Nowa Toyota Avensis debiutuje w Genewie

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Nowa Toyota Avensis debiutuje w Genewie
(wp.pl/Mateusz Pietruszka)
WP

*Od 1997 roku, kiedy Toyota Avensis zadebiutowała w Europie, jej cztery dostępne od tego czasu generacje znalazły ponad 1 mln 711 tys. klientów. Obecna generacja modelu jest co roku wyróżniana w tych kategoriach. W niemieckim badaniu satysfakcji z samochodu J.D. Power za rok 2014 Avensis otrzymał najwyższe oceny użytkowników. *

Avensis jest wybierany w Europie zarówno przez klientów indywidualnych, jak i firmy. Odpowiadając na potrzeby większego prestiżu, luksusu i elegancji, wyrażanej przez klientów indywidualnych, oraz spełniając oczekiwania bardziej sportowego wyglądu użytkowników „user-chooser” we flotach, w nowym modelu Toyota dokonała istotnych zmian.

Zarówno limuzyna, jak i nadwozie Touring Sports zostały zaprojektowane bardziej dynamicznie niż do tej pory. Długość pojazdu wzrosła o 40 mm, a jego przód zyskał bardziej masywny wygląd i nową interpretację języka stylistycznego Toyoty „Keen Look” i „Under Priority”. Dzięki tym zabiegom, zarówno z przodu jak i z tyłu nowy Avensis wygląda na pojazd szerszy i mocniej osadzony na drodze. Reflektory przednie i tylne zostały wyposażane w pełną technologię LED, a w linii bocznej wyróżniają się nowe wzory 17- i 18-calowych felg aluminiowych.

WP

Jednym z celów postawionych przed twórcami nowego Avensisa było zagwarantowanie podróżnym najwyższego poziomu komfortu już od wersji podstawowej. Najważniejszą zmianą w tej dziedzinie jest zupełnie nowe wnętrze. Wrażenie jakości i klasy, osiągnięte m.in. przez odpowiedni dobór materiałów, oraz wyciszenie kabiny wzniesiono na wyższy poziom.

Nowa deska rozdzielcza została podzielona wizualnie na dwa poziomy, w których górna, szeroka część zawiera umieszczony przed oczami kierowcy zestaw przyrządów osadzonych w głębokich tubach oraz zupełnie nowy kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,2-cala. Na niższym poziomie deski rozdzielczej dominuje 8-calowy wyświetlacz dotykowy, integrujący wszystkie funkcje systemu multimedialnego.

Wrażenie potęguje wykończenie wszystkich elementów, z którymi styka się kierowca, w pełni zharmonizowane czcionki i eleganckie, ciemnoniebieskie podświetlenie. Zestaw zegarów, elementy na kierownicy i konsoli centralnej czy nawiewy otrzymały wykończenie satynowym chromem. Zupełnie nowe są także tapicerki, w tym dwukolorowe (jasnoszary lub „Terracotta”) warianty z Alcantarą. Na nowo wyprofilowane zostały także przednie fotele.

We wnętrzu Avensisa będzie ciszej niż do tej pory, za co odpowiadają nowe elementy wygłuszenia nadwozia i komory silnika oraz przeprojektowane osłony podwozia.

WP

W porównaniu do dotychczasowego modelu wszystkie wersje wyposażeniowe nowego Avensisa zostały wzbogacone. Toyota stworzyła także wariant zawierający wszystkie zaawansowane elementy wyposażenia i eleganckie wykończenie wnętrza z Alcantarą, przy rozsądnym poziomie cenowym.

W zgodzie ze współczesną tendencją zmniejszania pojemności jednostek napędowych i osiągania niższego zużycia paliwa, silnik 1.6 D-4D zastępuje w Avensisie dotychczasową jednostkę 2.0 D-4D. W połączeniu z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, będzie o ponad 20 kg lżejszy od poprzednika.

WP

Jednostka rozwija 112 KM przy 4,000 obr./min. i 270 Nm w zakresie 1,750-2,250 obr./min., co daje przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 11,4 sek. i prędkość maksymalną 180 km/h. W porównaniu do dotychczasowego silnika 2.0 D-4D zużycie paliwa zostało obniżone o 8%, do poziomu 4,1 l/100 km.

Nowa jednostka 2.0 D-4D będzie równie oszczędna co mniejszy silnik 1.6 D-4D, przy większym nacisku na dynamikę i osiągi pojazdu. Osiągając 143 KM przy 4,000 obr./min. i 320 Nm w zakresie 1,750-2,500 obr./min., nowy diesel równomiernie rozwija moc i żwawo reaguje na dodanie gazu. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,5 sek, a prędkości maksymalna 200 km/h. Standardowo współpracując z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, umożliwi zużycie paliwa na poziomie zaledwie 4,5 l/100 km.

Nowe jednostki Diesla otrzymały także wydłużone do 20 tys. km. okresy międzyprzeglądowe, a koszt ich obsługi serwisowej na dystansie 90 tys. km został obniżony o ok. 20%.

Wszystkie jednostki benzynowe Valvematic (1.6 / 132 KM, 1.8 /147 KM, 2.0 / 152 KM) zostały zmodyfikowane pod kątem obniżenia zużycia paliwa. Inżynierowie Toyoty zwiększyli stopień sprężania, zoptymalizowali proces wtrysku paliwa oraz zastosowali nowe materiały o zmniejszonym współczynniku tarcia. Znaczne zmiany w automatycznych skrzyniach bezstopniowych CVT, stosowanych z silnikami 1.8 i 2.0, pozwoliły na oszczędności w zużyciu paliwa o kolejne 4%. Dzięki temu średnie zużycie paliwa silnika 1.6 zostało obniżone z 6,5 do 6,1 l/100 km, silnika 1,8 z 6,5 do 6 l/100 km, a silnika 2,0 z 6,9 do 6,1 l/ 100 km.

WP

Nowa Toyota Avensis zadebiutuje w salonach Toyoty w Polsce w czerwcu 2015 roku. Zamówienia można składać od marca br.

mp/moto.wp.pl

Polub WP Moto
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP