Mercedes oraz Renault powiadomiły Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Mercedes-Benz Vito i Viano wyprodukowane w Hiszpanii w okresie od 16 lutego 2011 r. do 12 maja 2011 r. oraz Renault Koleos w których pomiędzy 6 a 10 września 2010 r. zamontowano kolumnę kierownicy, mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.
W samochodach marki Mercedes-Benz Vito i Viano z nadokienną poduszką powietrzną, może dojść do nieprawidłowego działania taśmy mocującej okładzinę słupka A. W pojazdach objętych akcją w razie wypadku, połączonego z aktywacją tego elementu, może dojść do jego przemieszczenia w obszar, w który potencjalnie mogą znaleźć się pasażerowie. Tym samym zwiększa to ryzyko urazu osób podróżujących pojazdem. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 32 samochody marki Mercedes
W przypadku Renault Koleos, na skutek niedostatecznego przylutowania jednego z elementów elektrycznego wspomagania układu kierowniczego, istnieje możliwość wystąpienia przerwy na połączeniu lutowanym. W następstwie czego może dojść do utraty wspomagania układu kierowniczego, co zostaje zasygnalizowane zaświeceniem się kontrolki "stop" na zestawie wskaźników. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 29 samochodów tej marki.
Autoryzowani dealerzy obu przedsiębiorców otrzymali szczegółowe instrukcje postępowania oraz numery nadwozi pojazdów objętych akcją. Wszyscy posiadacze tych aut zostaną wezwani listami poleconymi na bezpłatną wizytę w autoryzowanych serwisach w celu usunięcia ewentualnych usterki.