Najciekawsze radiowozy świata
None
11. Carbon Motors E7 (USA)
Nazwa dość tajemnicza, a to dlatego, że stworzono go z myślą wyłącznie o radiowozie. Nie ma szans na zakup wersji cywilnej ponieważ taka nie istnieje. Zaprojektowany bez kompromisów - potężny, szybki i przede wszystkim szalenie wytrzymały. Przypomina pojazdy z Robocopa, czy innych wizjonerskich filmów Science Fiction. Twardy, mocny i niezniszczalny. Przynajmniej z wyglądu.
Prędkość maksymalna: 250 km/h
0-100 km/h: 6,7 s
Cena: nieznana
11. Carbon Motors E7 (USA)
Pod maską znajduje się 250-konna jednostka napędowa. Z każdej strony E7 zamontowano diody LED ostrzegające innych użytkowników drogi o odbywającej się interwencji. Wzmocniono nadwozie i dodano potężne tarany mające ułatwiać pościgi. Ten radiowóz wytrzymuje kolizje z prędkościami dochodzącymi do 120 km/h! A wnętrze? Tylna kanapa została przystosowana do przewozu aresztowanych, podobnie jak drzwi ułatwiające wsiadanie w kajdankach! Przy przednich fotelach znalazło się miejsce na broń długą.
Prędkość maksymalna: 250 km/h
0-100 km/h: 6,7 s
Cena: nieznana
10. Volkswagen Golf GTI (Dubaj)
Policjanci w Dubaju poruszają się Volkswagenami! Uwierzylibyście? My raczej nie, dopóki ich nie zobaczyliśmy. W tym najbardziej prestiżowym regionie świata za piratami drogowymi w pościg ruszają Golfy GTI, czyli 200 KM, małe kompaktowe wymiary i świetna trakcja.
Prędkość maksymalna: 240 km/h
0-100 km/h: 6,9 s
Cena: od 103 340 zł
10. Volkswagen Golf GTI (Dubaj)
Widocznie w tej części świata ważniejsza niż prędkość maksymalna jest zwrotność. W Dubaju policja korzysta również z amerykańskich krążowników szos takich jak Dodge Charger, czy niemieckich BMW serii 5 oraz Mercedesów klasy E. Jednak to Golf GTI zasługuje na znalezienie się w tym zestawieniu.
Prędkość maksymalna: 240 km/h
0-100 km/h: 6,9 s
Cena: od 103 340 zł
9. Holden VE Commodore (Australia)
W krainie kangurów i "długich prostych" króluje produkt lokalny. Choć dla nas egzotyczny niczym palmy na plaży w Ustce. Mowa o Holdenie VE Commodore, o którym większość naszych policjantów nawet nie słyszała. Jednak gdyby takie otrzymali, pod prawą nogą mieliby do dyspozycji od 245 do aż 415 KM! Do tego napęd na tylne koła i spore rozmiary.
Prędkość maksymalna: 260 km/h
0-100 km/h: 5,4 s
Cena: nieznana
9. Holden VE Commodore (Australia)
Wewnątrz zamontowano kamery rejestrujące prędkość, zarówno przednie, jak i tylne. Commodore jest w Australii najlepiej sprzedającym się samochodem w klasie wyższej, a tytuł ten dzierży od 1996 roku! Przed takim argumentem niewielu będzie w stanie uciec.
Prędkość maksymalna: 260 km/h
0-100 km/h: 5,4 s
Cena: nieznana
8. Porsche Cayenne (Rosja)
Rosja jak to Rosja - pełna jest przeciwieństw. Dlatego nie powinno dziwić, że Plac Czerwony patroluje Porsche Cayenne! Auto, którym w naszym kraju podróżują elity, biznesmeni, ludzie sukcesu. Moc od 240 KM w wersji z dieslem do powalających na kolana przestępców - wartości 550 KM w wersji Cayenne Turbo S!
Prędkość maksymalna: 250 km/h
0-100 km/h: 5,1 s
Cena: od 260 tys. - 620 tys. zł
8. Porsche Cayenne (Rosja)
Mieliście zapewne na myśli poczciwe Łady? Nic z tego. Rosyjska policja nie szczędzi na pokazaniu światu swojej potęgi - ceny Cayenne dochodzą do ponad 600 tys. zł. Można by w zamian kupić 10 tanich radiowozów. W Rosji spotkać można również patrolujące: Mitsubishi Pajero, Mercedesy klasy G, Land Rovery Discovery, Volvo 240 oraz oczywiście wysłużone Łady wszelkiej maści.
Prędkość maksymalna: 250 km/h
0-100 km/h: 5,1 s
Cena: od 260 tys. - 620 tys. zł
7. Nissan Skyline R34 GT-R (Japonia)
Prawdziwa klasyka - fantastyczny GT-R z lat 90. cały czas patroluje japońskie drogi. Jest czego się obawiać, ponieważ jest to jedno z lepiej prowadzących się aut w historii motoryzacji. Napęd na cztery koła plus 2.6-litrowy silnik R6 z twin-turbo o mocy 276 KM (choć niezależne badania wykazały, że faktyczna moc tej jednostki napędowej to około 330 KM!). W Japonii można nawet kupić miniaturki tego radiowozu.
Prędkość maksymalna: 250 km/h
0-100 km/h: 5,1 s
Cena: nieokreślona
6. Nissan GT-R R35 (Abu Zabi)
Skoro w naszym zestawieniu znalazł się Nissan R34, to nie może zabraknąć również kolejnej generacji - GT-R R35! Tak radykalne środki podjęli stróże prawa w Abu Zabi (Zjednoczone Emiraty Arabskie).
Prędkość maksymalna: 314 km/h
0-100 km/h: 3,5 s
Cena: 415 tys. zł
6. Nissan GT-R R35 (Abu Zabi)
Do walki rzucili 480 KM, napęd na cztery koła i jedno z najszybszych aut na Północnej pętli Nurburgringu! No, ale jeżeli w tym regionie normą na ulicach jest Lamborghini, czy Ferrari, to policja musi również dysponować odpowiednim sprzętem.
Prędkość maksymalna: 314 km/h
0-100 km/h: 3,5 s
Cena: 415 tys. zł
5. Brabus Rocket CLS V12 (Niemcy)
W 2006 r. niemiecka policja podjęła decyzję o stworzeniu naprawdę potężnych radiowozów do patrolowania autostrad. Poprosiła o współpracę największe firmy tuningowe w Niemczech. Jaki jest tego efekt? - Mercedes CLS V12 Brabus!
Prędkość maksymalna: 360 km/h
0-100 km/h: 3,9 s
Cena: nieznana
5. Brabus Rocket CLS V12 (Niemcy)
Argumentem nie do podważenia jest 730-konna jednostka napędowa i prędkość maksymalna na poziomie 360 km/h! Od 0 do 200 km/h ten radiowóz rozpędza się w zaledwie 10 sekund. Niemieccy policjanci na stanie mają również m.in. Porsche 911 Carrera S zmodyfikowane przez tunera TechArt.
Prędkość maksymalna: 360 km/h
0-100 km/h: 3,9 s
Cena: nieznana
4. Mitsubishi Lancer Evolution X (UK)
Brytyjską policję wspiera jeżdżąca legenda rajdów. Mitsubishi Evo X to jedno z najlepszych aut do użytku na co dzień, będących jednocześnie potwornie szybkim pociskiem do połykania zakrętów. W dodatku nie jest tak droga jak radiowozy, które widzieliście wcześniej. To czyni z niego fantastyczną broń w walce z piratami drogowymi.
Prędkość maksymalna: 242 km/h
0-100 km/h: 6,3
Cena: od 160 tys. - 192 tys. zł.
4. Mitsubishi Lancer Evolution X (UK)
Kolejny plus, to możliwość sprawnego poruszania się nawet po drogach polnych. Niektórzy policjanci z Yorkshire otrzymali nowe Evo X, a razem z nim 295 KM pod nogą i wyborny wręcz układ kierowniczy. O słuszności wyboru niech świadczy fakt, że tamtejsza policja używała również starszych generacji Evo. Jak widać, zwycięskiej drużyny się nie zmienia.
Prędkość maksymalna: 242 km/h
0-100 km/h: 6,3
Cena: od 160 tys. - 192 tys. zł.
3. Lexus IS-F (UK)
Po testach brytyjskiej policji w Huberside okazało się, że Lexus jest samochodem, który idealnie pasuje do jej wymagań dotyczących osiągów, bezpieczeństwa oraz elektronicznej platformy, do której można podłączyć policyjne urządzenia.
Prędkość maksymalna: 270 km/h
0-100 km/h: 4,8
Cena: nieznana
3. Lexus IS-F (UK)
Samochody, które trafiły do brytyjskiej drogówki maja pod maską standardowy silnik benzynowy V8 o pojemności 5l. Dzięki temu radiowóz dysponuje mocą 417 KM, co pozwala go rozpędzić nawet do 270 km/h. Oprócz charakterystycznych oznakowań i diod LED auto zostało wyposażone w sprzęt komputerowy.
Prędkość maksymalna: 270 km/h
0-100 km/h: 4,8
Cena: nieznana
2. Lamborghini Gallardo LP560-4 Polizia (Włochy)
Czym może poruszać się włoska policja? Jeśli nie jest to Ferrari będzie to z pewnością Lamborghini! Ale nie byle jakim. Stróże prawa w Bolonii oraz Rzymie otrzymali wersje LP560-4, czyli bardzo niezwykłą i szalenie drogą odmianę zwykłego Gallardo.
Prędkość maksymalna: 325 km/h
0-100 km/h: 3,7 s
Cena: około 700 tys. zł
2. Lamborghini Gallardo LP560-4 Polizia (Włochy)
Interesują Was osiągi?Oto one: pierwsza "setka" już po 3,7 sekundy, prędkość maksymalna 325 km/h, a wszystko okraszone mocą 560 KM. Chyba nigdzie pościgi nie są tak szybkie i tak krótkie, jak we Włoszech.
Prędkość maksymalna: 325 km/h
0-100 km/h: 3,7 s
Cena: około 700 tys. zł
1. Caparo T1 RRV (UK)
Najbardziej emocjonujących pościgów możemy doświadczyć na autostradzie M25 w Anglii. Tam kilometry asfaltu patroluje król wszystkich radiowozów - Caparo T1 RRV znajdujący się w grupie szybkiego reagowania. Nawet bardzo szybkiego, ponieważ od błogiego spoczynku do pierwszej "setki" T1 rozpędza się w czasie 2,5 sekundy! Tak samo szybko jak Bugatti Veyron.
Prędkość maksymalna: 322 km/h
0-100 km/h: 2,5 s
Cena: 800 tys. zł (bez podatku)
1. Caparo T1 RRV (UK)
Może pędzić z prędkością maksymalną 322 km/h. Przeciążenia przy przyspieszaniu, czy hamowaniu dochodzą do 3G! T1 napędzane jest 3.5-litrową jednostką V8 o mocy 575 KM. Jego masa to tylko 550 kg, czyli porównywalnie z Lotusem Elise! Caparo T1 w znacznej mierze bazuje na rozwiązaniach stosowanych w Formule 1, skąd zresztą pochodzą jego konstruktorzy, którzy współpracowali również przy słynnym McLarenie F1.
Prędkość maksymalna: 322 km/h
0-100 km/h: 2,5 s
Cena: 800 tys. zł (bez podatku)