Najpopularniejsze samochody premium z napędem alternatywnym
Wyniki za pierwsze półrocze
Jeśli żadna z firm motoryzacyjnych nie wyciągnie z rękawa niespodziewanego asa, najbliższa przyszłość motoryzacji oprze się na samochodach hybrydowych i elektrycznych. Te najczęściej spotkać możemy w klasie wyższej. Które z nich są najbardziej popularne w kraju? Na kolejnych slajdach prezentujemy najpopularniejsze samochody klasy premium z napędem alternatywnym według danych Instytutu Badań Rynku Samochodowego Samar, opartych na liczbie rejestracji samochodów w pierwszym półroczu 2017 roku.
Ranking, z wynikiem 14 zarejestrowanych egzemplarzy, zamyka kolejna hybryda typu plug-in od BMW - 530e iPerformance. W tym aucie umieszczono dwulitrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem. Łączna moc układu napędowego wynosi 252 konie mechaniczne, a moment obrotowy jest przenoszony na koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów o ośmiu przełożeniach.
Za najtańszą wersję tego samochodu należy zapłacić 242 900 zł. W podstawowym wyposażeniu otrzymamy m.in. czujniki parkowania, aktywny tempomat, automatyczną dwustrefową klimatyzację czy system ostrzegający o ryzyku kolizji Active Guard.
Lexus IS
IS 300h to już piąty Lexus w rankingu. W pierwszym półroczu zarejestrowano 29 sztuk hybrydowej odmiany. Z jednostką elektryczną współpracuje w nim 2,5-litrowy silnik benzynowy działający w cyklu Atkinsona. Łączna moc układu napędowego wynosi 223 KM. W tym aucie również zastosowano bezstopniową skrzynię biegów E-CVT z trybem sekwencyjnym.
Cena najniższej wersji wyposażenia wynosi 174 900 zł. W jej ramach otrzymamy m.in. automatyczną klimatyzację, sterowanie głosowe, obsługę Bluetooth czy selektor trybów jazdy. IS jest również dostępny w promocyjnej cenie - auto można obecnie kupić za 174 500 zł w wersji Elegance i z dodatkowym pakietem Sense.
Volvo XC90
Ex aequo z Lexusem GS, z wynikiem 33 zarejestrowanych egzemplarzy, uplasował się największy SUV Volvo - model XC90, w hybrydowej odsłonie. Napęd auta stanowi dwulitrowy silnik o mocy 320 i 87-konna jednostka elektryczna. Samochód wyposażono również w automatyczną, ośmiostopniową skrzynię biegów Geartronic.
W najniższej wersji wyposażeniowej Momentum auto jest dostępne od 351 600 zł. W jej ramach otrzymamy napęd na wszystkie koła, czterostrefową klimatyzację, aktywny tempomat, systemy unikania lub łagodzenia skutków zderzeń z pieszymi i rowerzystami do prędkości 70 km/h czy układ wspomagający jazdę w korkach.
Lexus GS
W pierwszym półroczu bieżącego roku liczba rejestracji hybrydowych Lexusów GS wyniosła 33 sztuki, co sprawia, że model ten znalazł się na siódmej pozycji rankingu. Sedan japońskiej marki w odmianie hybrydowej jest dostępny w dwóch wersjach – 300h i 450h. Wersję 300h wyposażono w działający w cyklu Atkinsona czterocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 2,5 litra, natomiast 450h w 3,5-litrowy silnik V6. Dzięki współpracy z jednostką elektryczną, słabszy GS wytwarza moc 223 KM, natomiast mocniejszy 345 KM. W obu przypadkach za przeniesienie napędu odpowiada bezstopniowa skrzynia biegów E-CVT z trybem sekwencyjnym.
Standardowa cena najtańszej wersji 300h wynosi 218 200 zł. W podstawowym wyposażeniu znajdziemy dwustrefową klimatyzację, tempomat, kamerę cofania z aktywnymi prowadnicami, alarm z lokalizacją GPS i możliwością sterowania za pomocą smartfonu czy opcję wyboru trybów jazdy. Obecnie auto można kupić również w promocyjnej cenie 217 900 zł, w wyższej wersji wyposażenia Elegance.
BMW 3
Na szóstej pozycji, z wynikiem 39 zarejestrowanych egzemplarzy, uplasowała się hybryda typu plug-in od BMW - model 330e iPerformance. W aucie umieszczono czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem. Łączna moc układu napędowego wynosi 252 konie mechaniczne, a jednostka napędowa współpracuje z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią.
Za najtańszą wersję tego samochodu należy zapłacić 183 000 zł. W podstawowym wyposażeniu otrzymamy m.in. dwustrefową klimatyzację, zestaw głośnomówiący z Bluetooth czy możliwość przełączenia trybów jazdy. Elementy takie jak czujniki parkowania z tyłu czy system ostrzegania przed zmianą pasa ruchu wymagają dopłaty.
