Trwa ładowanie...

Mniej znaczy więcej - Lamborghini Gallardo Superleggera

Mniej znaczy więcej - Lamborghini Gallardo Superleggera
d2nfmjf
d2nfmjf

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11901/lamborghini-gall3.jpeg',550,354) ) |
| --- | Osiągi samochodu można poprawić na dwa sposoby – zwiększając moc lub zmniejszając masę. Lamborghini poszło na całość prezentując odchudzone Gallardo z podrasowanym silnikiem...

Włoski supersamochód nawet w podstawowej wersji nie należał do powolnych. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11901/lamborghini-gall2.jpeg',550,407) ) |
| --- | Rozpędzanie do „setki” w cztery sekundy sprawiało, że możliwości auta znacznie przewyższały umiejętności przeciętnego kierowcy.

d2nfmjf

Lamborghini Gallardo Superleggera jest jeszcze szybsze, głośniejsze i bardziej surowe. Zamszowa deska rozdzielcza minimalizuje ilość świetlnych refleksów, a kierownica z tego samego materiału idealnie leży w dłoni. Kabina pasażerska została dokładnie wypatroszona z elementów podnoszących komfort. Jednak na wyraźne życzenie klienta i bez dodatkowej opłaty wyposażenie stanowiące o wygodzie jazdy może powrócić na swoje miejsce. Seryjne fotele zastąpiono karbonowymi „kubełkami”. Tapicerka z alcantary i czteropunktowe pasy bezpieczeństwa trzymają nieruchomo ciała pasażerów nawet na najciaśniejszych zakrętach. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11901/lamborghini-gall1.jpeg',550,326) ) |
| --- | Sportowe aspiracje pojazdu podkreśla także wyjątkowo szybka, automatyczna przekładnia „e-gear”, którą obsługuje się nie odrywając rąk od kierownicy.

Największym modyfikacjom zostało jednak poddane nadwozie. Pokrywa silnika została wykonana z włókna węglowego i przejrzystego poliwęglanu, który umożliwia podziwiane 10-cylindrowej maszynowni. Ostatnie z tworzyw posłużyło również do wytłoczenia bocznych szyb. Z włókna węglowego przygotowano natomiast drzwi, lusterka, tylny spojler, tunel środkowy, a także panele osłaniające podwozie.

d2nfmjf

Kombinacja lekkich i wytrzymałych materiałów oraz ogołocenie wnętrza pozwoliły zaoszczędzić aż 100 kilogramów! Aby podnieść osiągi do granic możliwości, inżynierowie przyjrzeli się także 5-litrowemu silnikowi. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11901/lamborghini-gall4.jpeg',550,411) ) |
| --- | Zoptymalizowanie elektroniki, kolektora dolotowego oraz przekonstruowanie układu wydechowego zaowocowały wzrostem mocy o 10 KM. Właściciel purystycznego Lambo będzie mógł się cieszyć stadem 530 włoskich rumaków, które pojawiają się przy 8000 obr./min. Oznacza to, że na każdego konia mechanicznego przypada zaledwie 2,5 kg masy samochodu. Przy pełnym wykorzystaniu możliwości silnika sprint do 100 km/h zajmie 3,8 sekundy. Maksymalnie można uzyskać 315 km/h. Utwardzone i obniżone zawieszenie, większe hamulce oraz duże koła z doskonałymi oponami P-Zero Corsa zadbają, by zwiększona dynamika nie obróciła się przeciwko kierowcy.

d2nfmjf

Motoryzacyjni puryści będą mogli zamawiać zmodyfikowane Lamborghini Gallardo za kilka dni – zapisy ruszają na początku marca. Podczas salonu w Genewie pojawi się natomiast możliwość stanięcia twarzą w twarz z brutalną wersją Superleggera. Dokładna cena nie została jeszcze ustalona. Nikt nie ma jednak wątpliwości, że specjalna wersja Lambo nie będzie kosztowała mniej niż 165 000 euro...

d2nfmjf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2nfmjf
Więcej tematów