Najciekawsze radiowozy świata

None

Obraz

/ 2111. Carbon Motors E7 (USA)

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazwa dość tajemnicza, a to dlatego, że stworzono go z myślą wyłącznie o radiowozie. Nie ma szans na zakup wersji cywilnej ponieważ taka nie istnieje. Zaprojektowany bez kompromisów - potężny, szybki i przede wszystkim szalenie wytrzymały. Przypomina pojazdy z Robocopa, czy innych wizjonerskich filmów Science Fiction. Twardy, mocny i niezniszczalny. Przynajmniej z wyglądu.
Prędkość maksymalna: 250 km/h
0-100 km/h: 6,7 s
Cena: nieznana

/ 2111. Carbon Motors E7 (USA)

Obraz
© zdjęcie producenta

Pod maską znajduje się 250-konna jednostka napędowa. Z każdej strony E7 zamontowano diody LED ostrzegające innych użytkowników drogi o odbywającej się interwencji. Wzmocniono nadwozie i dodano potężne tarany mające ułatwiać pościgi. Ten radiowóz wytrzymuje kolizje z prędkościami dochodzącymi do 120 km/h! A wnętrze? Tylna kanapa została przystosowana do przewozu aresztowanych, podobnie jak drzwi ułatwiające wsiadanie w kajdankach! Przy przednich fotelach znalazło się miejsce na broń długą.
Prędkość maksymalna: 250 km/h
0-100 km/h: 6,7 s
Cena: nieznana

/ 2110. Volkswagen Golf GTI (Dubaj)

Obraz
© germancarblog.com

Policjanci w Dubaju poruszają się Volkswagenami! Uwierzylibyście? My raczej nie, dopóki ich nie zobaczyliśmy. W tym najbardziej prestiżowym regionie świata za piratami drogowymi w pościg ruszają Golfy GTI, czyli 200 KM, małe kompaktowe wymiary i świetna trakcja.
Prędkość maksymalna: 240 km/h
0-100 km/h: 6,9 s
Cena: od 103 340 zł

/ 2110. Volkswagen Golf GTI (Dubaj)

Obraz
© germancarblog.com

Widocznie w tej części świata ważniejsza niż prędkość maksymalna jest zwrotność. W Dubaju policja korzysta również z amerykańskich krążowników szos takich jak Dodge Charger, czy niemieckich BMW serii 5 oraz Mercedesów klasy E. Jednak to Golf GTI zasługuje na znalezienie się w tym zestawieniu.
Prędkość maksymalna: 240 km/h
0-100 km/h: 6,9 s
Cena: od 103 340 zł

/ 219. Holden VE Commodore (Australia)

Obraz
© zdjęcie producenta

W krainie kangurów i "długich prostych" króluje produkt lokalny. Choć dla nas egzotyczny niczym palmy na plaży w Ustce. Mowa o Holdenie VE Commodore, o którym większość naszych policjantów nawet nie słyszała. Jednak gdyby takie otrzymali, pod prawą nogą mieliby do dyspozycji od 245 do aż 415 KM! Do tego napęd na tylne koła i spore rozmiary.
Prędkość maksymalna: 260 km/h
0-100 km/h: 5,4 s
Cena: nieznana

/ 219. Holden VE Commodore (Australia)

Obraz
© zdjęcie producenta

Wewnątrz zamontowano kamery rejestrujące prędkość, zarówno przednie, jak i tylne. Commodore jest w Australii najlepiej sprzedającym się samochodem w klasie wyższej, a tytuł ten dzierży od 1996 roku! Przed takim argumentem niewielu będzie w stanie uciec.
Prędkość maksymalna: 260 km/h
0-100 km/h: 5,4 s
Cena: nieznana

/ 218. Porsche Cayenne (Rosja)

Obraz
© englishrussia.com

Rosja jak to Rosja - pełna jest przeciwieństw. Dlatego nie powinno dziwić, że Plac Czerwony patroluje Porsche Cayenne! Auto, którym w naszym kraju podróżują elity, biznesmeni, ludzie sukcesu. Moc od 240 KM w wersji z dieslem do powalających na kolana przestępców - wartości 550 KM w wersji Cayenne Turbo S!
Prędkość maksymalna: 250 km/h
0-100 km/h: 5,1 s
Cena: od 260 tys. - 620 tys. zł

