią manualną lub automatyczną do wyboru. Jednostka rozwija 420 Nm momentu obrotowego w zakresie 1400-2600 obr./min. Producent podaje średnie spalanie na poziomie 7,4 l/100 km.
Na rynkach Europy Wschodniej dostępne są również modele z silnikami benzynowymi 2,7 VVT-i o mocy 161 KM oraz 4,0 VVT-i o mocy 249 KM.