Najmniej awaryjne samochody według rzeczoznawców GTU
Najmniej awaryjne "pięciolatki"
Niemiecka organizacja rzeczoznawców GTU to cenne źródło informacji dla osób szukających auta używanego. Eksperci podzielili się statystykami wynikającymi z 5 mln badań technicznych. Oto najmniej usterkowe pojazdy mające około 5 lat.
Najlepiej w corocznych badaniach technicznych wypadły samochody japońskie i niemieckie. Opracowanie oparto na liczbie usterek mających wpływ na codzienną eksploatację. Pod uwagę brano zarówno stan karoserii, jak i układu kierowniczego, hamulców, oświetlenia, systemu elektrycznego, zawieszenia oraz układu wydechowego.
Mazda 2
W segmencie samochodów małych w wieku 4-5 lat najlepiej wypadła Mazda 2. Przebieg takiego auta został określony na około 50 tys. km. Bezawaryjność widać doskonale w średniej cenie takiego pojazdu – cena pięciolatka utrzymuje się na poziomie około 25 tys. zł.
Audi A1
Tuż za Mazdą sklasyfikowano Audi A1. Ten model nie jest zbyt popularny w Polsce, lecz zmienić to może nadchodząca generacja zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Paryżu. Co ciekawe, jeszcze rok temu Audi wyprzedziło w zestawieniu Mazdę 2. Ceny używanych egzemplarzy z omawianego okresu oscylują wokół kwoty 45 tys. zł
Volvo V40
W klasie kompaktów na pierwszym miejscu uplasowało się Volvo V40. To auto łączy zalety klasycznego hatchbacka, delikatnie naśladując nadwozie kombi. Współdzieliło ono elementy podwozia z Fordem Focusem i cieszyło się sporą popularnością. Za auto z roczników 2013-2014 przyjdzie nam zapłacić około 42 tys. zł.
Mazda 3
Tuż za Volvo zakwalifikował się inny model Mazdy. "Trójka" to racjonalna alternatywa dla chociażby Volkswagena Golfa, a jeszcze rok temu zajęła ona ostatnie miejsce na podium w zestawieniu. Powoli, powoli na szczyt. Trzeba jednak pamiętać, że był to ostatni rok produkcji modelu 3 tej generacji.
Audi A4 B8
Wchodzimy do klasy średniej, gdzie podium zgarnęło Audi. Model A4 od lat cieszy się olbrzymią popularnością na rynku samochodów używanych, także z zadowoleniem należy przyjąć wysokie wyniki aut mających 4-5 lat. Co ciekawe, jeszcze rok temu Audi okupowało 2 miejsce. Teraz znajdziemy tam…
Mercedes Klasy C
…lidera poprzednich lat, czyli Mercedesa Klasy C. To również – jak w przypadku Mazdy – czas zmian generacyjnych, co pozytywnie odbiło się na jakości starszej generacji. Co więcej, prezentuje się ona cały czas nowocześnie. Choć ceny wynoszą około 75 tys. zł za pięcioletni samochód, ekstremalne wersje AMG kosztują około 3 razy tyle. Mają jednak też 3 razy większe silniki.
Mercedes Klasy B
Mercedes króluje również w segmencie minivanów, gdzie w tym roku – tak jak i w poprzednim i jeszcze rok wcześniej – brylowała Klasa B. Dobrego stanu tych samochodów można doszukiwać się w dojrzałości właścicieli, bowiem przeciętny klient decydujący się na to auto ma ponad 50 lat.
Mercedes GLK
Ciekawie prezentuje się zestawienie SUV-ów. Choć w poprzednich latach dominowało tutaj Audi Q5, to w tym roku najmniej awaryjnym pięciolatkiem okazał się Mercedes GLK. Kanciasty SUV nie cieszył się olbrzymią popularnością jako auto nowe, ale doskonale trzyma cenę jako pojazd używany. Mercedesy GLK z 2013 roku kosztują ok. – w zależności od wyposażenia – 100 tys. zł.