/ 218. Porsche Cayenne (Rosja)

Obraz
© englishrussia.com

Mieliście zapewne na myśli poczciwe Łady? Nic z tego. Rosyjska policja nie szczędzi na pokazaniu światu swojej potęgi - ceny Cayenne dochodzą do ponad 600 tys. zł. Można by w zamian kupić 10 tanich radiowozów. W Rosji spotkać można również patrolujące: Mitsubishi Pajero, Mercedesy klasy G, Land Rovery Discovery, Volvo 240 oraz oczywiście wysłużone Łady wszelkiej maści.
Prędkość maksymalna: 250 km/h
0-100 km/h: 5,1 s
Cena: od 260 tys. - 620 tys. zł

/ 217. Nissan Skyline R34 GT-R (Japonia)

Obraz
© wikimedia - PRiMENON

Prawdziwa klasyka - fantastyczny GT-R z lat 90. cały czas patroluje japońskie drogi. Jest czego się obawiać, ponieważ jest to jedno z lepiej prowadzących się aut w historii motoryzacji. Napęd na cztery koła plus 2.6-litrowy silnik R6 z twin-turbo o mocy 276 KM (choć niezależne badania wykazały, że faktyczna moc tej jednostki napędowej to około 330 KM!). W Japonii można nawet kupić miniaturki tego radiowozu.
Prędkość maksymalna: 250 km/h
0-100 km/h: 5,1 s
Cena: nieokreślona

10 / 216. Nissan GT-R R35 (Abu Zabi)

Obraz
© network.nationalpost.com

Skoro w naszym zestawieniu znalazł się Nissan R34, to nie może zabraknąć również kolejnej generacji - GT-R R35! Tak radykalne środki podjęli stróże prawa w Abu Zabi (Zjednoczone Emiraty Arabskie).
Prędkość maksymalna: 314 km/h
0-100 km/h: 3,5 s
Cena: 415 tys. zł

11 / 216. Nissan GT-R R35 (Abu Zabi)

Obraz
© network.nationalpost.com

Do walki rzucili 480 KM, napęd na cztery koła i jedno z najszybszych aut na Północnej pętli Nurburgringu! No, ale jeżeli w tym regionie normą na ulicach jest Lamborghini, czy Ferrari, to policja musi również dysponować odpowiednim sprzętem.
Prędkość maksymalna: 314 km/h
0-100 km/h: 3,5 s
Cena: 415 tys. zł

12 / 215. Brabus Rocket CLS V12 (Niemcy)

Obraz
© zdjęcie producenta

W 2006 r. niemiecka policja podjęła decyzję o stworzeniu naprawdę potężnych radiowozów do patrolowania autostrad. Poprosiła o współpracę największe firmy tuningowe w Niemczech. Jaki jest tego efekt? - Mercedes CLS V12 Brabus!
Prędkość maksymalna: 360 km/h
0-100 km/h: 3,9 s
Cena: nieznana

13 / 215. Brabus Rocket CLS V12 (Niemcy)

Obraz
© zdjęcie producenta

Argumentem nie do podważenia jest 730-konna jednostka napędowa i prędkość maksymalna na poziomie 360 km/h! Od 0 do 200 km/h ten radiowóz rozpędza się w zaledwie 10 sekund. Niemieccy policjanci na stanie mają również m.in. Porsche 911 Carrera S zmodyfikowane przez tunera TechArt.
Prędkość maksymalna: 360 km/h
0-100 km/h: 3,9 s
Cena: nieznana

14 / 214. Mitsubishi Lancer Evolution X (UK)

Obraz
© zdjęcie producenta

Brytyjską policję wspiera jeżdżąca legenda rajdów. Mitsubishi Evo X to jedno z najlepszych aut do użytku na co dzień, będących jednocześnie potwornie szybkim pociskiem do połykania zakrętów. W dodatku nie jest tak droga jak radiowozy, które widzieliście wcześniej. To czyni z niego fantastyczną broń w walce z piratami drogowymi.
Prędkość maksymalna: 242 km/h
0-100 km/h: 6,3
Cena: od 160 tys. - 192 tys. zł.

