Nowa generacja Hondy Civic - kwiecień 2001

Obraz

Nowa generacja Hondy Civic, kwiecień 2001

Honda wprowadziła na rynek nowe modele Civica: pięciodrzwiowy hatchback i sedan. W obu samochodach zastosowano całkiem nowe rozwiązania techniczne, które stawiają Hondę Civic w czołówce swojej klasy. Szczególnie dużo zmieniło się w wersji pięciodrzwiowej. Można powiedzieć, że pod każdym względem jest to całkowicie nowy model.

Obraz
© (WP)

Zapewnienie większej przestrzeni i komfortu jazdy przy zmniejszonych gabarytach samochodu i polepszonym bezpieczeństwie jazdy stanowiło nie lada wyzwanie dla konstruktorów Hondy. Rozpoczęli oni prace od zaprojektowania wnętrza, co wymusiło wprowadzenie wielu nowych rozwiązań technologicznych i konstrukcyjnych.

W wersji pięciodrzwiowej płaska podłoga wraz z wyższą kabiną umożliwiła większą swobodę ruchów wewnątrz oraz pozwoliła na zwiększenie bagażnika do 370 litrów, a po rozłożeniu tylnych siedzeń nawet do 732 litrów (do poziomu okien).

Charakterystyczną cechą Civica 5D jest również nowatorska dźwignia zmiany biegów, umieszczona na desce rozdzielczej. Rozwiązanie to jest zapożyczone z samochodów startujących w imprezach sportowych. Pozwala ono na precyzyjną i komfortową zmianę przełożenia, tak jak w Hondzie S2000.

Zwiększoną dynamikę nowego Civica uzyskano dzięki silnikowi nowej generacji, który pracuje płynniej, ciszej i bardziej wydajnie od poprzedniej jednostki. Jest to czterocylindrowy napęd o mocy 90 KM, który osiąga maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy niższych niż dotychczas obrotach bo 4300 obr/min. Sprawiło to, że nowa Honda jest dużo szybsza i bardziej elastyczna od swej poprzedniczki. Ze startu zatrzymanego 100 km/h osiąga w jedynie 11,9 sekund, natomiast na czwartym biegu od 60 do 100 km/h przyspiesza w 12,3 sekundy.

Wersja 4 drzwiowa nowej Hondy Civic została określona przez projektantów jako "skondensowany styl sportowy". Rzucające się w oczy cechy stylowego sedana to tzw. krótki nawis przedni i wyższa kabina z aerodynamicznie ukształtowaną linią dachu. Nawis tylny jest dłuższy i zdecydowanie obcięty. Nowa twarz tego modelu jest podkreślona przez stylową atrapę przednią i chromowane wykończenie krawędzi maski oraz lampy tylne, które opływają tył samochodu nadając mu smuklejszy, bardziej sportowy charakter.

Płaska podłoga i wyższe nadwozie sprawiły, że wnętrze nowego sedana jest większe od poprzednika we wszystkich wymiarach. Pojemność bagażnika wynosi 450 litrów i została powiększona o 38 litrów w porównaniu z poprzednim modelem. Dźwignia zmiany biegów znajduje się w podłodze.

Civic czterodrzwiowy został wyposażony w najnowszej generacji szesnastozaworowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra z rozrządem SOHC, który rozpędza go ze startu zatrzymanego do 100 km/h w zaledwie 11,3 sekundy. Jednocześnie osiąga on moc 90 KM przy 5600 obr/min a maksymalny moment obrotowy zwiększono do 130 Nm przy niższych obrotach (4300 obr/min).

Zmiany te wpłynęły w znacznym stopniu na poprawę jego elastyczności i tak przyspieszenie w zakresie prędkości od 60-100 km/h na czwartym biegu wyniosło 11,5 sekund. Zwiększenie momentu obrotowego w średnich zakresach obrotów o około 4% sprawiło również, że kierowca zmienia biegi z mniejszą częstotliwością co czyni prowadzenie wygodniejszym.

Na komfort jazdy nową Hondą 4D i 5D ma przede wszystkim wpływ zupełnie nowe zawieszenie. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, a w zawieszeniu tylnym podwójne wahacze poprzeczne z kontrolą zbieżności. To wszystko wpływa na stabilność i łatwość prowadzenia. Dodatkowym rozwiązaniem poprawiającym sterowność auta jest elektrycznie wspomagany układ kierowniczy EPS (Electric Power Steering), który po raz pierwszy zastosowano w Hondzie NSX, S 2000 oraz Insight. System ten daje większą precyzję prowadzenia i lepsze wyczucie auta przy każdej szybkości.

Hondę Civic objęta jest gwarancją mechaniczna na 3 lata lub 100 000 km. Dzięki zastosowaniu ulepszonego odpowietrzania przedziału korbowego, zmienionej specyfikacji oleju silnikowego oraz wprowadzeniu nowego płynu chłodzącego o długotrwałym okresie użytkowania, czas pomiędzy przeglądami okresowymi zwiększył się do 20 000 km.

Konstruktorzy Hondy Civic spodziewają się bardzo dobrych, na poziomie czterech gwiazdek, wyników crash-testów przeprowadzanych przez EuroNCAP.

Wprowadzenie nowych modeli zbiegło się z otwarciem serwisu Hondy pod adresem www.honda.pl. Można tam znaleźć wyczerpujące informacje na temat właśnie wprowadzonych oraz wszystkich istniejących samochodów Hondy dostępnych w Polsce.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