Najoszczędniejsze samochody 2017 roku. Wyniki prawdziwych pomiarów
Pomiary rzeczywiste
Kwoty przeznaczane na paliwo to w skali roku największy wydatek większości zmotoryzowanych. Jak znaleźć najbardziej oszczędne auto w codziennej jeździe? Odpowiedzi na to pytanie udziela nam zestawienie Equa Index, które powstaje na podstawie rzeczywistych pomiarów dokonywanych podczas jazdy po ulicach.
Producenci samochodów określają poziom konsumpcji paliwa i emisji szkodliwych substancji, posługując się laboratoryjnymi cyklami – do niedawna NEDC, a od 1 września 2017 r. WLTP. W danych fabrycznych nowych samochodów znajdziemy jeszcze wyniki tego pierwszego, a jest on niestety mocno skompromitowany. W 2016 r. rozbieżność pomiędzy oficjalnymi wynikami testów spalania a deklarowanym przez właścicieli aut apetytem na paliwo przekroczyła 40 proc.
Wiedzy na temat prawdziwego spalania mogą dostarczyć nam jednak dane zebrane w ramach projektu Equa Index. Jest to międzynarodowa inicjatywa polegająca na sprawdzaniu rzeczywistej konsumpcji paliwa w warunkach drogowych. Na Starym Kontynencie przebadano kilkadziesiąt tysięcy samochodów - głównie na drogach Niemiec i Wielkiej Brytanii.
Na kolejnych slajdach przedstawiamy najoszczędniejsze samochody przetestowane w ramach Equa Index w 2017 roku.
Samochody segmentu A
Skoda Citigo 1,0 (60 KM) - 5,44 l/100 km
Smart ForTwo 1,0 (71 KM) - 5,76 l/100 km
Volkswagen up! 1,0 (60 KM) - 5,80 l/100 km
Seat Mii 1,0 (60 KM) - 5,85 l/100 km
Vauxhall Viva / Opel Karl 1,0 (76 KM) - 5,97 l/100 km
Fiat Panda 4x4 1,2 (95 KM) – 5,31 l/100 km
Samochody segmentu B
Volkswagen Polo 1,0 (95 KM) - 5,46 l/100 km
Audi A1 1,0 (95 KM) - 5,70 l/100 km
Toyota Yaris 1,0 (69 KM) - 5,79 l/100 km
Seat Ibiza 1,0 (75 KM) - 5,85 l/100 km
Smart ForFour 1,0 (71 KM) - 5,87 l/100 km
Volkswagen Polo 1,4 (75 KM) - 5,00 l/100 km
Seat Toledo 1,4 (90 KM) - 5,11 l/100 km
Opel Corsa 1,2 (75 KM) - 5,12 l/100 km
Audi A1 1,6 (116 KM) - 5,16 l/100 km
Mini 1,5 (95 KM) - 5,18 l/100 km
Samochody segmentu C
Audi A3 1,0 (116 KM) - 5,75 l/100 km
Volkswagen Golf 1,0 (85 KM) - 581 l/100 km
Seat Ibiza 1,0 (95 KM) - 5,96 l/100 km
Skoda Octavia 1,0 (115 KM) - 6,36 l/100 km
Seat Leon 1,2 (110 KM) - 6,43 l/100 km
Seat Leon 1,6 (115 KM) - 4,91 l/100 km
Volvo V40 2,0 (120 KM) - 5,13 l/100 km
Volkswagen Golf 2,0 (150 KM) - 5,15 l/100 km
BMW serii 1 1,5 (116 KM) - 5,30 l/100 km
Mercedes Klasy A 1,5 (109 KM) - 5,30 l/100 km
Samochody segmentu D i większe
Volkswagen Passat 1,4 (125 KM) - 6,77 l/100 km
Skoda Superb 1,4 (125 KM) - 6,82 l/100 km
Audi A4 1,4 (150 KM) - 7,08 l/100 km
Audi A5 1,4 (150 KM) - 7,10 l/100 km
BMW serii 3 1,5 (136 KM) - 7,17 l/100 km
Mercedes Klasy C 1,6 (136 KM) - 5,53 l/100 km
Mercedes Klasy E 2,0 (150 KM) - 5,53 l/100 km
Volkswagen Passat 1,6 (120 KM) - 5,58 l/100 km
BMW serii 3 2,0 (150 KM) - 5,59 l/100 km
Volvo S60 2,0 (120 KM) - 5,80 l/100 km
Małe SUV-y i crossovery
Suzuki Ignis 1,2 (90 KM) - 5,47 l/100 km
Citroen Cactus C4 1,2 (82 KM) - 5,64 l/100 km
Suzuki Vitara 1,6 (120 KM) - 5,89 l/100 km
Citroen C3 Aircross 1,2 (110 KM) - 5,90 l/100 km
Seat Arona 1,0 (115 KM) - 6,38 l/100 km
Citroen C3 Aircross 1,6 (100 KM) - 5,01 l/100 km
Citroen C4 Cactus 1,6 (100 KM) - 5,10 l/100 km
Seat Ateca 1,6 (115 KM) - 5,37 l/100 km
Audi Q2 1,6 (116 KM) - 5,41 l/100 km
Ford EcoSport 1,5 (100 KM) - 5,45 l/100 km
Większe SUV-y i crossovery
Skoda Karoq 1,0 (115 KM) - 6,54 l/100 km
Peugeot 3008 1,2 (131 KM) - 6,55 l/100 km
Peugeot 5008 1,2 (131 KM) - 6,66 l/100 km
Seat Ateca 1,4 (150 KM) - 6,86 l/100 km
Audi Q3 1,4 (150 KM) - 6,89 l/100 km
Jeep Compass 1,6 (120 KM) - 5,41 l/100 km
Mercedes GLA 2,1 (136 KM) - 5,62 l/100 km
Peugeot 3008 1,6 (120 KM) - 5,62 l/100 km
Skoda Karoq 1,6 (115 KM) - 5,70 l/100 km
Peugeot 5008 2,0 (150 KM) - 5,79 l/100 km