15 / 214. Mitsubishi Lancer Evolution X (UK)

Obraz
© zdjęcie producenta

Kolejny plus, to możliwość sprawnego poruszania się nawet po drogach polnych. Niektórzy policjanci z Yorkshire otrzymali nowe Evo X, a razem z nim 295 KM pod nogą i wyborny wręcz układ kierowniczy. O słuszności wyboru niech świadczy fakt, że tamtejsza policja używała również starszych generacji Evo. Jak widać, zwycięskiej drużyny się nie zmienia.
Prędkość maksymalna: 242 km/h
0-100 km/h: 6,3
Cena: od 160 tys. - 192 tys. zł.

16 / 213. Lexus IS-F (UK)

Obraz
© zdjęcie producenta

Po testach brytyjskiej policji w Huberside okazało się, że Lexus jest samochodem, który idealnie pasuje do jej wymagań dotyczących osiągów, bezpieczeństwa oraz elektronicznej platformy, do której można podłączyć policyjne urządzenia.
Prędkość maksymalna: 270 km/h
0-100 km/h: 4,8
Cena: nieznana

17 / 213. Lexus IS-F (UK)

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochody, które trafiły do brytyjskiej drogówki maja pod maską standardowy silnik benzynowy V8 o pojemności 5l. Dzięki temu radiowóz dysponuje mocą 417 KM, co pozwala go rozpędzić nawet do 270 km/h. Oprócz charakterystycznych oznakowań i diod LED auto zostało wyposażone w sprzęt komputerowy.
Prędkość maksymalna: 270 km/h
0-100 km/h: 4,8
Cena: nieznana

18 / 212. Lamborghini Gallardo LP560-4 Polizia (Włochy)

Obraz
© zdjęcie producenta

Czym może poruszać się włoska policja? Jeśli nie jest to Ferrari będzie to z pewnością Lamborghini! Ale nie byle jakim. Stróże prawa w Bolonii oraz Rzymie otrzymali wersje LP560-4, czyli bardzo niezwykłą i szalenie drogą odmianę zwykłego Gallardo.
Prędkość maksymalna: 325 km/h
0-100 km/h: 3,7 s
Cena: około 700 tys. zł

19 / 212. Lamborghini Gallardo LP560-4 Polizia (Włochy)

Obraz
© zdjęcie producenta

Interesują Was osiągi?Oto one: pierwsza "setka" już po 3,7 sekundy, prędkość maksymalna 325 km/h, a wszystko okraszone mocą 560 KM. Chyba nigdzie pościgi nie są tak szybkie i tak krótkie, jak we Włoszech.
Prędkość maksymalna: 325 km/h
0-100 km/h: 3,7 s
Cena: około 700 tys. zł

20 / 211. Caparo T1 RRV (UK)

Obraz
© zdjęcie producenta

Najbardziej emocjonujących pościgów możemy doświadczyć na autostradzie M25 w Anglii. Tam kilometry asfaltu patroluje król wszystkich radiowozów - Caparo T1 RRV znajdujący się w grupie szybkiego reagowania. Nawet bardzo szybkiego, ponieważ od błogiego spoczynku do pierwszej "setki" T1 rozpędza się w czasie 2,5 sekundy! Tak samo szybko jak Bugatti Veyron.
Prędkość maksymalna: 322 km/h
0-100 km/h: 2,5 s
Cena: 800 tys. zł (bez podatku)

21 / 211. Caparo T1 RRV (UK)

Obraz
© zdjęcie producenta

Może pędzić z prędkością maksymalną 322 km/h. Przeciążenia przy przyspieszaniu, czy hamowaniu dochodzą do 3G! T1 napędzane jest 3.5-litrową jednostką V8 o mocy 575 KM. Jego masa to tylko 550 kg, czyli porównywalnie z Lotusem Elise! Caparo T1 w znacznej mierze bazuje na rozwiązaniach stosowanych w Formule 1, skąd zresztą pochodzą jego konstruktorzy, którzy współpracowali również przy słynnym McLarenie F1.
Prędkość maksymalna: 322 km/h
0-100 km/h: 2,5 s
Cena: 800 tys. zł (bez podatku)

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3