Mercedes-Benz zaprezentował zmodernizowaną wersję modelu SL. Roadster otrzymał m. in. mocniejsze jednostki napędowe i 9-biegową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC.
Z zewnątrz auto wyróżnia się dynamiczniej wystylizowanym przednim pasem. Wlot powietrza rozszerza się ku dołowi, a przez pokrywę bagażnika biegną dwa przetłoczenia. W SL pojawiły się też nowe reflektory LED Intelligent Light System. Dach może być teraz składany i rozkładany podczas jazdy z prędkością do 40 km/h.
Ciekawym rozwiązaniem jest automatyczna przegroda przestrzeni bagażowej. Ustawiona w górnej pozycji powiększa bagażnik. Po złożeniu dachu, przegroda automatycznie przesunie się w dół, a po rozłożeniu wróci na swoje miejsce. W palecie lakierów debiutują dwa nowe odcienie: szary selen designo oraz błękit brylantu. Równocześnie poszerzona została gama dostępnych obręczy o średnicy 19 cali. Wśród nowości - felgi 10- i 5-ramienne, oba wzory z czarnym, lśniącym wykończeniem. W ramach oferty akcesoryjnej nabywcy mają też do wyboru sześć nowych modeli kół AMG.
Gama silnikowa obejmuje model SL 400 z jednostką V6 biturbo wzmocnioną do 367 KM i 500 Nm (dodatkowe 35 KM i 20 Nm) oraz SL 500 z silnikiem V8 biturbo o mocy 455 KM i momencie 700 Nm. Standardowo siła napędowa jest przenoszona na tylne koła za pośrednictwem nowej, 9-biegowej przekładni automatycznej 9G-TRONIC. Ponadto, w ofercie znajdują się dwa warianty Mercedes-AMG - SL 63 i SL 65, ten drugi z jednostką V12. Zależnie od wariantu, przyspieszenie do "setki" wynosi od 4,0 do 4,9 s, a średnie zużycie paliwa od 7,7 do 11,9 l/100 km. Prędkość maksymalna wszystkich wersji SL to 250 km/h.
W pojeździe nie zabraknie systemu Dynamic Select, który pozwala za naciśnięciem jednego przycisku zmieniać charakterystykę pojazdu. W poszczególnych trybach, zależnie od preferencji kierowcy, modyfikuje on pracę silnika, skrzyni biegów, zawieszenia oraz układu kierowniczego. Standardowe wyposażenie obejmuje też układ Active Brake Assist, który poza ostrzeganiem o zbyt małej odległości od poprzedzającego pojazdu i wspomaganiem hamowania, może przeprowadzić autonomiczne hamowanie w celu uniknięcia lub ograniczenia skutków kolizji.
Pierwsze egzemplarze zmodernizowanego SL-a trafią do dealerów w kwietniu przyszłego roku.
ll