Półtora roku po oficjalnej premierze na salonie samochodowym w Paryżu (2010) oraz 12 miesięcy po debiucie rynkowym w wybranych krajach Europy, elektryczne Mitsubishi i-MiEV przeszło pierwszą modernizację. Po uwzględnieniu uwag klientów, wprowadzono szereg modyfikacji, które mają poprawić jakość pierwszego na świecie seryjnie produkowanego modelu elektrycznego.
Zmiany w modelu oznaczonym 2012.5 obejmują między innymi nową deskę rozdzielczą z przeprojektowaną konsolą środkową, zintegrowanymi przyciskami sterowania zestawem audio. Deskę rozdzielczą pokrywa miękki w dotyku, ciemnobrązowy plastik. Zmodernizowane Mitsubishi i-MiEV otrzymało nową, ciemnobrązową tapicerkę ze srebrną lamówką oraz nowe panele drzwiowe ze wstawkami z ciemnobrązowego materiału.
Dodatkowo i-MiEV 2012.5 zyska nowe elementy wyposażenia, takie jak system podgrzewania przednich foteli (obecnie dostępny jest tylko dla fotela kierowcy)
, zintegrowany zestaw audio z odtwarzaczem CD oraz radiem AM/FM i gniazdem USB oraz system zdalnego sterowania MiEV. Ten ostatni system oferuje takie funkcje jak zdalne sterowanie klimatyzacją (dzięki któremu można ustawić żądaną temperaturę przed podróżą), timer ładowania (pozwalający na ustawienie w jakich godzinach mają być ładowane akumulatory) i wskaźnik naładowania akumulatorów widoczny na pilocie.
W związku z rozwojem produkcji baterii litowo-jonowych do elektrycznego modelu i-MiEV oraz trwającymi aktualnie pracami nad wprowadzeniem hybrydowych modeli Mitsubishi, które w najbliższych latach pojawią się na europejskim rynku, Mitsubishi Motors stara się sukcesywnie obniżać koszty produkcji napędu elektrycznego. Samochody z roku w modelowego 2011 i 2012 kosztują teraz o 30 proc. mniej, niż dotąd, czyli 112 914 zł brutto. Lepiej wyposażony i zmodernizowany i-MiEV 2012.5 kosztuje 122 300 zł brutto.
sj