| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11901/lamborghini-gall3.jpeg',550,354) ) |
| --- | Osiągi samochodu można poprawić na dwa sposoby – zwiększając moc lub zmniejszając masę. Lamborghini poszło na całość prezentując odchudzone Gallardo z podrasowanym silnikiem...
Włoski supersamochód nawet w podstawowej wersji nie należał do powolnych. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11901/lamborghini-gall2.jpeg',550,407) ) |
| --- | Rozpędzanie do „setki” w cztery sekundy sprawiało, że możliwości auta znacznie przewyższały umiejętności przeciętnego kierowcy.
Lamborghini Gallardo Superleggera jest jeszcze szybsze, głośniejsze i bardziej surowe. Zamszowa deska rozdzielcza minimalizuje ilość świetlnych refleksów, a kierownica z tego samego materiału idealnie leży w dłoni. Kabina pasażerska została dokładnie wypatroszona z elementów podnoszących komfort. Jednak na wyraźne życzenie klienta i bez dodatkowej opłaty wyposażenie stanowiące o wygodzie jazdy może powrócić na swoje miejsce. Seryjne fotele zastąpiono karbonowymi „kubełkami”. Tapicerka z alcantary i czteropunktowe pasy bezpieczeństwa trzymają nieruchomo ciała pasażerów nawet na najciaśniejszych zakrętach. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11901/lamborghini-gall1.jpeg',550,326) ) |
| --- | Sportowe aspiracje pojazdu podkreśla także wyjątkowo szybka, automatyczna przekładnia „e-gear”, którą obsługuje się nie odrywając rąk od kierownicy.
Największym modyfikacjom zostało jednak poddane nadwozie. Pokrywa silnika została wykonana z włókna węglowego i przejrzystego poliwęglanu, który umożliwia podziwiane 10-cylindrowej maszynowni. Ostatnie z tworzyw posłużyło również do wytłoczenia bocznych szyb. Z włókna węglowego przygotowano natomiast drzwi, lusterka, tylny spojler, tunel środkowy, a także panele osłaniające podwozie.
Kombinacja lekkich i wytrzymałych materiałów oraz ogołocenie wnętrza pozwoliły zaoszczędzić aż 100 kilogramów! Aby podnieść osiągi do granic możliwości, inżynierowie przyjrzeli się także 5-litrowemu silnikowi. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11901/lamborghini-gall4.jpeg',550,411) ) |
| --- | Zoptymalizowanie elektroniki, kolektora dolotowego oraz przekonstruowanie układu wydechowego zaowocowały wzrostem mocy o 10 KM. Właściciel purystycznego Lambo będzie mógł się cieszyć stadem 530 włoskich rumaków, które pojawiają się przy 8000 obr./min. Oznacza to, że na każdego konia mechanicznego przypada zaledwie 2,5 kg masy samochodu. Przy pełnym wykorzystaniu możliwości silnika sprint do 100 km/h zajmie 3,8 sekundy. Maksymalnie można uzyskać 315 km/h. Utwardzone i obniżone zawieszenie, większe hamulce oraz duże koła z doskonałymi oponami P-Zero Corsa zadbają, by zwiększona dynamika nie obróciła się przeciwko kierowcy.
Motoryzacyjni puryści będą mogli zamawiać zmodyfikowane Lamborghini Gallardo za kilka dni – zapisy ruszają na początku marca. Podczas salonu w Genewie pojawi się natomiast możliwość stanięcia twarzą w twarz z brutalną wersją Superleggera. Dokładna cena nie została jeszcze ustalona. Nikt nie ma jednak wątpliwości, że specjalna wersja Lambo nie będzie kosztowała mniej niż 165 000 euro...