Mercedes opublikował informacje dotyczące najnowszych modeli CL 63 AMG i CL 65 AMG w wersji na rok 2011.
Podobnie, jak standardowy model CL z rocznika 2011, wersje AMG otrzymały zmodyfikowaną osłonę chłodnicy, nowe zderzaki i przestylizowane reflektory. W oczy rzucają się także diodowe światła do jazdy dziennej LED, 20-calowe obręcze aluminiowe oraz pokaźne końcówki układu wydechowego opracowanego przez zespół ekspertów z AMG.
Wewnątrz znalazła się skórzana tapicerka najwyższej jakości, którą pokryto podgrzewane i wentylowane fotele przednie. Nowością jest koło kierownicy w sportowym stylu oraz tablica wskaźników AMG ze stoperem. Na pokładzie znajduje się także nawigacja satelitarna, 11-głośnikowy system audio harman/kardon, zmieniarka DVD/CD na 6 płyt oraz 8-calowy wyświetlacz systemu COMMAND.
* TU ZNAJDZIESZ WIĘCEJ ZDJĘĆ MODELU CL63 AMG * Model CL 63 AMG napędzany jest 5,5-litrowym silnikiem V8 biturbo o mocy 544 KM i maksymalnym momencie obrotowym 800 Nm. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni SPEEDSHIFT MCT, która może pracować w trzech trybach: Sport, Comfort i Manual. Sprint do "setki" zajmuje 4,5 sekundy, podczas gdy prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Z kolei bezkompromisowy CL 65 AMG kryje pod maską "potwora" V12 o pojemności 6 litrów, mocy 630 KM i maksymalnym momencie obrotowym 999 Nm. Co ciekawe, o przeniesienie napędu dba zaledwie 5-biegowa skrzynia automatyczna, ponieważ przekładnia MCT nie poradziłaby sobie z oddaniem tak dużej mocy. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje w tym przypadku 4,3 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zostaje wstrzymana przez elektronikę dopiero przy 300 km/h.
Oba modele otrzymały również specjalnie zestrojone zawieszenie AMG, sportowy układ kierowniczy oraz wydajne hamulce o średnicy 15,4-cala z przodu i 14,4-cala z tyłu.
Źródło: Moto Target