Nowa Honda CRF450RX, czyli profesjonalna wersja motocrossowego sprzętu
Honda stale poprawia crossowy model CRF450RX skierowany do zawodników, którzy muszę zmierzyć się najtrudniejszym terenem. Motocykl otrzymał kolejną porcję nowości w zakresie zawieszenia i pracy silnika.
Honda CRF450RX to bardziej ekstremalna wersja modelu CRF450R, która została stworzona z myślą o enduro. Ma nie tylko lepsze zawieszenie, ale też m.in. większy zbiornik paliwa mieszczący 8 l. Konstrukcja obu motocykli opera się o tę samą lekką ramę, która wykorzystywana jest też w wyczynowym CRF450RW. Na 2021 rok model oznaczony literami RX otrzymał kolejne (tym razem nie tak duże) ulepszenia.
Podwozie zostało takie jak dotychczas, ale zawieszenie zostało inaczej ustawione, aby zapewnić lepsze tłumienie i balans pomiędzy przodem a tyłem maszyny. Honda CRF450RX otrzymała specjalne nastawy zawieszenia, inne niż w typowo motocrossowym motocyklu, aby lepiej sprostać różnym rodzajom terenu, po którym będzie jeździć. Całość jest nieco sztywniejsza, a ilość oleju w amortyzatorach została nieco zmniejszona.
W kwestii silnika, po sporych zmianach modelu na 2021 r., nowy (na 2022 r.) ma jedynie nieco zmienione oprogramowanie sterujące silnikiem. W efekcie poprawiono jego pracę w zakresie niskich i średnich obrotów. Rok wcześniej jednostka napędowa o pojemności 449,7 cm3 została mocno usprawniono, a jej moc wzrosła o 0,8 KM.
Honda CRF450RX ma też cały zestaw systemów elektronicznych wspomagających motocyklistę podczas jazdy w terenie. Jest wśród nich kontrola momentu obrotowego dostosowana do różnych rodzajów nawierzchni czy system launch control. Honda ma na pokładzie też trzy tryby pracy silnika różniące się sposobem dostarczania mocy.