Najpopularniejsze samochody premium z napędem alternatywnym

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Tomasz Budzik

/ 10Wyniki za pierwsze półrocze

Obraz
© Materiały prasowe

Jeśli żadna z firm motoryzacyjnych nie wyciągnie z rękawa niespodziewanego asa, najbliższa przyszłość motoryzacji oprze się na samochodach hybrydowych i elektrycznych. Te najczęściej spotkać możemy w klasie wyższej. Które z nich są najbardziej popularne w kraju? Na kolejnych slajdach prezentujemy najpopularniejsze samochody klasy premium z napędem alternatywnym według danych Instytutu Badań Rynku Samochodowego Samar, opartych na liczbie rejestracji samochodów w pierwszym półroczu 2017 roku.

Ranking, z wynikiem 14 zarejestrowanych egzemplarzy, zamyka kolejna hybryda typu plug-in od BMW - 530e iPerformance. W tym aucie umieszczono dwulitrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem. Łączna moc układu napędowego wynosi 252 konie mechaniczne, a moment obrotowy jest przenoszony na koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów o ośmiu przełożeniach.

Za najtańszą wersję tego samochodu należy zapłacić 242 900 zł. W podstawowym wyposażeniu otrzymamy m.in. czujniki parkowania, aktywny tempomat, automatyczną dwustrefową klimatyzację czy system ostrzegający o ryzyku kolizji Active Guard.

/ 10Lexus IS

Obraz
© Materiały prasowe

IS 300h to już piąty Lexus w rankingu. W pierwszym półroczu zarejestrowano 29 sztuk hybrydowej odmiany. Z jednostką elektryczną współpracuje w nim 2,5-litrowy silnik benzynowy działający w cyklu Atkinsona. Łączna moc układu napędowego wynosi 223 KM. W tym aucie również zastosowano bezstopniową skrzynię biegów E-CVT z trybem sekwencyjnym.

Cena najniższej wersji wyposażenia wynosi 174 900 zł. W jej ramach otrzymamy m.in. automatyczną klimatyzację, sterowanie głosowe, obsługę Bluetooth czy selektor trybów jazdy. IS jest również dostępny w promocyjnej cenie - auto można obecnie kupić za 174 500 zł w wersji Elegance i z dodatkowym pakietem Sense.

/ 10Volvo XC90

Obraz
© Materiały prasowe

Ex aequo z Lexusem GS, z wynikiem 33 zarejestrowanych egzemplarzy, uplasował się największy SUV Volvo - model XC90, w hybrydowej odsłonie. Napęd auta stanowi dwulitrowy silnik o mocy 320 i 87-konna jednostka elektryczna. Samochód wyposażono również w automatyczną, ośmiostopniową skrzynię biegów Geartronic.

W najniższej wersji wyposażeniowej Momentum auto jest dostępne od 351 600 zł. W jej ramach otrzymamy napęd na wszystkie koła, czterostrefową klimatyzację, aktywny tempomat, systemy unikania lub łagodzenia skutków zderzeń z pieszymi i rowerzystami do prędkości 70 km/h czy układ wspomagający jazdę w korkach.

/ 10Lexus GS

Obraz
© Materiały prasowe

W pierwszym półroczu bieżącego roku liczba rejestracji hybrydowych Lexusów GS wyniosła 33 sztuki, co sprawia, że model ten znalazł się na siódmej pozycji rankingu. Sedan japońskiej marki w odmianie hybrydowej jest dostępny w dwóch wersjach – 300h i 450h. Wersję 300h wyposażono w działający w cyklu Atkinsona czterocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 2,5 litra, natomiast 450h w 3,5-litrowy silnik V6. Dzięki współpracy z jednostką elektryczną, słabszy GS wytwarza moc 223 KM, natomiast mocniejszy 345 KM. W obu przypadkach za przeniesienie napędu odpowiada bezstopniowa skrzynia biegów E-CVT z trybem sekwencyjnym.

Standardowa cena najtańszej wersji 300h wynosi 218 200 zł. W podstawowym wyposażeniu znajdziemy dwustrefową klimatyzację, tempomat, kamerę cofania z aktywnymi prowadnicami, alarm z lokalizacją GPS i możliwością sterowania za pomocą smartfonu czy opcję wyboru trybów jazdy. Obecnie auto można kupić również w promocyjnej cenie 217 900 zł, w wyższej wersji wyposażenia Elegance.

/ 10BMW 3

Obraz
© Materiały prasowe

Na szóstej pozycji, z wynikiem 39 zarejestrowanych egzemplarzy, uplasowała się hybryda typu plug-in od BMW - model 330e iPerformance. W aucie umieszczono czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem. Łączna moc układu napędowego wynosi 252 konie mechaniczne, a jednostka napędowa współpracuje z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią.

Za najtańszą wersję tego samochodu należy zapłacić 183 000 zł. W podstawowym wyposażeniu otrzymamy m.in. dwustrefową klimatyzację, zestaw głośnomówiący z Bluetooth czy możliwość przełączenia trybów jazdy. Elementy takie jak czujniki parkowania z tyłu czy system ostrzegania przed zmianą pasa ruchu wymagają dopłaty.

