Najchętniej kupowane auta w Polsce - lipiec 2017
10. Toyota Corolla
Toyota Corolla nie należy, jak zresztą cały segment kompaktowych sedanów, do aut popularnych, ale w lipcu importer musiał podpisać duże kontrakty z flotami, ponieważ to właśnie firmy celują w tę niszę. Tak na marginesie, Corolla jest w niej najczęściej wybieranym modelem, a w skali roku zajmuje siedemnastą pozycję i sprzedaje się lepiej od Renault Megane czy Seata Leona. W samym tylko lipcu zarejestrowano 694 takie auta.
9. Fiat Tipo
Fiat konsekwentnie, swoją skuteczną polityką sprzedażową, wprowadza Tipo do ścisłej czołówki polskiego rynku. Głównie dzięki klientom indywidualnym. Po raz kolejny pojawił się w na jednym z dobrych miejsc i jest prawdopodobieństwo, że na koniec roku w skali dwunastu miesięcy znajdzie się w top 10. Obecnie jest jedenasty, a lipcowe 712 rejestracji znów dało mu lepszy wynik od dziesiątej Skody Rapid (664 rejestracje).
8. Toyota Auris
Toyota Auris znów przegrywa z mniejszym Yarisem. Lipiec przyniósł 741 rejestracji, ale i tak kompaktowa Toyota pozostaje najpopularniejszym, japońskim modelem w segmencie C. Od początku roku zarejestrowano 7059 tych aut, co daje Aurisowi silne, szóste miejsce w zestawieniu rocznym.
7. Ford Focus
Ford Focus ma dobre i złe miesiące – tym razem poszło całkiem nieźle z 757 rejestracjami w lipcu. Pomimo różnych wyników miesięcznych, w skali roku plasuje się na siódmym miejscu z 6134 rejestracjami od stycznia. To wciąż najpopularniejszy Ford w Polsce, choć w całej Europie rządzi Fiesta.
6. Dacia Duster
Hitem wśród crossoverów pozostaje Dacia Duster, która co prawda czasami przegrywa poszczególne miesiące z Nissanem Qashqaiem czy innymi modelami, ale i tak jest ósmym najczęściej kupowanym autem w kraju, a konkurencja nie ma już szans jej dogonić. W lipcu wynik importera rumuńskich aut jest bardzo dobry - 834 rejestracje. Od stycznia na polskie drogi wyjechało 5757 Dusterów.
5. Volkswagen Golf
Europejski hit od pewnego czasu powolutku traci pozycję w naszym kraju, choć miewa świetne wyniki, głównie za sprawą dużych zakupów flotowych. Lipiec był najwyżej przeciętny jak na ten model - 880 rejestracji. Natomiast od stycznia zarejestrowano 8143 Golfy, co daje temu modelowi mocną, czwartą pozycję.
4. Toyota Yaris
Toyota Yaris sprzedaje się w Polsce nieco lepiej od Aurisa i najlepiej w gronie aut japońskich. Ten lubiany maluch trafia w dużej części do klientów indywidualnych, którzy wybierają go chętniej niż sporo tańsze Skodę Fabię czy Opla Corsę. W lipcu zarejestrowano 1030 Yarisów, a od początku roku 7260, co daje mu piąte miejsce.
3. Opel Astra
Lepiej od Golfa sprzedaje się w Polsce Opel Astra – jest też chętniej wybierany przez klientów prywatnych. Tylko w lipcu przybyło na drogach 1105 Astr, a od początku roku 9561, co dało Oplowi status trzeciego modelu w kraju. Astra sprzedaje się znacznie lepiej od mniejszej i tańszej Corsy. To także numer jeden wśród klientów indywidualnych.
2. Skoda Fabia
Skoda Fabia zwykle konkuruje ze Skodą Octavią i zazwyczaj przegrywa. Niska cena startowa, dobry wybór wyposażenia opcjonalnego i atrakcyjne rabaty czynią z Fabii świetny produkt – zwłaszcza dla flot. Nic dziwnego, że w samym lipcu na drogi wyjechały 1454 auta, a od początku roku 10 670. Przy okazji Fabia jest najczęściej kupowaną Skodą przez klientów prywatnych.
1. Skoda Octavia
Niekwestionowana królowa rynku. W lipcu, podobnie jak w czerwcu, najczęściej rejestrowany samochód w kraju w liczbie 1472 egzemplarzy. Od początku roku zarejestrowano 11 325 Octavii i jej pierwsza pozycja wydaje się niezagrożona.