Trwa ładowanie...
mercedes
17-10-2005 14:34

Mercedes F 600 Hygenius

Mercedes F 600 Hygenius
d1u6y09
d1u6y09

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8839/f600-mercedes-ogniwa-01.jpeg',550,350) ) |
| --- | Mercedes-Benz przedstawia ostatni ze swych prototypów napędzanych energią elektryczną uzyskiwaną z ogniw paliwowych. Pojazd nazwany F 600 Hygenius wart jest uwagi zarówno ze względu na swój nowoczesny napęd, jak i inne rozwiązania konstrukcyjne wynikające z odmiennej, niż w przypadku aut spalinowych budowy.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8839/f600-mercedes-ogniwa-02.jpeg',550,367) ) |
| --- | Źródłem energii F 600 Hygenius są ogniwa paliwowe, które w wyniku reakcji chemicznej wodoru i tlenu generują energię elektryczną. Jedynym produktem ubocznym tego procesu jest woda. Napędzany wyłącznie generowaną aktualnie energią, F 600 Hygenius dysponuje mocą maksymalną 60 kW/82 KM i maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm. Jednak, jako że pojazd wyposażono w baterie litowo-jonowe, w momentach większego zapotrzebowania na moc, auto napędzane może być aktualnie generowaną energią, oraz energią zgromadzoną w bateriach (które ładują się podczas spokojniejszej jazdy). Maksymalna moc użytkowa wynosi więc 85 kW/115 KM, przy czym maksymalny moment obrotowy wynosi aż 350 Nm. Zasięg auta wynosi 400 km.

d1u6y09

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8839/f600-mercedes-ogniwa-03.jpeg',550,365) ) |
| --- | Projektanci zwracają uwagę, że w pełni ekologiczny proces generowania prądu może być użyteczny nie tylko do napędzania samochodu. Skoro bowiem dysponujemy „czystą” elektrownią, której jedynym produktem ubocznym jest woda, to zaparkowane na podjeździe auto może być źródłem prądu dla domu, lub kilku domów. W przypadku aut użytkowych, ogniwa mogłyby napędzać wiele urządzeń, które dziś trzeba zasilać generatorem prądu, co jest propozycją ciekawą dla rozmaitych służb miejskich i drogowych eksploatujących pojazdy specjalistyczne.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8839/f600-mercedes-ogniwa-04.jpeg',550,386) ) |
| --- | F 600 Hygenius dysponuje pojemniejszym, niż w przypadku aut spalinowych wnętrzem. Choć auto mierzy 434,8 cm długości, to odstęp pomiędzy przednimi, a tylnymi siedzeniami wynosi aż 94,5 cm, co zapewnia komfort porównywalny do tego, którego doświadczają pasażerowie limuzyn.

d1u6y09

Prototypowy F 600 Hygenius wyposażony jest w szereg urządzeń i systemów elektronicznych znanych z najnowszych i najdroższych Mercedesów. Nie jest to próżne efekciarstwo, bo produkcyjna, seryjna wersja pierwszego Mercedesa zasilanego ogniwami paliwowymi spodziewana jest za 5 – 10 lat. Rozwiązania stosowane więc dziś wyłącznie w klasie S przejdą więc w tym czasie do standardu aut popularnych marki Mercedes-Benz.


d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj