Najbardziej awaryjne elementy w nowych autach
Nowe znaczy bardziej awaryjne
Nie jest tajemnicą, że nowe auta są bardziej skomplikowane, a przez to droższe w naprawach od swoich poprzedników z przełomu wieków.
Nie jest tajemnicą, że nowe auta są bardziej skomplikowane, a przez to droższe w naprawach od swoich poprzedników z przełomu wieków. Wszystko przez niepotrzebne z punktu widzenia użytkownika nowinki techniczne, które nierzadko potrafią skutecznie uprzykrzyć życie kierowcom. Przedstawiamy zestawienie najbardziej awaryjnych elementów montowanych w nowych samochodach.
Zawór recyrkulacji spalin
Urządzenie to służy do ponownego skierowania spalin do kolektora dolotowego - zarówno w silnikach benzynowych, jak i wysokoprężnych. Ma to na celu obniżenie temperatury spalania oraz redukcję emisji tlenków azotu i węglowodorów. Z czasem EGR potrafi się zatkać przez nagromadzenie sadzy. Objawem usterki jest spadek mocy, jednak nierzadko winowajca jest trudny do zlokalizowania.