/ 10Infiniti Q50

Obraz
© Materiały prasowe

Kolejnym autem z napędem alternatywnym, które znalazło się w zestawieniu, jest Infiniti Q50 w wersji hybrydowej. W pierwszym półroczu 2017 roku zarejestrowano 63 egzemplarze tego samochodu. Obok silnika elektrycznego do napędu wykorzystano tutaj jednostkę spalinową w układzie V6, o pojemności 3,5 litra i mocy 364 KM. Samochód, wyposażony w siedmiobiegową, automatyczną przekładnię, jest dostępny z napędem na tylną oś lub wszystkie koła.

Za najtańszą hybrydową wersję tego auta, z napędem na tylne koła, należy zapłacić 224 490 zł. W skład jej podstawowego wyposażenia wchodzą m. in. adaptacyjna, dwustrefowa klimatyzacja z recyrkulacją powietrza, kamera cofania czy czujniki parkowania.

/ 10BMW i3

Obraz
© Materiały prasowe

Na czwartej pozycji uplasowało się BMW i3, którego liczba rejestracji w pierwszym półroczu 2017 roku wyniosła łącznie 89 aut. Model ten jest dostępny w dwóch wersjach – wyłącznie elektrycznej i hybrydowej, z dodatkowym, dwucylindrowym silnikiem spalinowym (tzw. range extenderem), który pozwala na doładowanie baterii. Deklarowany przez producenta zasięg całkowity elektrycznego i3 wynosi do 200 kilometrów, natomiast wersji hybrydowej - do 330 kilometrów. Za przeniesienie napędu odpowiada przekładnia bezstopniowa.

Ceny wersji wyłącznie elektrycznej zaczynają się od 162 100 zł, natomiast za egzemplarz z range extenderem trzeba zapłacić 182 700 zł. W podstawowym wyposażeniu samochodu otrzymamy m.in. czujniki parkowania z tyłu, manualną klimatyzację z opcją wstępnego podgrzewania pojazdu, a także funkcję Inteligentnego Połączenia Alarmowego, dzięki której w razie wypadku pojazd automatycznie łączy się z infolinią w celu wezwania pomocy.

/ 10Lexus RX

Obraz
© Materiały prasowe

Podium zamyka największy dostępny w Polsce SUV Lexusa, model RX w wersji 450h, który znalazł 209 nabywców. Obok silnika elektrycznego auto napędza V-szóstka o pojemności 3,5 litra, pracująca w cyklu Atkinsona. Jednostki napędowe wytwarzają łączną moc 313 KM. Samochód jest wyposażony w automatyczną, bezstopniową przekładnię E-CVT i ma napęd na cztery koła E-FOUR.

Ceny RX zaczynają się od 307 500 zł. W podstawowym wyposażeniu najtańszej wersji otrzymamy m.in. automatyczną dwustrefową klimatyzację, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości oraz pakiet Lexus Safety System, w którego skład wchodzi między innymi system ochrony przeciwzderzeniowej z wykrywaniem pieszych, ostrzeganie o zmęczeniu kierowcy, opuszczeniu pasa ruchu, wspomaganie utrzymania pasa ruchu czy rozpoznawanie znaków drogowych.

/ 10Lexus CT

Obraz
© Materiały prasowe

Na drugiej pozycji, z wynikiem 27 zarejestrowanych egzemplarzy, uplasował się Lexus CT. W tym kompaktowym hatchbacku klasy premium z jednostką elektryczną współdziała silnik benzynowy o pojemności 1,8 l, pracujący w cyklu Atkinsona. Samochód występuje wyłącznie z napędem na przednią oś, na którą moment obrotowy przenosi bezstopniowa przekładnia planetarna E-CVT.

Podstawowa cena modelu CT to 117 900 zł, jednak można go obecnie nabyć w niższej cenie 104 900 zł, z dodatkowym pakietem Design. Wyposażenie najtańszej wersji obejmuje m.in. dwustrefową, automatyczną klimatyzację, system łączności bezprzewodowej Bluetooth czy możliwość wyboru czterech trybów jazdy.

10 / 10Lexus NX

Obraz
© Materiały prasowe

Liderem rankingu został crossover Lexus NX 300h z wynikiem 336 zarejestrowanych egzemplarzy. Auto napędzają 2,5-litrowy, rzędowy motor pracujący w cyklu Atkinsona i dwa silniki elektryczne. Łączna moc całego układu napędowego wynosi 197 KM. Moment obrotowy na koła przenosi bezstopniowa przekładnia E-CVT. Samochód dostępny jest zarówno w wariancie przednionapędowym, jak i w wersji z napędem na cztery koła E-FOUR.

Cena bazowa najtańszej, przednionapędowej wersji wynosi 159 000 zł. W wyposażeniu podstawowej wersji znajdziemy kamerę cofania, dwustrefową automatyczną klimatyzację, alarm z lokalizacją GPS i możliwością sterowania za pomocą smartfonu, łączność Bluetooth czy możliwość wyboru trybów jazdy.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła