Najmocniejsze hybrydy na świecie

Połączenie silnika spalinowego z elektrycznym gwarantuje nie tylko oszczędności na paliwie. Przy okazji odkryto, że taki zestaw może generować naprawdę imponujące osiągi. Przedstawiamy 10 najmocniejszych hybryd na świecie

Obraz

/ 10Koenigsegg Regera

Obraz
© zdjęcie producenta

Coupe posiada bryłę wykonaną w charakterystycznym dla firmy stylu, ale pod nią ukrywa potwornie mocny silnik... hybrydowy. Co więcej, to obecnie najmocniejsza cywilna hybryda na świecie.

Układ napędowy Koenigsegga Regery składa się z podwójnie doładowanej, 5-litrowej V-ósemki oraz aż trzech silników elektrycznych. Sam motor benzynowy dostarcza mocy na poziomie 1 115 koni mechanicznych. Cały układ napędowy oferuje 1 500 KM. Po co aż trzy agregaty elektryczne? Dwa zostały ulokowane przy tylnych kołach - pełnią rolę boosterów. Jeden trafił w okolice wału korbowego - w zależności od warunków albo dostarcza mocy, albo zbiera energię elektryczną.

Koenigsegg Regera osiąga pierwszą setkę w zaledwie 2,8 sekundy. Maksymalnie pojedzie nawet 410 km/h. Jednocześnie za sprawą pojemnych baterii i technologii plug-in jest w stanie pokonać 35 kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym. Ceny zaczynają się od 1,9 mln dolarów (ponad 7,5 mln złotych).

/ 10Toyota TS050 Hybrid

Obraz
© zdjęcie producenta

TS050 jest trzecim wydaniem japońskiego bolidu. Auto startuje w cyklu wyścigów długodystansowych FIA WEC. Czym różni się od poprzednika? Zmieniła się koncepcja napędu hybrydowego. Dla przykładu w miejscu wolnossącego benzyniaka zastosowano 2,4-litrową V-szóstkę wyposażoną w doładowanie typu twin-turbo. Wspieraniem jednostki spalinowej zajmują się dwa agregaty elektryczne - każdy zamontowany przy jednej z osi.

Bolid oferuje łącznie 1 000 KM. Auto przed wypuszczeniem na tor WEC zostało przetestowane na dystansie 22 000 kilometrów.

/ 10Lexus LS 600h

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochodem przeznaczonym do jazdy po normalnych drogach jest z kolei Lexus LS 600h. Reprezentująca segment F limuzyna jest napędzana przez 5-litrową V-ósemkę oraz silnik elektryczny. Układ generuje 438 KM, co pozwala osiągnąć 100 km/h w czasie 6,3 s. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 9,3 l/100 km.

Co ciekawe, LS 600h posiadają w swoim garażu m.in. Paul McCartney czy król Monako - Albert II.

/ 10Icona Vulcano

Obraz
© zdjęcie producenta

Europejscy producenci sprzedają w Chinach coraz więcej aut, a niektóre firmy zaczynają tworzyć tam filie. Przykładem jest m.in. Icona, stanowiąca oddział włoskiego biura projektowego. W roku 2013 studio zaprezentowało model Vulcano, który nie ustępuje europejskim konstrukcjom pod względem designu, a jednocześnie jest napędzany nowoczesną hybrydą.

Układ napędowy powstał w wyniku połączenia silnika V8 o mocy 790 KM i 160-konnego motoru elektrycznego. Coupe w 9 sekund jest w stanie osiągnąć prędkość 200 km/h.

Icona Vulcano ma być produkowana w liczbie dwóch sztuk rocznie. Cena każdej z nich będzie się zaczynać od 2 mln euro.

/ 10McLaren P1

Obraz
© zdjęcie producenta

Brytyjczycy od dawna planowali stworzenie następcy legendarnego modelu F1. Zastanawiali się jednak, co zrobić, aby nowa wersja coupe identycznie jak poprzednik była w stanie rozpalać wyobraźnię. Recepta na sukces okazała się dosyć prosta - McLaren postawił na mocarny napęd hybrydowy. 727-konny silnik V8 twin-turbo o pojemności 3,8 litra został zestawiony ze 176-konnym agregatem elektrycznym. To dało w sumie 903 KM i 979 Nm.

McLaren P1 osiąga pierwszą setkę w 2,8 sekundy. 200 km/h pojawia się na liczniku auta po 6,8 sekundy, podczas gdy przy 350 km/h włącza się elektroniczny ogranicznik.

Produkcja coupe została określona na 375 egzemplarzy. Każdy z nich jest już sprzedany, a średnia cena to 1,6 mln dolarów.

/ 10BYD Tang

Obraz
© zdjęcie producenta

Najmocniejszym SUV-em na świecie jest BYD Tang. Napędza go 2-litrowy, doładowany silnik benzynowy o mocy 205 KM oraz dwie jednostki elektryczne (150 KM każda). Po złożeniu układu napędowego w całość, kierowca otrzymuje do dyspozycji 505 KM - to więcej, niż do tej pory oferował jakikolwiek hybrydowy SUV, a tym samym więcej, niż ma np. Porsche Cayenne S E-Hybrid.

W porównaniu z niemieckim rywalem BYD Tang ma wielką zaletę. Być może nie ujmuje jakością wykonania i nie jest tak wyśmienicie wyposażony, jednak ceny auta zaczynają się od zaledwie 48 000 dolarów. Za taką kwotę można kupić nieco ponad połowę bazowej wersji Cayenne.

/ 10Lexus LC 500h

Obraz
© zdjęcie producenta

Lexus przyzwyczaił kierowców do futurystycznego stylu swoich samochodów. Nie inaczej jest w przypadku modelu LC 500h, który posiada agresywną i opływową karoserię.

Ładna bryła jest jedynie opakowaniem dla nowoczesnych zdobyczy techniki. Układ napędowy składa się z 3,5-litrowej V-szóstki i silnika elektrycznego. Moc została określona na 470 KM. Coupe powinno osiągnąć pierwszą setkę w mniej niż 5 sekund. Według zapowiedzi producenta będzie w stanie "spalić gumę".

/ 10Porsche 918

Obraz
© zdjęcie producenta

Porsche Carrera GT robiło potężne wrażenie. Mocny roadster rwał asfalt i brzmiał ogłuszająco. Inżynierowie postanowili powrócić do tej koncepcji, jednak połączyć ją z pokazem technologicznych sił. Właśnie dlatego do napędu auta wykorzystano hybrydę. 4,6-litrowa V-szóstka współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi. Elektryczne AWD daje dostęp do 889 KM. Głębokie wciśnięcie pedału gazu oznacza, że auto osiągnie setkę w 2,8 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 340 km/h. Świetne osiągi nie przeszkadzają jednak w oszczędności. Zdaniem Niemców Porsche 918 w trybie eko spala w cyklu mieszanym tylko 3 litry benzyny na sto kilometrów.

/ 10Ferrari LaFerrari

Obraz
© zdjęcie producenta

Ferrari było prawdopodobnie jedną z ostatnich firm, którą analitycy motoryzacyjni mogliby podejrzewać o stworzenie układu hybrydowego. Włosi nie dość, że skrzyżowali rasowego benzyniaka z agregatem elektrycznym, to jeszcze zrobili to w swoim stylu.

6,3-litrowa V-dwunastka brzmi jak na Ferrari przystało, a jednocześnie dostarcza 789 KM. Wspiera ją jeden agregat elektryczny, którego moc ma wartość 163 KM. W sumie układ napędowy LaFerrari generuje 950 KM. To pozwala autu na osiągnięcie 100 km/h po zaledwie 2,9 sekundy.

LaFerrari mogły zamówić tylko te osoby, którym Włosi wysłali specjalne zaproszenie. Kandydatura żadnego z 499 wyprodukowanych egzemplarzy nie spotkała się z odmową.

Co ciekawe, jedno z aut ma Ferdinand Piech - były szef Grupy Volkswagena i ojciec Bugatti Veyrona.

10 / 10Honda NSX

Obraz
© zdjęcie producenta

Fani Hondy NSX długo musieli czekać na pojawienie się nowej odsłony tego modelu. Produkcję pierwszej generacji zakończono w 2005 roku, druga pojawiła się dopiero dekadę później. Jej premiera odbyła się na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2015 roku.

Do napędu nowej NSX wykorzystano układ hybrydowy składający się z turbodoładowanego silnika V6 o pojemności 3,5 litra oraz trzech silników elektrycznych. Dwa z nich napędzają koła przednie, trzeci umieszczony jest pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Producent zapowiada moc na poziomie 550 KM.

Źródło: Mototarget.pl

ll

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3