Najoszczędniejsze samochody 2017 roku. Wyniki prawdziwych pomiarów
Pomiary rzeczywiste
Producenci samochodów określają poziom konsumpcji paliwa i emisji szkodliwych substancji, posługując się laboratoryjnymi cyklami – do niedawna NEDC, a od 1 września 2017 r. WLTP. W danych fabrycznych nowych samochodów znajdziemy jeszcze wyniki tego pierwszego, a jest on niestety mocno skompromitowany. W 2016 r. rozbieżność pomiędzy oficjalnymi wynikami testów spalania a deklarowanym przez właścicieli aut apetytem na paliwo przekroczyła 40 proc.
Wiedzy na temat prawdziwego spalania mogą dostarczyć nam jednak dane zebrane w ramach projektu Equa Index. Jest to międzynarodowa inicjatywa polegająca na sprawdzaniu rzeczywistej konsumpcji paliwa w warunkach drogowych. Na Starym Kontynencie przebadano kilkadziesiąt tysięcy samochodów - głównie na drogach Niemiec i Wielkiej Brytanii.
Na kolejnych slajdach przedstawiamy najoszczędniejsze samochody przetestowane w ramach Equa Index w 2017 roku.