Infiniti Q50
Kolejnym autem z napędem alternatywnym, które znalazło się w zestawieniu, jest Infiniti Q50 w wersji hybrydowej. W pierwszym półroczu 2017 roku zarejestrowano 63 egzemplarze tego samochodu. Obok silnika elektrycznego do napędu wykorzystano tutaj jednostkę spalinową w układzie V6, o pojemności 3,5 litra i mocy 364 KM. Samochód, wyposażony w siedmiobiegową, automatyczną przekładnię, jest dostępny z napędem na tylną oś lub wszystkie koła.
Za najtańszą hybrydową wersję tego auta, z napędem na tylne koła, należy zapłacić 224 490 zł. W skład jej podstawowego wyposażenia wchodzą m. in. adaptacyjna, dwustrefowa klimatyzacja z recyrkulacją powietrza, kamera cofania czy czujniki parkowania.
BMW i3
Na czwartej pozycji uplasowało się BMW i3, którego liczba rejestracji w pierwszym półroczu 2017 roku wyniosła łącznie 89 aut. Model ten jest dostępny w dwóch wersjach – wyłącznie elektrycznej i hybrydowej, z dodatkowym, dwucylindrowym silnikiem spalinowym (tzw. range extenderem), który pozwala na doładowanie baterii. Deklarowany przez producenta zasięg całkowity elektrycznego i3 wynosi do 200 kilometrów, natomiast wersji hybrydowej - do 330 kilometrów. Za przeniesienie napędu odpowiada przekładnia bezstopniowa.
Ceny wersji wyłącznie elektrycznej zaczynają się od 162 100 zł, natomiast za egzemplarz z range extenderem trzeba zapłacić 182 700 zł. W podstawowym wyposażeniu samochodu otrzymamy m.in. czujniki parkowania z tyłu, manualną klimatyzację z opcją wstępnego podgrzewania pojazdu, a także funkcję Inteligentnego Połączenia Alarmowego, dzięki której w razie wypadku pojazd automatycznie łączy się z infolinią w celu wezwania pomocy.
Lexus RX
Podium zamyka największy dostępny w Polsce SUV Lexusa, model RX w wersji 450h, który znalazł 209 nabywców. Obok silnika elektrycznego auto napędza V-szóstka o pojemności 3,5 litra, pracująca w cyklu Atkinsona. Jednostki napędowe wytwarzają łączną moc 313 KM. Samochód jest wyposażony w automatyczną, bezstopniową przekładnię E-CVT i ma napęd na cztery koła E-FOUR.
Ceny RX zaczynają się od 307 500 zł. W podstawowym wyposażeniu najtańszej wersji otrzymamy m.in. automatyczną dwustrefową klimatyzację, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości oraz pakiet Lexus Safety System, w którego skład wchodzi między innymi system ochrony przeciwzderzeniowej z wykrywaniem pieszych, ostrzeganie o zmęczeniu kierowcy, opuszczeniu pasa ruchu, wspomaganie utrzymania pasa ruchu czy rozpoznawanie znaków drogowych.
Lexus CT
Na drugiej pozycji, z wynikiem 27 zarejestrowanych egzemplarzy, uplasował się Lexus CT. W tym kompaktowym hatchbacku klasy premium z jednostką elektryczną współdziała silnik benzynowy o pojemności 1,8 l, pracujący w cyklu Atkinsona. Samochód występuje wyłącznie z napędem na przednią oś, na którą moment obrotowy przenosi bezstopniowa przekładnia planetarna E-CVT.
Podstawowa cena modelu CT to 117 900 zł, jednak można go obecnie nabyć w niższej cenie 104 900 zł, z dodatkowym pakietem Design. Wyposażenie najtańszej wersji obejmuje m.in. dwustrefową, automatyczną klimatyzację, system łączności bezprzewodowej Bluetooth czy możliwość wyboru czterech trybów jazdy.
Lexus NX
Liderem rankingu został crossover Lexus NX 300h z wynikiem 336 zarejestrowanych egzemplarzy. Auto napędzają 2,5-litrowy, rzędowy motor pracujący w cyklu Atkinsona i dwa silniki elektryczne. Łączna moc całego układu napędowego wynosi 197 KM. Moment obrotowy na koła przenosi bezstopniowa przekładnia E-CVT. Samochód dostępny jest zarówno w wariancie przednionapędowym, jak i w wersji z napędem na cztery koła E-FOUR.
Cena bazowa najtańszej, przednionapędowej wersji wynosi 159 000 zł. W wyposażeniu podstawowej wersji znajdziemy kamerę cofania, dwustrefową automatyczną klimatyzację, alarm z lokalizacją GPS i możliwością sterowania za pomocą smartfonu, łączność Bluetooth czy możliwość wyboru trybów jazdy.