Najpopularniejsze samochody w Europie

Serwis Jato Dynamics podliczył sprzedaż samochodów w Europie od stycznia do końca listopada 2016 roku. Na Starym Kontynencie w tym czasie nabywców znalazło 13,94 mln aut. W zestawieniu z porównywalnym okresem 2015 roku oznacza to wzrost o 6,8 proc. Szacuje się, że rok 2016 w Europie zostanie zamknięty wynikiem zbliżonym do 15,1 mln. Które modele okazały się najbardziej popularne?

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 10Od stycznia do listopada 2016 roku

Obraz
© zdjęcie producenta

Serwis Jato Dynamics podliczył sprzedaż samochodów w Europie od stycznia do końca listopada 2016 roku. Na Starym Kontynencie w tym czasie nabywców znalazło 13,94 mln aut. W zestawieniu z porównywalnym okresem 2015 roku oznacza to wzrost o 6,8 proc. Szacuje się, że rok 2016 w Europie zostanie zamknięty wynikiem zbliżonym do 15,1 mln. Które modele okazały się najbardziej popularne?

Produkowany w Niemczech kompakt amerykańskiej firmy w swojej trzeciej odsłonie jest z nami od 2010 roku. Lifting z 2014 roku, który nieco zmienił przód samochodu i obdarzył go nowymi technologiami, wystarczył jednak, by zająć dziesiąte miejsce na Starym Kontynencie. Wynik Focusa jest o 9,1 proc. gorszy niż w porównywalnym okresie roku 2015. Za Focusem przemawia doskonale zestrojone zawieszenie i dobry układ kierowniczy, sprawdzone silniki Diesla oraz obsypany nagrodami benzynowy motor 1,0 l z doładowaniem.

/ 109. Skoda Octavia: 211 589 szt.

Obraz
© zdjęcie producenta

Za kupnem tego modelu przemawia jego spora popularność na rynku wtórnym oraz brak istotnych wad, które Octavii można byłoby wytknąć. W pierwszych 11 miesiącach 2016 roku przekonało to o 4,7 proc. klientów więcej niż w porównywalnym okresie roku 2015.

/ 108. Nissan Quashqai: 216 309 szt.

Obraz
© zdjęcie producenta

To jeden z tych modeli, które najlepiej wpisały się w rosnącą modę na tego typu samochody. Zalety Nissana to przestronne wnętrze i ekonomiczne silniki Diesla, wadą jest bagażnik o pojemności zaledwie 401 l. Wynik Nissana jest lepszy o 0,7 proc. od sprzedaży tego modelu w porównywalnym okresie 2015 roku.

/ 107. Peugeot 208: 230 747 szt.

Obraz
© zdjęcie producenta

Peugeot kusi rozsądną paletą silnikową oraz wyglądem, który mimo upływu czterech lat od debiutu pozostaje atrakcyjny. Francuski mieszczuch zanotował w 2016 roku dobrą dynamikę. W zestawieniu z porównywalnym okresem roku 2015 sprzedawał się o 9,1 proc. lepiej.

/ 106. Opel Astra: 232 447 szt.

Obraz
© zdjęcie producenta

Wraz z debiutem piątej generacji Astry historia tego modelu nabrała rumieńców. Produkowany w Gliwicach samochód może pochwalić się szeregiem rzadko spotykanych w tym segmencie opcji i zdobył miano samochodu roku 2016. To zapewniło Astrze imponujący wzrost sprzedaży - aż o 29,7 proc.

/ 105. Opel Corsa: 247 249 szt.

Obraz
© zdjęcie producenta

Niemiecki mieszczuch przekonuje do siebie przestronnym wnętrzem i komfortowym zawieszeniem, a jego wadą jest mało precyzyjny układ kierowniczy. W zestawieniu z porównywalnym okresem roku 2015 Corsa zaliczyła spadek popularności o 1,2 proc.

/ 104. Ford Fiesta: 277 637 szt.

Obraz
© zdjęcie producenta

Za propozycją spod znaku błękitnego owalu przemawiają dobre właściwości jezdne i precyzyjny układ kierowniczy. Wadą jest mała ilość miejsca dla pasażerów kanapy. Porównanie z rokiem 2015 wskazuje na 4,8-procentowy spadek popularności. Klienci najwyraźniej czekają już na nową Fiestę, która ma pojawić się na rynku w drugiej połowie 2017 roku.

/ 103. Renault Clio: 282 666 szt.

Obraz
© zdjęcie producenta

Francuska marka ten rok może zaliczyć do udanych. W porównaniu z jedenastoma miesiącami roku 2015 jej modele znalazły o 12,1 proc. więcej nabywców. Najpopularniejszym z nich jest Clio. Plusy Renault to śmiała i wciąż świeża stylistyka, niezłe własności jezdne, funkcjonalne i obszerne wnętrze, a także występowanie odmiany kombi, co w tym segmencie jest już rzadkością. Minusem Clio są twarde materiały wykończeniowe. Wynik Clio w 2016 jest o 2 proc. lepszy niż rok wcześniej.

/ 102. Volkswagen Polo: 286 386 szt.

Obraz
© zdjęcie producenta

Spora ilość miejsca we wnętrzu, dobrej jakości materiały wyściełające kabinę oraz konserwatywny wygląd to najważniejsze wyróżniki Polo. W porównaniu z 11 miesiącami 2015 roku samochód zyskał na popularności 2,4 proc.

10 / 101. Volkswagen Golf: 455 203 szt.

Obraz
© zdjęcie producenta

Mimo głośnej afery Volkswagen tryumfuje w Europie. W ciągu jedenastu miesięcy 2016 roku marka sprzedała blisko 1,6 mln samochodów, co w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015 stanowi spadek zaledwie o 0,8 proc. Hitem Volkswagena pozostaje Golf. Pod konserwatywną karoserią Golfa kryje się funkcjonalne wnętrze wykończone materiałami dobrej jakości, a zawieszeniu i układowi kierowniczemu nie można nic zarzucić. Golf pozostaje europejskim liderem mimo ośmioprocentowego spadku tego modelu w porównaniu ze sprzedażą w analogicznym okresie roku 2015.

Źródło: Jato Dynamics

Opr. Tomasz Budzik, Wirtualna Polska.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła