Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne
10. Hyundai - 4,6 mld dolarów
Millward Brown po raz dziewiąty opublikował listę 100 najbardziej wartościowych marek na świecie, wśród nich, tych motoryzacyjnych
Millward Brown po raz dziewiąty opublikował listę 100 najbardziej wartościowych marek na świecie. Liderem w 2014 roku zostało Google, które dzięki aż 40-procentowemu wzrostowi wyprzedziło Apple. Wartość marki oceniana jest nie tylko na podstawie przychodów firmy lub wartości samej spółki, ale też opinii 150 000 osób z całego świata, które oceniały stosunek do najbardziej znanych marek świata. Wybraliśmy z nich marki motoryzacyjne i zebraliśmy 10 tych najbardziej wartościowych.
Pierwszą dziesiątkę zamyka Hyundai. Koreańska marka w ciągu ostatnich kilkunastu lat przeszła ewolucję z producenta tanich i kiepskich jakościowo aut, aby dzisiaj być mocnym konkurentem dla samochodów marek europejskich i japońskich. Dlatego nie powinien też dziwić 15-procentowy wzrost wartości Hyundaia i stosunkowo wysoka pozycja.