Najpopularniejsze auta na wszystkich rynkach świata
Numerem jeden w Polsce jest Skoda, która okupuje podium od lat. A jakie są najpopularniejsze samochody w poszczególnych krajach świata? Bada to Best Selling Cars Blog. Firma właśnie ogłosiła swój doroczny raport ze 178 rynków.
Pierwsza szóstka świata
Francuzi wygrywają na rodzimym rynku, we Francji. Poza nią są jeszcze numerem jeden w sześciu innych krajach: w Belgii, Portugalii, na Białorusi i Martynice oraz w Algierii i Tunezji. Należąca do koncernu Dacia ma na koncie cztery zwycięstwa - w Bułgarii, Rumunii, Mołdawii i Maroku.
Opr. MAK
5. Hyundai
Hyundai ma na koncie siedem rynków, na których jest numerem jeden, w tym dwa w Ameryce Łacińskiej, dwa w Azji, dwa na Bliskim Wschodzie i jeden w Europie (Macedonia). Siostrzana marka Hyundaia, Kia, jest najlepiej sprzedającym się samochodem na czterech rynkach, wszystkich na Bliskim Wschodzie.
4. Suzuki
W Polsce Suzuki ma się dobrze, ale nie znajduje się w czołówce sprzedaży aut. Tymczasem na świecie Suzuki ma się dużo lepiej, przede wszystkim dzięki modelowi Maruti. Sprzedaje najwięcej tych aut w Indiach, na Sri Lance, w Pakistanie, Bhutanie i Nepalu. Samo Suzuki triumfuje również w Angoli, Urugwaju i Boliwii.
3. Ford
Dziewięć zwycięstw na koncie ma Ford. Ale są to zwycięstwa spektakularne. Firma nie tylko zajmuje pierwsze miejsce na Samoa, Haiti, czy Tahiti, ale przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.
2. Volkswagen
Volkswagen nie może się równać z numerem jeden, ale jako okupujący drugie miejsce na podium, nie ma się czego wstydzić. Marka sprzedaje się najlepiej na 18 rynkach w Europie, w Chinach oraz Argentynie. Tańsza wersja Volkswagena - Skoda - triumfuje z kolei na aż pięciu rynkach, wszystkich w Europie Wschodniej.
1. Toyota
Zwycięzca mógł być tylko jeden - to Toyota. Japończycy triumfują na 91 rynkach świata. 40 z nich zlokalizowanych jest w Afryce, 16 w Azji, 11 w Amerykach, 9 w Oceanii, 8 na Bliskim Wschodzie oraz 6 w Europie.
Najpopularniejszymi autami Toyoty są Hilux i Corolla. To dzięki nim firma okupuje podium w tak wielu krajach.