Mercedes klasy E All-Terrain – alternatywa dla SUV-a

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Na początku 2017 roku w salonach sprzedaży Mercedesa pojawi się nowy model. Klasa E w wersji All-Terrain w porównaniu do standardowego modelu dostanie wyższy prześwit i dodatkowe panele nadwozia.

Nadwozie Mercedesa E All-Terrain zostało obudowane dodatkowymi panelami z tworzywa sztucznego, aby nadać karoserii nieco terenowego wyglądu. Nadkola z poszerzeniami mogą być wypełnione 19- lub 20-calowymi felgami. Specjalnie dla tego modelu zaprojektowano trzy wzory obręczy. Wewnątrz zmiany są subtelniejsze. Dodano aluminiowe wstawki z napisem „All-Terrain”, specjalne dywaniki i aluminiowe nakładki na pedały.

Pod maskę auta w pierwszej kolejności trafi czterocylindrowy turbodiesel o oznaczeniu E220d, który generuje 194 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Kilka miesięcy po debiucie tej wersji oferta zostanie wzbogacona o jednostkę sześciocylindrową.

Napęd w standardzie będzie trafiał na wszystkie koła. Samochód jest o 29 mm wyższy w porównaniu z tradycyjną odmianą klasy E, z czego 14 mm to zasługa wyższej ścianki bocznej opon (dla poprawy komfortu), a kolejne 15 mm podniesionego zawieszenia pneumatycznego. Wzorem SUV-ów Mercedesa, w klasie E All-Terrain pojawia się dodatkowy, terenowy tryb jazdy. Optymalizuje on pracę elektroniki na luźnych nawierzchniach i pozwala zwiększyć prześwit o kolejne 20 mm. Niezależnie od wybranego trybu kierowca, korzystając z z zawieszenia pneumatycznego, może „podnieść” samochód maksymalnie o 35 mm. Prześwit klasy E All Terrain można regulować w zakresie od 121 do 156 mm. To nieco mniej niż w przypadku Audi A6 allroad i Volov V90 Cross Country, ale auto z pewnością poradzi sobie na szutrach i większych nierównościach, które mogłyby się okazać zbyt wymagające dla tradycyjnego kombi.

JT, Wirtualna Polska

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3