Sportowy debiut nowego samochodu w Europie nastąpił na wiosnę tego roku. Stworzony w Vélizy, 207 RC Rallye wykorzystuje doświadczenie całej ekipy Peugeot Sport, w tym również kierowców - Stéphane’a Sarrazina, Bryana Bouffiera.
Samochód będzie napędzał 4-cylindrowy silnik THP (Turbo High Pressure) o pojemności 1600ccm i mocy 180KM. Jednostka ta została opracowana we współpracy z BMW Group i używana jest już w modelach Spider i LW do wyścigów torowych. Silnik jest sprzężony z zupełnie nową kłową skrzynią biegów z sześcioma przełożeniami. Skrzynia ta do przełożeń wykorzystuje specjalnie w tym celu stworzone kły. Nie ma tu synchronizatorów, zęby są proste i wytrzymalsze niż w zwykłych skrzyniach, a zmiana biegów jest dużo szybsza.
Auto mierzy niewiele ponad 4 m długości. Jego szerokość wynosi niecałe 1,8 m, a rozstaw osi trochę ponad 2,5 m. Model 207 RC waży zaledwie 1120 kg. Auto jest homologowane w klasie R3, co wymaga wyposażenia pojazdu w klatkę bezpieczeństwa oraz napęd na przednią oś.
* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ PEUGEOTA 207 RC RALLYE * Peugeot 207 RC Rallye zaprojektowany jest zarówno do jazdy po asfalcie i po szutrze. Dzieje się tak dzięki możliwości wymiany niektórych elementów zawieszenia. Aby przejść z jednej wersji na drugą, zamienia się sprężyny, amortyzatory, hamulce przednie oraz ich zabezpieczenia.
Cena zestawu 207 RC Rallye w wersji do jazdy po asfalcie wynosi 20,5 tys. euro (bez podatku). W jej skład wchodzi nadwozie z klatką bezpieczeństwa, kłową skrzynią biegów z sześcioma przełożeniami, a także układ elektryczny. Na liście wyposażenia są również sprężyny i amortyzatory Peugeot Sport, hamulce i obręcze kół. Za zestaw do konwersji na wersję szutrową trzeba dopłacić 5 tys. euro (bez podatku).
Oprac. Michał Zwara