Najlepszy kompakt dla Europejczyka
None
Te auta wybrałby zwykły kierowca
Zwykli kierowcy mogą być najbardziej wiarygodnym źródłem informacji dotyczącej samochodów. Oto dziesięć najlepszych aut kompaktowych według przeciętnych użytkowników dróg.
tb
Alfa Romeo Giulietta
Spośród 23 najbardziej popularnych samochodów kompaktowych do drugiej rundy plebiscytu zakwalifikowano te dziesięć, na które głosowało najwięcej spośród 35 tysięcy ankietowanych. Te, które zajęły miejsca od dziesiątego do siódmego prezentujemy w kolejności alfabetycznej.
Citroen C4
Pierwsza dziesiątka aut trafiła na tor. Tam samochody były testowane na torze Sachsenring. Za kierownicami nie usiedli jednak dziennikarze motoryzacyjni, ale dziesiątka zwykłych kierowców.
Ford Focus
Podczas jazdy uczestnicy testu zwracali uwagę na charakterystykę podwozia, dynamikę jednostki napędowej oraz pracę skrzyni biegów.
Hyundai i30
W teście pierwszej dziesiątki sprzedawanych w Europie samochodów kompaktowych pytano również o ergonomię wnętrza.
Mazda 3
Na najlepsze oceny mogły liczyć te samochody, w których wygodę użytkowania udało się połączyć z ciekawym projektem przestrzeni pasażerskiej i jej wykonanie.
Opel Astra
Jednym z kryteriów konkursu był również niebanalny wygląd zewnętrzny.
Seat Leon
By wybrać najlepszy samochód, testujący auta kierowcy przesiadali się do różnych modeli. Maksymalna nota, jaką mógł uzyskać samochód, wynosiła 10.
Audi A3 – miejsce trzecie
Kompakt klasy premium od lat pracuje na swoją reputację. Choć to auto nie musi się podobać, trudno odmówić mu komfortu podróżowania.
Volkswagen Golf – miejsce drugie
Choć nie brakuje takich, którzy są przekonani, że Golf skończył się na trzeciej generacji, to wciąż najchętniej kupowane auto w Europie. Nie zaskakuje linią nadwozia, ale oferuje wygodę i przekonanie, że jest się właścicielem niezawodnej ikony motoryzacji starego kontynentu.
BMW Seria 1 – zwycięzca plebiscytu
Bawarski kompakt o lekko sportowej duszy uzyskał najlepszy wynik – 8,5 na 10 pkt. Samochód zyskał uznanie przede wszystkim za własności jezdne i precyzję prowadzenia.
Test został zorganizowany przez niemiecki oddział firmy motoryzacyjnej ZF we współpracy z czasopismem Auto Test.
tb/