Najoszczędniejsze samochody 2017 roku. Wyniki prawdziwych pomiarów

Obraz
Źródło zdjęć: © East News | Adrian Slazok/REPORTER
Tomasz Budzik

/ 7Pomiary rzeczywiste

Obraz
© East News | Adrian Slazok/REPORTER

Kwoty przeznaczane na paliwo to w skali roku największy wydatek większości zmotoryzowanych. Jak znaleźć najbardziej oszczędne auto w codziennej jeździe? Odpowiedzi na to pytanie udziela nam zestawienie Equa Index, które powstaje na podstawie rzeczywistych pomiarów dokonywanych podczas jazdy po ulicach.

Producenci samochodów określają poziom konsumpcji paliwa i emisji szkodliwych substancji, posługując się laboratoryjnymi cyklami – do niedawna NEDC, a od 1 września 2017 r. WLTP. W danych fabrycznych nowych samochodów znajdziemy jeszcze wyniki tego pierwszego, a jest on niestety mocno skompromitowany. W 2016 r. rozbieżność pomiędzy oficjalnymi wynikami testów spalania a deklarowanym przez właścicieli aut apetytem na paliwo przekroczyła 40 proc.

Wiedzy na temat prawdziwego spalania mogą dostarczyć nam jednak dane zebrane w ramach projektu Equa Index. Jest to międzynarodowa inicjatywa polegająca na sprawdzaniu rzeczywistej konsumpcji paliwa w warunkach drogowych. Na Starym Kontynencie przebadano kilkadziesiąt tysięcy samochodów - głównie na drogach Niemiec i Wielkiej Brytanii.

Na kolejnych slajdach przedstawiamy najoszczędniejsze samochody przetestowane w ramach Equa Index w 2017 roku.

/ 7Samochody segmentu A

Obraz
© Materiały prasowe

Skoda Citigo 1,0 (60 KM) - 5,44 l/100 km
Smart ForTwo 1,0 (71 KM) - 5,76 l/100 km
Volkswagen up! 1,0 (60 KM) - 5,80 l/100 km
Seat Mii 1,0 (60 KM) - 5,85 l/100 km
Vauxhall Viva / Opel Karl 1,0 (76 KM) - 5,97 l/100 km

Fiat Panda 4x4 1,2 (95 KM) – 5,31 l/100 km

/ 7Samochody segmentu B

Obraz
© WP.PL | Tomasz Budzik

Volkswagen Polo 1,0 (95 KM) - 5,46 l/100 km
Audi A1 1,0 (95 KM) - 5,70 l/100 km
Toyota Yaris 1,0 (69 KM) - 5,79 l/100 km
Seat Ibiza 1,0 (75 KM) - 5,85 l/100 km
Smart ForFour 1,0 (71 KM) - 5,87 l/100 km

Volkswagen Polo 1,4 (75 KM) - 5,00 l/100 km
Seat Toledo 1,4 (90 KM) - 5,11 l/100 km
Opel Corsa 1,2 (75 KM) - 5,12 l/100 km
Audi A1 1,6 (116 KM) - 5,16 l/100 km
Mini 1,5 (95 KM) - 5,18 l/100 km

/ 7Samochody segmentu C

Obraz
© Materiały prasowe

Audi A3 1,0 (116 KM) - 5,75 l/100 km
Volkswagen Golf 1,0 (85 KM) - 581 l/100 km
Seat Ibiza 1,0 (95 KM) - 5,96 l/100 km
Skoda Octavia 1,0 (115 KM) - 6,36 l/100 km
Seat Leon 1,2 (110 KM) - 6,43 l/100 km

Seat Leon 1,6 (115 KM) - 4,91 l/100 km
Volvo V40 2,0 (120 KM) - 5,13 l/100 km
Volkswagen Golf 2,0 (150 KM) - 5,15 l/100 km
BMW serii 1 1,5 (116 KM) - 5,30 l/100 km
Mercedes Klasy A 1,5 (109 KM) - 5,30 l/100 km

/ 7Samochody segmentu D i większe

Obraz
© Materiały prasowe

Volkswagen Passat 1,4 (125 KM) - 6,77 l/100 km
Skoda Superb 1,4 (125 KM) - 6,82 l/100 km
Audi A4 1,4 (150 KM) - 7,08 l/100 km
Audi A5 1,4 (150 KM) - 7,10 l/100 km
BMW serii 3 1,5 (136 KM) - 7,17 l/100 km

Mercedes Klasy C 1,6 (136 KM) - 5,53 l/100 km
Mercedes Klasy E 2,0 (150 KM) - 5,53 l/100 km
Volkswagen Passat 1,6 (120 KM) - 5,58 l/100 km
BMW serii 3 2,0 (150 KM) - 5,59 l/100 km
Volvo S60 2,0 (120 KM) - 5,80 l/100 km

/ 7Małe SUV-y i crossovery

Obraz
© Materiały prasowe

Suzuki Ignis 1,2 (90 KM) - 5,47 l/100 km
Citroen Cactus C4 1,2 (82 KM) - 5,64 l/100 km
Suzuki Vitara 1,6 (120 KM) - 5,89 l/100 km
Citroen C3 Aircross 1,2 (110 KM) - 5,90 l/100 km
Seat Arona 1,0 (115 KM) - 6,38 l/100 km

Citroen C3 Aircross 1,6 (100 KM) - 5,01 l/100 km
Citroen C4 Cactus 1,6 (100 KM) - 5,10 l/100 km
Seat Ateca 1,6 (115 KM) - 5,37 l/100 km
Audi Q2 1,6 (116 KM) - 5,41 l/100 km
Ford EcoSport 1,5 (100 KM) - 5,45 l/100 km

/ 7Większe SUV-y i crossovery

Obraz
© Materiały prasowe

Skoda Karoq 1,0 (115 KM) - 6,54 l/100 km
Peugeot 3008 1,2 (131 KM) - 6,55 l/100 km
Peugeot 5008 1,2 (131 KM) - 6,66 l/100 km
Seat Ateca 1,4 (150 KM) - 6,86 l/100 km
Audi Q3 1,4 (150 KM) - 6,89 l/100 km

Jeep Compass 1,6 (120 KM) - 5,41 l/100 km
Mercedes GLA 2,1 (136 KM) - 5,62 l/100 km
Peugeot 3008 1,6 (120 KM) - 5,62 l/100 km
Skoda Karoq 1,6 (115 KM) - 5,70 l/100 km
Peugeot 5008 2,0 (150 KM) - 5,79 l/100 km

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy