Najpopularniejsze samochody w Europie w 2013 roku

Podsumowanie sprzedaży w 2013 roku pokazuje, że klienci na Starym Kontynencie tylko częściowo zmieniają swoje preferencje motoryzacyjne

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 1010. Fiat 500

Obraz
© zdjęcie producenta

Europejskie rynki motoryzacyjne powoli zaczynają wychodzić z kryzysu. Podsumowanie sprzedaży w 2013 roku pokazuje, że klienci na Starym Kontynencie tylko częściowo zmieniają swoje preferencje motoryzacyjne. Na kolejnych stronach prezentujemy 10 najpopularniejszych samochodów w 2013 roku w Europie.

Stylowy model 500 wyprzedził Pandę i stał się najpopularniejszym samochodem Fiata. Nic dziwnego. Choć nie jest nowością, to nadal wygląda bardzo atrakcyjnie i jest najciekawszym modelem w ofercie włoskiej marki. Okazuje się, że miejska "pięćsetka" z wiekiem tylko zyskuje na popularności, gdyż zaliczyła awans z 18 pozycji w 2012 roku.

Sprzedaż - 159 300 sztuk.

/ 109. Skoda Octavia

Obraz
© zdjęcie producenta

Najpopularniejszy model w Polsce jest też często kupowany w innych krajach Europy. Skoda Octavia ceniona jest za przestronne wnętrze, duży bagażnik i konkurencyjną cenę. Nie bez znaczenia jest bliskie pokrewieństwo z Volkswagenem Golfem i sprawdzona technologia niemieckiej marki. Wprowadzona do sprzedaży w 2013 roku trzecia generacja czeskiego auta zapewniła mu większą popularność niż rok wcześniej. Octavia znalazła się o 3 miejsca wyżej w tym zestawieniu.

Sprzedaż - 167 500 sztuk.

/ 108. Audi A3

Obraz
© zdjęcie producenta

Rok 2013 to bardzo ważny czas dla kompaktowego Audi. Jest to pierwszy pełen rok sprzedaży trzeciej generacji tego modelu. W ciągu ostatnich 12 miesięcy do wersji 3-drzwiowej dołączył 5-drzwiowy Sportback, kabriolet i model Limousine, czyli sedan. Na uwagę zasługuje też mniej popularny model S3, który mając 300 KM jest jednym z najmocniejszych hot-hatchów na rynku. Ta mnogość odmian zaowocowała ogromnym sukcesem rynkowym nowego Audi A3, które z 22 miejsca w 2012 roku awansowało na 8 pozycję.

Sprzedaż - 167 900 sztuk.

/ 107. BMW serii 3

Obraz
© zdjęcie producenta

Niekwestionowanym liderem segmentu D (nie tylko wśród aut klasy premium) jest BMW serii 3. Model ten sprzedaje się dużo lepiej nie tylko od przestarzałego już Forda Mondeo, ale też wyprzedził Volkswagena Passata. Choć oferowana już przez cały 2012 roku, seria 3 jest stosunkowo nowym modelem, co zwiększa jeszcze jego popularność. Należy zauważyć, że BMW odniosło sukces pomimo faktu, że modele coupe i kabriolet sprzedawane teraz są jako seria 4.

Sprzedaż - 195 500 sztuk.

/ 106. Peugeot 208

Obraz
© zdjęcie producenta

Jedną z najbardziej pozytywnych niespodzianek ostatnich lat jest miejski Peugeot 208. Francuska marka udowodniła, że jednak pamięta, jak tworzyć miejskie auta, które są praktyczne i ciekawie wyglądają. Oszczędne silniki i konkurencyjna cena zachęcają klientów nie tylko z Francji. Na szczególną uwagę zasługuje sportowa odmiana GTi o mocy 200 KM, która dostarcza wyjątkowych wrażeń za kierownicą.

Sprzedaż - 211 500 sztuk.

/ 105. Ford Focus

Obraz
© zdjęcie producenta

Na piątym miejscu uplasował się najpopularniejszy samochód na świecie, czyli Ford Focus. Model ten od lat jest również jednym z najpopularniejszych aut w Europie. Za sukcesem stoi ciekawa stylistyka, świetne zawieszenie, oszczędne silniki i przyzwyczajenie klientów. Pod maską montowane są silniki od 1-litrowej jednostki Ecoboost oferujący 100 KM po 2-litrową jednostkę 250 KM w sportowej odmianie ST.

Sprzedaż - 223 100 sztuk.

/ 104. Renault Clio

Obraz
© zdjęcie producenta

Miejskie Renault od lat należy do najpopularniejszych samochodów w Polsce i całej Europie. Kolejne generacje Clio skutecznie przekonywały do siebie klientów. Nie inaczej jest z czwartą odsłoną tego modelu, dla której 2013 był pierwszym pełnym rokiem sprzedaży. Dzięki ciekawej stylistyce i oszczędnym silnikom nowe Clio spełnia najważniejsze warunki stawiane przed autem miejskim. Niemniej ważny jest fakt popularności segmentu B we Francji, gdzie kierowcy bardzo chętnie wybierają Renault.

Sprzedaż - 260 500 sztuk.

/ 103. Volkswagen Polo

Obraz
© zdjęcie producenta

Minimalnie przed Clio uplasował się niemiecki konkurent tego modelu. Volkswagen Polo nie wygląda tak ciekawie, ale niemiecka konstrukcja cieszy się większym zaufaniem kierowców. Polo piątej generacji nie jest nowym modelem, ale od czasu jak w 2010 otrzymało tytuł Europejskiego Samochodu Roku, nieprzerwanie cieszy się dużą popularnością. Jak przystało na Volkswagena, Polo oferowane jest z szeroką gamą jednostek benzynowych i diesli.

Sprzedaż - 262 400 sztuk.

/ 102. Ford Fiesta

Obraz
© zdjęcie producenta

To nie Volkswagen Polo jest najpopularniejszym samochodem segmentu B w Europie. Zwycięzcą w tej kategorii i drugim najchętniej kupowanym autem na Starym Kontynencie jest Ford Fiesta. Model ten jest jeszcze starszy od Polo, ale jesienią 2012 przeszedł poważny lifting, zmieniający przede wszystkim przód samochodu. Obok popularnych modeli, w 2013 roku do oferty dołączyła sportowa odmiana ST, która została bardzo pozytywnie przyjęta nie tylko w Europie, ale też w Ameryce.

Sprzedaż - 275 600 sztuk.

10 / 101. Volkswagen Golf

Obraz
© zdjęcie producenta

Król może być tylko jeden. Wieloletni bestseller w Europie, który wręcz zdeklasował rywali. To oczywiście Volkswagen Golf. Siódma już generacja tego kultowego modelu została okrzyknięta Europejskim Samochodem Roku i z miejsca stała się hitem sprzedaży. Choć na pierwszy rzut oka nowy Golf nie różni się znacząco od poprzedniej generacji, to jest zupełnie nową konstrukcją. Volkswagen wziął sprawdzony przepis i go ulepszył.

Sprzedaż - 460 800 sztuk.

sj/tb/sj, moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła