Najbardziej oszczędne benzynowe SUV-y według „Consumer Reports”

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL
Tomasz Budzik
oprac.  Tomasz Budzik

/ 11Modnie i bez zbędnych wydatków

Obraz
© WP.PL

SUV-y i crossovery to od kilku lat hit sprzedaży. Podniesione zawieszenie i modne linie nadwozia zachęcają do zakupu rzesze zmotoryzowanych, ale nie od dziś wiadomo, ze takie samochody palą więcej niż ich standardowe odpowiedniki. Amerykański „Consumer Reports” postanowił odpowiedzieć na pytanie o to, które z nich odznaczają się najmniejszym apetytem.

Wszystkie przetestowane przez Amerykanów egzemplarze miały napęd na cztery koła. Na liście znalazły się modele napędzane wyłącznie silnikami benzynowymi lub układem hybrydowym, w gronie najbardziej oszczędnych SUV-ów zabrakło aut z jednostkami wysokoprężnymi.

Oryginalna treść raportu prezentuje wyniki w formacie MPG (mile na galon) - na potrzeby zaprezentowanego poniżej zestawienia zostały one przeliczone na liczbę kilometrów, którą dany samochód może pokonać na jednym litrze paliwa. Wyniki zostały również przedstawione w formie l/100km, by lepiej unaocznić zużycie paliwa polskim czytelnikom.

/ 11Hyundai Tucson

Obraz
© Materiały prasowe

Na dziesiątym miejscu znalazł się koreański Hyundai Tucson. Pod lupę wzięto paliwożerność turbodoładowanej jednostki o pojemności 1,6-litra i mocy 164 KM. W trybie mieszanym Tucson przejechał na litrze paliwa dystans 11,1 km, w mieście 7,7 km, a w trasie 14,9 km. Daje to spalanie na poziomie 9,1 l/100km w cyklu łączonym, 13,1 l/100km w mieście i 6,7 l/100km poza nim.

Na polskim rynku Tucsona z rocznika 2017 w wersji z turbodoładowanym silnikiem o mocy 177 KM można obecnie mieć w promocyjnej cenie od 108 990 zł.

/ 11Subaru Forester

Obraz
© Materiały prasowe

Drugim przedstawicielem Subaru w raporcie jest Forester. Specjaliści z Consumer Reports poddali próbie Forestera z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym. Auto uzyskało bardzo podobne wyniki do nieco krótszego i niższego Crosstreka. W trybie łączonym Forester przejechał tyle samo, bo 11,1 km na litrze paliwa. W mieście i na trasie wyniki okazały się nieco gorsze - wyniosły odpowiednio 7,7 km i 14,9 km. W przeliczeniu na spalone paliwo na dystansie 100 km, SUV Subaru zużywa 9,1 l w cyklu mieszanym, 13,1 l w mieście i 6,7 l poza nim.

Ceny Forestera na polskim rynku zaczynają się od 25 500 euro, czyli od 109 055 zł przy kursie podanym w cenniku. Auto jest jednak dostępne z mniejszymi jednostkami o pojemności dwóch litrów – dwiema benzynowymi, w tym jedną z turbodoładowaniem oraz jednym silnikiem Diesla.

/ 11Subaru Crosstrek / XV

Obraz
© Materiały prasowe

Crosstrek to kolejne japońskie auto w zestawieniu. Testowana wersja była wyposażona w 148-konny silnik o pojemności dwóch litrów. W tym aucie w trybie mieszanym litr paliwa wystarczy na przejechanie 11 km, w mieście 8,1 km, a w trasie 14,5 km. Inaczej mówiąc, auto pali 9 l/100km w cyklu łączonym, 12,4 l/100km w mieście i 6,9 l/100km w trasie.

Na rynku Polskim Crosstrek występuje pod nazwą XV. Ceny auta z dwulitrową jednostką o mocy 150 zaczynają się od 22 000 euro, czyli od około 94 087 zł przy kursie na poziomie 4,28 podanym w cenniku.

/ 11Mercedes-Benz GLA

Obraz
© Materiały prasowe

Na siódmej pozycji znalazł się Mercedes-Benz GLA z czterocylindrowym turbodoładowanym silnikiem 2.0. Zgodnie z wynikami testu Consumer Reports niemiecki samochód w takiej specyfikacji przejeżdża 11 kilometrów na litrze paliwa w cyklu łączonym, 8,1 km w mieście i 14,9 km w trasie. Daje to spalanie na poziomie 9 l/100km w trybie mieszanym, 12,4 l/100km w warunkach miejskich i 6,7 l/100km na trasie.

W Polsce Mercedes GLA jest dostępny z dużo szerszą paletą silników. Za wersję z turbodoładowanym silnikiem 2.0 o mocy 211 KM trzeba zapłacić minimum 146 100 zł, odmiana z napędem na cztery koła kosztuje od 163 500 zł.

/ 11Honda CR-V

Obraz
© Materiały prasowe

Testom poddano Hondę CR-V w dwóch wersjach silnikowych 2,4-litrowej i 1,5 -litrowej z turbodoładowaniem. Oba auta uzyskały bardzo zbliżone wyniki – różnice w zasięgu na litrze paliwa nie przekraczają pół kilometra. Bardziej ekonomiczna wersja 1,5 z turbosprężarką przejechała 11,9 km na litrze paliwa w trybie mieszanym, 8,5 km w mieście i 15,7 km w trasie. Z tego wynika, że spalanie tej jednostki wynosi 8,4 l/100km w cyklu mieszanym, 11,8 l/100km w mieście i 6,4 l/100km poza miastem.

