| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8143/colt-czt-01.jpg',600,421) ) |
| --- | W tym tygodniu do polskich salonów dealerskich Mitsubishi trafią dwie nowe wersje modelu Colt: CZ3 i CZT. O ile pierwsza wprowadza dynamiczny, lekki i efektowny styl, o tyle druga ów styl uzupełnia o bardzo sportową treść. Czy Mitsubishi Colt CZ3 przyciągnie do salonów Mitsubishi nowych klientów? Czy CZT to maluszek z podrasowanym silniczkiem, czy prawdziwe auto o sportowym charakterze?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7489/colt2004-04.jpg',600,472) ) |
| --- | Zacząć wypada od Colta CZ3, czyli trzydrzwiowej wersji oferowanego dotychczas pięciodrzwiowego Colta. Różnica nie polega jedynie na ilości drzwi, bo CZ3 jest niższy o 30 mm i krótszy o 60 mm – co skutkuje niżej o 20 mm umieszczonym środkiem ciężkości. Nie czyni to z Colta jeszcze Lancera Evo, ale pokazuje dowodnie, że konstruktorzy chcieli stworzyć inne auto, a nie tylko dać nabywcom Coltów wybór w kwestii dogodniejszego upakowania rodziny. Minusem zabiegu jest ograniczona pojemność bagażnika, która wynosi teraz 235, zamiast 315 litrów - jak w Colcie pięciodrzwiowym.
Trzydrzwiowa wersja Colta jest wyposażona w dokładanie te same (nota bene – bardzo dobre) jednostki napędowe, które były w Colcie hatchbacku. Każdy z trzech silników benzynowych wyposażony jest w dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), 4 zawory na cylinder i systemem zmiennych faz rozrządu. Jednostki osiągają moc maksymalną, odpowiednio: 1,1 litra (75 KM), 1,3 litra (95 KM), 1,5 litra (109 KM).będzie oferowana wersja z silnikiem wysokoprężnym common rail 1,5 litra (68 lub 95 KM).
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8143/colt-cz3-01.jpg',600,391) ) |
| --- | Sportowa wersja Colta trzydrzwiowego, CZT jest wyposażona w dotychczas nie montowany w Coltach, turbodoładowany silnik benzynowy 1,5 l Mivec Turbo Dohc 16V o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 210 Nm. Silna jednostka napędowa w połączeniu z niewielkimi rozmiarami i wagą tego auta daje dobre osiągi. CZT rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8 sekund, zaś jego prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. Prócz zdecydowanie mocniejszego silnika, CZT ma też usztywnione zawieszenie, a także sporo dodatków stylizujących na modłę sportową. Jest więc skórzana dwubarwna kierownica, skórzana gałka lewarka zmiany biegów, sportowe fotele, aluminiowe nakładki na pedały, białe tarcze zegarów. …Wszystko utrzymane w czerwono-czarnej kolorystyce.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8143/colt-czt-02.jpg',600,384) ) |
| --- | Debiut rynkowy nowych wersji Mitsubishi Colt jest ciekawy, ale pozbawiony chyba realnego znaczenia dla obrazu polskiej motoryzacji. … Mitsubishi pokazuje, że możliwe jest połączenie japońskiej niezawodności, efektownego wyglądu i sportowych parametrów w jednym, niebanalnym aucie. Dotychczas przepaść zdawała się dzielić auta typy Peugeot 206 S16, czy Renault Clio Sport, a Toyotę Saris – której usportowiona wersja to taki kotek upudrowany na tygryska. Colt CTZ, a nawet najsilniejsza wersja CZ3 zasypują tę przepaść, ale niestety są zbyt drogie by znacząco zaistnieć na rynku. Już za najtańszą wersję CT3 1.1 zapłacić trzeba prawie 50 tys, a Colt CTZ kosztuje blisko 73 tys. …Pewnie warto, ale czy znajdzie się wielu amatorów?