Najlepsze akumulatory - ranking GTU
Parametry akumulatora
Należy pamiętać o tym, że mimo identycznych podstawowych parametrów, urządzenia te wcale nie zawsze muszą sprawować się tak samo.
Kierowcy akumulatorem interesują się najczęściej dopiero w przypadku, kiedy auta nie da się uruchomić. Wtedy może się okazać, że urządzenie odmówiło posłuszeństwa ze względu na słaby stan techniczny uniemożliwiający dalszą pracę. Jeśli było ono prawidłowo użytkowane, dzieje się to najczęściej po 5-6 latach od zakupu. Ponowne ładowanie może pomóc jedynie doraźnie. W większości przypadków akumulator trzeba wymienić.
Liczba produktów tego rodzaju dostępnych na rynku może przyprawić o ból głowy. Mimo tego, że asortyment jest szeroki, należy pamiętać o tym, że nie każdy akumulator będzie pasować do naszego auta. Podczas wybierania konkretnego modelu, należy sugerować się parametrami poprzedniego – pojemnością wyrażoną w amperogodzinach (Ah) i natężeniem prądu rozruchowego podanym w amperach (A). W przeciwnym razie możemy doświadczyć problemów z ładowaniem oraz uruchomieniem samochodu.
Jeśli chcemy porównywać parametry kilku modeli, koniecznie musimy zwrócić uwagę na normy według których podane są wartości natężenia prądu rozruchowego. Spotkać można standard IEC (starsza norma europejska), DIN (niemiecka), EN (europejska) i SAE (amerykańska). Wartości obliczane według IEC i DIN są do siebie stosunkowo zbliżone. Z kolei te liczone na podstawie SAE i EN są od nich o ok. 1,4-1,7 razy wyższe i też różnią się od siebie.