W Polsce Honda CR-V jest obecnie dostępna z trzema silnikami – dwulitrową jednostką benzynową o mocy 155 KM i dwoma dieslami 1.6 o mocach 120 KM i 160 KM. Zgodnie z cennikiem promocyjnym, ceny SUV-a z jednostką benzynową zaczynają się od 95 900 zł za wersję z napędem na jedną oś i 105 600 zł za auto 4WD.

/ 11Mazda CX-3

Obraz
© Materiały prasowe

Na piątej pozycji znalazła się Mazda CX-3 z 146-konnym silnikiem o pojemności dwóch litrów. Zgodnie z wynikami amerykańskich testów Consumer Reports auto przejeżdża 11,9 km na litrze paliwa w cyklu mieszanym, 8,5 km w mieście i 15,3 km poza nim. Innymi słowy, jego spalanie wynosi 8,4 l/100km w trybie mieszanym, 11,8 l/100km w warunkach miejskich, a poza miastem 6,5 l/100km.

Za Mazdę CX-3 w mocniejszej wersji ze 150-konnym silnikiem 2.0 trzeba w Polsce zapłacić co najmniej 85,4 tys. zł. W takiej konfiguracji auto jest w standardzie wyposażone w napęd na cztery koła.

/ 11Honda HR-V

Obraz
© Materiały prasowe

Tuż za podium rankingu znalazła się Honda HR-V z benzynowym silnikiem o pojemności 1,8 l. Japoński samochód osiągnął wynik 12,3 km/l w cyklu mieszanym, 8,5 km/l w mieście i 16,6 km/l w trasie. Daje to spalanie na poziomie odpowiednio 8,1 l/100km, 11,8 l/100km i 6 l/100km.

W Polsce Honda HR-V nie jest dostępna we wspomnianej wyżej wersji silnikowej. W ofercie są dwa silniki – benzynowy i Diesla. Ceny japońskiego SUV-a zaczynają się od 81 590 zł za auto z 1,5-litrowym, 130-konnym silnikiem zasilanym benzyną.

/ 11Lexus NX

Obraz
© Materiały prasowe

Pod względem oszczędnej jazdy bardzo podobny wynik uzyskał mniejszy z SUV-ów Lexusa – model NX. Testom Consumer Reports poddano hybrydową odmianę 300h z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym.

W czasie prób wykazano, że na litrze paliwa auto jest zdolne pokonać 12,3 km w trybie mieszanym, 9,8 km w mieście i 14,5 km w trasie. Daje to wyniki spalania 8,1 l/100km w cyklu łączonym, 10,2 l/100km w trybie miejskim i 6,9 l/100km w cyklu pozamiejskim.

W Polsce ceny NX-a 300h startują od 149 000zł za najtańszą odmianę, z napędem na przednią oś. Aby zakupić egzemplarz z mocą przekazywaną na wszystkie koła, trzeba wydać od 185 900 zł.

10 / 11Lexus RX

Obraz
© Materiały prasowe

Na drugiej pozycji amerykańskiego rankingu uplasował się Lexus RX 450h. Hybryda wyposażona jest w 3,5- litrowy silnik V6 pracujący w cyklu Atkinsona oraz silnik elektryczny. Łączna moc napędu hybrydowego wynosi około 313 KM.

Zgodnie z wynikami testów Consumer Reports samochód pokonuje 12,3 km na litrze paliwa w trybie mieszanym, 10,2 km w mieście i 14,3 km w trasie. Daje to spalanie na poziomie 8,1 l/100km w cyklu łączonym, 9,8 l/100km w warunkach miejskich i 7,1 l/100km poza miastem.

Według standardowego cennika polskie ceny modelu RX 450h zaczynają się od 307 500 zł. Aktualnie w promocji oferowana jest wersja Elegance, która po upuście 30 000 zł kosztuje 321 900 zł.

11 / 11Toyota RAV4

Obraz
© Materiały prasowe

Najbardziej oszczędnym SUV-em według Consumer Reports jest hybrydowa Toyota RAV4 z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym. Jak wynika z przeprowadzonych testów, na litrze paliwa auto przejeżdża 13,2 km w trybie mieszanym, 11 km w mieście i 15,3 km w trasie. Wynika z tego, że spalanie RAV4 w testowanej wersji wynosi 7,6 l/100km w cyklu łączonym, 9 l/100km w warunkach miejskich i 6,5 l/100km poza miastem.

Na polskim rynku ceny SUV-a Toyoty w wersji z napędem hybrydowym zaczynają się od 139 900 zł. Dzięki obecnie obowiązującej ofercie skierowanej do klientów biznesowych, w tej samej cenie można mieć RAV4 z dodatkowym Pakietem Style obejmującym między innymi przednie lampy typu Bi-LED, automatyczna regulacja świateł głównych czy 18-calowe felgi aluminiowe, bezkluczyowy dostęp do samochodu oraz elektrycznie unoszone drzwi bagażnika.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła